SL170

SL, SK, SM, SN ja SR-sarjat

Valvoja: sisua

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja c-290 »

SisuSL170 kirjoitti:SL muutoskatsastettu takaisin varsinaisen perävaunun vetoautoksi ja yhdistelmän kokonaismassa mahtavat 40t.
2-akselinen Jyki vuodelta -91 seuraa perässä.
Onkin monet kerrat pitäny kysästä että onko vanha "aseveli" sulla vielä käytössä.No näköjään on ja vielä Tpv:n veturina :shock: .Mites on Sisu pelannut :?: :D .

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Hienosti on pelannu 900578km nyt mittarissa. Taka-akselille vaihdettu stefa apukuskin puolelle kun tasauspyörästönlukonkalvo petti ja yli6bar paine ei ehtinyt purkautua huohottimen kautta. Seurauksena öljykylpyjarrut. Tarkoitus olisi saada museoajoneuvoksi tulevaisuudessa, kun tuo 30v tulee täyteen ensivuoden helmikuussa. Sillä noita verhoiluosia tuolla ostopalstalla kyselen.
Keltään vaan ei ole löytynyt kuvia palvelusajalta.

J_J
Viestit: 32
Liittynyt: Su Huhti 11, 2010 7:06 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja J_J »

Kontio kirjoitti:Armeija aikana vetelin kanssa sirkkaliisalla juuri tuollaista samanlaista kärriä perässä (toki, koskaan ei ollut noin painavaa tavaraa kyydissä, melkeinpä terveisiä ajettiin.)
Oman palvelusaikani (v. 1998) SirkkaLiisalla vedettiin mielestäni hieman lyhyempiä kärryjä, olivat tuolloin SL:t sekä niiden kärryt kaikki keltakilpisiä. Uudemmilla SK-Sisuilla vedettiin sitten näitä -91 vuotisia, pääosin PFT -alkuisilla kilvillä varustettuja kärrejä. Kerran kokeiltiin tuota pitempää "SK:n kärryä" SL:n perään, oli veturin lyhyestä takaylityksestä johtuen kovin erilainen kokonaisuus vrt. SL ja lyhyempi kärry.

Rekkakortti tuli tuolloin 15 vuotta sitten ajettua juuri SL170:llä ja lyhyellä kärryllä (muistaakseni veturi oli SA-5802 ja kärry P-601). Mukava, joskaan ei kovin urheilullinen yhdistelmä oli tuo :lol:

Defence
Viestit: 310
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 6:41 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Defence »

SisuSL170 kirjoitti:Hienosti on pelannu 900578km nyt mittarissa. Taka-akselille vaihdettu stefa apukuskin puolelle kun tasauspyörästönlukonkalvo petti ja yli6bar paine ei ehtinyt purkautua huohottimen kautta. Seurauksena öljykylpyjarrut. Tarkoitus olisi saada museoajoneuvoksi tulevaisuudessa, kun tuo 30v tulee täyteen ensivuoden helmikuussa. Sillä noita verhoiluosia tuolla ostopalstalla kyselen.
Keltään vaan ei ole löytynyt kuvia palvelusajalta.
Voin koittaa kaivaa kuvia autosta. Muistaakseni muutamia tuli tästäkin otettua PorPr peruutusharjoittelujen yhteydessä. Säkylässä ei muuten ollut tuossa pari vuotta sitten kuin yksi SL171 (4x4) käytössä ja oli vaihtolavalaittein. Panssariprikaatissa on yksi pirun siisti SL170 autokouluauto (mahdollisesti käyttöentisöity) joka tulee alueella silloin tällöin vastaan.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Tilasinkin Jykiin ennen rekisteröintiä alkuperäisen PFT-695 kilven. Oli ollut Ähtärin asevarikolla
PV:n käytössä, mm. takarengas oli sirpaleen puhkaisema. :)

Drafter
Viestit: 195
Liittynyt: La Syys 24, 2011 4:49 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja Drafter »

J_J kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Armeija aikana vetelin kanssa sirkkaliisalla juuri tuollaista samanlaista kärriä perässä (toki, koskaan ei ollut noin painavaa tavaraa kyydissä, melkeinpä terveisiä ajettiin.)
Oman palvelusaikani (v. 1998) SirkkaLiisalla vedettiin mielestäni hieman lyhyempiä kärryjä, olivat tuolloin SL:t sekä niiden kärryt kaikki keltakilpisiä. Uudemmilla SK-Sisuilla vedettiin sitten näitä -91 vuotisia, pääosin PFT -alkuisilla kilvillä varustettuja kärrejä. Kerran kokeiltiin tuota pitempää "SK:n kärryä" SL:n perään, oli veturin lyhyestä takaylityksestä johtuen kovin erilainen kokonaisuus vrt. SL ja lyhyempi kärry.

Rekkakortti tuli tuolloin 15 vuotta sitten ajettua juuri SL170:llä ja lyhyellä kärryllä (muistaakseni veturi oli SA-5802 ja kärry P-601). Mukava, joskaan ei kovin urheilullinen yhdistelmä oli tuo :lol:
5802 sl oli sillon -90 Poltinahon toinen Opetus auto, ja taisin sillä käydä yhden kuukauden pohjosen kierroksenkin tehdä ihan loppu vaiheessa. Kortin ajoin sillä toisella, olisko se ollu 5812 ? Ekat SK:t tuli sinne just tuollon olisko ollu 181:kösiä vaiko 18180? ei nyt muista millään

Sun aikanas nää tais olla jo Parolassa?

J_J
Viestit: 32
Liittynyt: Su Huhti 11, 2010 7:06 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja J_J »

Drafter kirjoitti:
J_J kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Armeija aikana vetelin kanssa sirkkaliisalla juuri tuollaista samanlaista kärriä perässä (toki, koskaan ei ollut noin painavaa tavaraa kyydissä, melkeinpä terveisiä ajettiin.)
Oman palvelusaikani (v. 1998) SirkkaLiisalla vedettiin mielestäni hieman lyhyempiä kärryjä, olivat tuolloin SL:t sekä niiden kärryt kaikki keltakilpisiä. Uudemmilla SK-Sisuilla vedettiin sitten näitä -91 vuotisia, pääosin PFT -alkuisilla kilvillä varustettuja kärrejä. Kerran kokeiltiin tuota pitempää "SK:n kärryä" SL:n perään, oli veturin lyhyestä takaylityksestä johtuen kovin erilainen kokonaisuus vrt. SL ja lyhyempi kärry.

Rekkakortti tuli tuolloin 15 vuotta sitten ajettua juuri SL170:llä ja lyhyellä kärryllä (muistaakseni veturi oli SA-5802 ja kärry P-601). Mukava, joskaan ei kovin urheilullinen yhdistelmä oli tuo :lol:
5802 sl oli sillon -90 Poltinahon toinen Opetus auto, ja taisin sillä käydä yhden kuukauden pohjosen kierroksenkin tehdä ihan loppu vaiheessa. Kortin ajoin sillä toisella, olisko se ollu 5812 ? Ekat SK:t tuli sinne just tuollon olisko ollu 181:kösiä vaiko 18180? ei nyt muista millään

Sun aikanas nää tais olla jo Parolassa?
Tuolloin 1998 (tammi-joulukuussa) Poltsarilla oli SL170:t 5802, 5803, 5826 ja 5838. Uudempia SK181:siä oli "pornohyttinen" 6884, sekä lisäksi joku toinenkin keltakilpinen, sattoi olla 6863? Valkokilpisiä SK181:siä oli JAR-799, JAR-800 ja JAR-801. Näiden lisänä Poltinaholla palveli 2 kpl Renault S130:ä, toinen pornomökillä ja toinen normaaliohjaamolla ja perälautanosturilla. Rellujen keltaiset rekisterit eivät ole syöpyneet syystä tai toisesta mieleni sopukoihin... ZIL-131:siä oli myös kolme kappaletta, seisoivat käytännössä samoilla sijoillaan. Liikuteltiin lähinnä sen verran, että jonkinlainen tyyppikoulutus tuohon laitokseen saatiin annettua.

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja c-290 »

SisuSL170 kirjoitti:Hienosti on pelannu 900578km nyt mittarissa. Taka-akselille vaihdettu stefa apukuskin puolelle kun tasauspyörästönlukonkalvo petti ja yli6bar paine ei ehtinyt purkautua huohottimen kautta. Seurauksena öljykylpyjarrut. Tarkoitus olisi saada museoajoneuvoksi tulevaisuudessa, kun tuo 30v tulee täyteen ensivuoden helmikuussa. Sillä noita verhoiluosia tuolla ostopalstalla kyselen.
Keltään vaan ei ole löytynyt kuvia palvelusajalta.
Mukava kuulla että hienosti on menny.Mites tuo 611 onko remonttia ollu tuo on valmetille ihan kunnioitettava km. lukema.Ilman muuta museokatsastat tuon heti kun mahdollista.Noita ohjaamon osia luulisi jostain purkaamolta löytyvän muutamia tämän ikäisiä on vielä käytössäkin :D

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Eipä moottorille oo tarvinnut tehdä muuta kuin vaihdella öljyjä ja suodattimia.
Puolustusvoimien tekemistä remonteista ei ole tietoa, kun joku vei auton kirjat
Kalkussa. Kellä on 5828:n asiakirjakotelo kirjoineen palauttakoon heti.
Toinen sylinterikansista on jossain välissä vaihdettu,kun on ruskea väriltään.
Samoin vesipumppu. Syöttöpumppukin on vaihtunut siniseen.
Tehot tuntuu olevan tallella ja kulutus tyhjänä ilman kärryä n.20l/100km.

c-290
Viestit: 405
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja c-290 »

SisuSL170 kirjoitti:Eipä moottorille oo tarvinnut tehdä muuta kuin vaihdella öljyjä ja suodattimia.
Puolustusvoimien tekemistä remonteista ei ole tietoa, kun joku vei auton kirjat
Kalkussa. Kellä on 5828:n asiakirjakotelo kirjoineen palauttakoon heti.
Toinen sylinterikansista on jossain välissä vaihdettu,kun on ruskea väriltään.
Samoin vesipumppu. Syöttöpumppukin on vaihtunut siniseen.
Tehot tuntuu olevan tallella ja kulutus tyhjänä ilman kärryä n.20l/100km.
Varsin mukavasti on sitten menny paljonko oli mittarissa kun tuon hankit :?: Omat kokemukset tuosta 611 koneesta on vaan kovin huonot no se ei ole Sisussa vaan tiehöylässä ja tietysti eri tyyppiä vaikka perusrakenne (kai)sama onkin.

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Ostohetkellä oli mittarissa 870000km. Sisuauton tietokannasta löytyi
jotain merkintöjä huolloista joista näki kilsojen täsmäävän.

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Siistimis projekti etenee. Uudet penkit ja takaseinän verhoilu asennettuna.
Sisuin penkit.jpg

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Moottorista tuli tuon näköinen. Vesipumppun hihnapyörä on jo tätä julkaistessa maalattu.
Liitteet
IMG_20140517_212659_0 (800x600).jpg
IMG_20140517_212659_0 (800x600).jpg (392.37 KiB) Katsottu 13680 kertaa

Avatar
SisuSL170
Viestit: 141
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:26 am

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja SisuSL170 »

Jokahan sitä tällä naamataululla voi alkaa lähestyä museoajoneuvotarkastajia? Vaihtolava tietty kaipaa pientä päivitystä laitoihin, mutta tarkastuksessahan ei vaihtolava-autossa tarvitse olla lavaa.
Liitteet
IMG_20140723_183002_0.jpg

exSA-738
Viestit: 276
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 6:32 pm

Re: SL170

Viesti Kirjoittaja exSA-738 »

Mitenkäs kun museoautoon pitäis saada alkuperäinen kilven numero? Eivät varmaan siviilille anna keltapohjaista. Pitäskö ottaa SAS-282 tavallisena kilpenä ja maalata itse keltaiseksi?

Vastaa Viestiin