Mikä Vanaja?
Valvoja: sisua
Mikä Vanaja?
Kuka tunnistaisi mistä Vanajan mallista on kyse? Kaikki tieto kiinnostaisi!
- Liitteet
-
- vanaja 001.jpg (207.7 KiB) Katsottu 16289 kertaa
Re: Mikä Vanaja?
Suinkin nokkamallinen 4x2 vetoinen "Muros-Vanaja (hytti kiitokori M-67)". Alkupäänmalli (1967), kun koneen tyyppinä vielä vanha -47 eli ~AEC AVU-470 7,7l 144 hv SAE. Yleisempi oli A6-50, eli moottorina oli AEC AV 505 8,2l 163 hv SAE.
Re: Mikä Vanaja?
AEC:n 470 oli kertoman mukaan paljon kestävämpi kuin uudempi ja vähän tehokkaampi 505.
Re: Mikä Vanaja?
Otin sitten tuosta Vanajasta työmaan itselleni, eli tulevaisuudessa pitäisi sen olla liikenteessä. Ainakin kuvaa paremmassa kunnossa. Nyt sitten tietysti alkaa kaikenlaisen tarpeellisen hankinta.
Kirjallisuus kiinnostaa, varaosakirja, käyttöohjekirja, sähkökuvat, jne
Yhteystiedot Vanajaosaajiin.....
Tuulilasi kuskin puolelle, oven isot ikkunat.
Ajovalo umpiot.
Maskikin kaipaa ainakin alimmaisen rivan, muut ehkä saa korjattua. Parempi olisi kuitenkin koko maski, ainakin nuo rivat.
Mitä kaikkea matkan varrella sitten tuleekin eteen................
Kirjallisuus kiinnostaa, varaosakirja, käyttöohjekirja, sähkökuvat, jne
Yhteystiedot Vanajaosaajiin.....
Tuulilasi kuskin puolelle, oven isot ikkunat.
Ajovalo umpiot.
Maskikin kaipaa ainakin alimmaisen rivan, muut ehkä saa korjattua. Parempi olisi kuitenkin koko maski, ainakin nuo rivat.
Mitä kaikkea matkan varrella sitten tuleekin eteen................
Re: Mikä Vanaja?
Pernale kun on tutun olonen vanaja HML:n katukuvasta 70-luvulta
Re: Mikä Vanaja?
Hienosti alkaa tietoo pukkaan, kiitosta vaan . Tänään kävin työ-, ja tarvikepakin kanssa tekemässä Vanajaan pieniä hienosäätöhommia. Ohjelmassa oli mm. kytkimen toimintakuntoon saaminen. Kytkin alkoikin toimia kun hävinneiden nesteiden tilalle laittoi uudet ja ilmasi järjestelmän. Muutama uusi polttimo ja joka nurkkaan syttyi valo. Sitten tulikin ajettua pieni matka. Tuntui niin mukavalta laitteelta että taidankin viedä ajamalla kotiin Olisi vielä pitänyt vaihtaa pari rengasta, mutta "apulainen" oli unohtanut laittaa pyöränmutteriavaimen mukaan!!
Re: Mikä Vanaja?
Moro! Mitähän tälle harvinaisuudelle kuuluu tänään? Näitä A6:sia ei taidettu koskaan tehdä kovin montaa tuolla AVU-470 moottorilla.
Kauan eläköön suomalainen kuorma-auto!
Re: Mikä Vanaja?
Hyvää kuuluu, tosin vielä parempaa saisi kuulua.
Loppukesästä viime vuonna hommat lähti hiljaksiin käyntiin. Hytistä ruoste karkoitettu. Uusittu ne ilmeisesti tavanomaiset paikat, kuten lattia, takaseinä ja lukuisia pienempiä paloja. Sisäpuolelta hytti putsattu muutenkin. Ulkopuoli odottaa vuoroaan. Lokasuojat paikattu myös. Taka-akseli purettu ja kasattu uudelleen samalla tarpeelliset kulutusosat vaihdettu ja maalattu. Runko tehty hytin alle asti, loppu hoitunee piakkoin kun kylän "hiabbimies" lopettaa lomailun ja käy nostamassa moottorin pois tieltä. Iso kasa ilmaputkia, kardaanit, ym sälää putsailtu ja maalailtu odottaan hetkeä jolloin ne saisi ruuvata takaisin paikoilleen. Jotenkin tuntuu vain että nykyisin tekijällä on tehokkuus laskussa, kaikki käy hitaammin kuin ennen. Jopa Sisu pastilli sulaa suussa paljon pidempään kuin ennen.
Mutta kyllä sillä vielä ajellaan, jos ei ihan kerkiä tulevalle kesäll valmiiksi, niin ainakin seuraavalle.
Ps olisko tietoo mistä löytyisi niihin tuuletusikkunoihin ehjät kumit? Muuten kaikki tarpeellinen on onnistuttu löytään!
Loppukesästä viime vuonna hommat lähti hiljaksiin käyntiin. Hytistä ruoste karkoitettu. Uusittu ne ilmeisesti tavanomaiset paikat, kuten lattia, takaseinä ja lukuisia pienempiä paloja. Sisäpuolelta hytti putsattu muutenkin. Ulkopuoli odottaa vuoroaan. Lokasuojat paikattu myös. Taka-akseli purettu ja kasattu uudelleen samalla tarpeelliset kulutusosat vaihdettu ja maalattu. Runko tehty hytin alle asti, loppu hoitunee piakkoin kun kylän "hiabbimies" lopettaa lomailun ja käy nostamassa moottorin pois tieltä. Iso kasa ilmaputkia, kardaanit, ym sälää putsailtu ja maalailtu odottaan hetkeä jolloin ne saisi ruuvata takaisin paikoilleen. Jotenkin tuntuu vain että nykyisin tekijällä on tehokkuus laskussa, kaikki käy hitaammin kuin ennen. Jopa Sisu pastilli sulaa suussa paljon pidempään kuin ennen.
Mutta kyllä sillä vielä ajellaan, jos ei ihan kerkiä tulevalle kesäll valmiiksi, niin ainakin seuraavalle.
Ps olisko tietoo mistä löytyisi niihin tuuletusikkunoihin ehjät kumit? Muuten kaikki tarpeellinen on onnistuttu löytään!
Re: Mikä Vanaja?
Joko Vanaja tulee tälle kesälle liikenteeseen?
Umpioita (uusia) löytyi ebay.de valikoimasta ainakin joku aika sitten.
Umpioita (uusia) löytyi ebay.de valikoimasta ainakin joku aika sitten.
Re: Mikä Vanaja?
Moro!
Pikku hiljaa etenee hommat. Kohta pitäisi käydä hytin kimppuun. Alusta alkaa olla käsitelty. Jos vaikka vuoden kuluttua pääsis tienpäälle. Tai sitten ei. Periaatteessa pitäisi "osa päivässä" valmistua. Hyvänä päivänä vähän isompi, huonona jotain pienempää. Siinä tarkka aikataulu Umpiotkin löytyi uudet vielä Suomen maasta. Mitään ihmeempää osapuutetta ei enää ole.
Pikku hiljaa etenee hommat. Kohta pitäisi käydä hytin kimppuun. Alusta alkaa olla käsitelty. Jos vaikka vuoden kuluttua pääsis tienpäälle. Tai sitten ei. Periaatteessa pitäisi "osa päivässä" valmistua. Hyvänä päivänä vähän isompi, huonona jotain pienempää. Siinä tarkka aikataulu Umpiotkin löytyi uudet vielä Suomen maasta. Mitään ihmeempää osapuutetta ei enää ole.
- Liitteet
-
- AEC.jpg (133.16 KiB) Katsottu 14496 kertaa
-
- SAM_3892.JPG (124.16 KiB) Katsottu 14496 kertaa
Re: Mikä Vanaja?
Moro.
Tässä tämän hetken tilanne, tai oikeastaan sen verran on edistynyt kuvan otosta että vaihtolavalaitteet on saanut Vanaja kyytiinsä. Kilvet tilattu ja tulikin jo konttorille.
Tässä tämän hetken tilanne, tai oikeastaan sen verran on edistynyt kuvan otosta että vaihtolavalaitteet on saanut Vanaja kyytiinsä. Kilvet tilattu ja tulikin jo konttorille.
Re: Mikä Vanaja?
Hatun nosto ja onnittelut komealle "uudelle" Vanajalle.
Re: Mikä Vanaja?
No niin, nysse olisi katsastettu ja rekisterissä. Kuvassa vielä odotellaan konttorin uumeniin menoa. Juhlan kunniaksi ajeltiin 100km pituinen totusajo reissu kun oli saatu kilvet kiinni nippusiteillä.