Sisua palstan tulevaisuus
Valvoja: sisua
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Juu eikö pidetä palsta elossa vaikka joskus rauhallisempaa onkin.
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Moi,
Olen satunnainen vierailija. On hyvä olla yksi paikka josta saa tietoa vanhoista Sisuista. Käsittääkseni niistä ei ole yksityiskohtaista tietoa kerätty mihinkään, kuten esimerkiksi ihan käyttäjäkokemuksia.
Olen satunnainen vierailija. On hyvä olla yksi paikka josta saa tietoa vanhoista Sisuista. Käsittääkseni niistä ei ole yksityiskohtaista tietoa kerätty mihinkään, kuten esimerkiksi ihan käyttäjäkokemuksia.
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Jatkoa toivotaan , juu.
Minullakin tuo messengeri ym. naamakirjat vielä opettelematta
Min mielestä kerrassaan hyvä asia kun voi etsiä tietoa vanhemmista ketjuista, pysyy tallessa.
Usean vihjeen olen löytänyt vuosien mittaan.
Säilyvän materiaalin arvoa alkaa kummasti arvostamaan kun jotakin suomessa aikoinaan valmistettua koittaa pitää liikuntakykyisenä.
esim. Ei tiedä kukaan paljonko valmistettiin Valmetteja Suolahdessa 611 moottorilla+teliakselistolla.
Minullakin tuo messengeri ym. naamakirjat vielä opettelematta
Min mielestä kerrassaan hyvä asia kun voi etsiä tietoa vanhemmista ketjuista, pysyy tallessa.
Usean vihjeen olen löytänyt vuosien mittaan.
Säilyvän materiaalin arvoa alkaa kummasti arvostamaan kun jotakin suomessa aikoinaan valmistettua koittaa pitää liikuntakykyisenä.
esim. Ei tiedä kukaan paljonko valmistettiin Valmetteja Suolahdessa 611 moottorilla+teliakselistolla.
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Jatkoon! Täällä on niin paljon tietoa ettei sitä pidä hukata. Aika moni harrastaja varmaankin osaa ruuvata Sisua paremmin kuin näpyttää tekstiä, eli lukee palstaa vaikkei kirjoitakaan. Projekteja on ihmisillä jäissä eri syistä, joku päivä sitä tietoa sitten kaivataan taas kovasti. Mistä se löytyisi jos ei täältä?
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Herra "sisua" varmaan muistaa, mistä idea tälle palstalle lähti? Muistaakseni se oli Masinistit palstalla, minun renkaiden myynti-ilmoitus
Siellä käydyn keskustelun perusteella ilmeni selkeä tarve Sisu A-45 harrastajien omalle palstalle. "sisua" otti tästä kopin kiinni, ja polkaisi palstan pystyyn. Nopeasti mukaan otettiin myös muut Sisu-mallit, sekä Vanajat. Jutut ovat rönsyilleet muihinkin kuorma-autoihin, ja ties mihin härveleihin. Mutta hyvä niin, liian kapeakatseinen palsta kuolee nopeasti. Suomalaisilla Unimog-harrastajilla oli hieno palsta, mutta eipä se kauaa hengissä pysynyt, valitettavasti...
Siellä käydyn keskustelun perusteella ilmeni selkeä tarve Sisu A-45 harrastajien omalle palstalle. "sisua" otti tästä kopin kiinni, ja polkaisi palstan pystyyn. Nopeasti mukaan otettiin myös muut Sisu-mallit, sekä Vanajat. Jutut ovat rönsyilleet muihinkin kuorma-autoihin, ja ties mihin härveleihin. Mutta hyvä niin, liian kapeakatseinen palsta kuolee nopeasti. Suomalaisilla Unimog-harrastajilla oli hieno palsta, mutta eipä se kauaa hengissä pysynyt, valitettavasti...
Täytyy koittaa selvittää tuota... Tänään kuulin, että 411 Valmet koneisia Jeeppejä tehtiin 500 kpl.611-02 kirjoitti:esim. Ei tiedä kukaan paljonko valmistettiin Valmetteja Suolahdessa 611 moottorilla+teliakselistolla.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Ilmanmuuta pystyssä pitää olla.
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Ei tänne paljoa tule kirjoitettua, mutta lähes päivittäin tulee palstalla käytyä ja monesti useamman kerran päivässä, eli kannatetaan.
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Kyllä tämä palsta täytyy pitää hengissä. Täällä on jo niin paljon tietoa vanhoista Sisuista jota muualta ei löydy.
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Jäljet johtavat Masinisti-palstalle :sisua45 kirjoitti:Herra "sisua" varmaan muistaa, mistä idea tälle palstalle lähti? Muistaakseni se oli Masinistit palstalla, minun renkaiden myynti-ilmoitus .
http://www2.masinistit.com/keskustelupa ... =4&t=11341
Kiitokset kannustavasta palautteesta, kyllä tämä tietolaari pysyy täällä, sen voin jo luvata.
Aktiiviisuutta tänne toki kaivataan lisää; omat projekti ovat seisseet reissuhommista johtuen, joten niistä ei oikein saa jutun juurta.
Mutta yksikin aktiivinen Proto-rakentelija (tai muu projekti) saa palstalle välittömästi eloa ja noita juttuja on mukava seurata ja tarpeen/kykyjen mukaan auttaakin viisailla tai vähemmän viisailla kommenteilla
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Palstaa ei missään nimessä saa lopettaa. Oma projektini ei ole kuopattu, vaan jatkuu mahdollisimman pian.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Juu, ei saa lopettaa. Vaikka "tarjoan tuopin" tyyppinen keräys jos se auttaa jatkoon.
Tätä on mielenkiintoista seurata vaikkei itse mitään projektia omistakaan. Tulee aina nuoruusajat mieleen kun jotkut noista projekteista oli vielä uusinta uutta.
Isot peukut kaikille jotka jaksaa/osaa näitä harrastaa ja vielä isompi niille jotka jaksa niistä vielä täällä kertoilla
Tätä on mielenkiintoista seurata vaikkei itse mitään projektia omistakaan. Tulee aina nuoruusajat mieleen kun jotkut noista projekteista oli vielä uusinta uutta.
Isot peukut kaikille jotka jaksaa/osaa näitä harrastaa ja vielä isompi niille jotka jaksa niistä vielä täällä kertoilla
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Täällä käydään viikoittain vaikka oma projekti seisookin pressun alla. Tietolähteenä korvaamaton!
Ehkä joskus tulee hetki itsellekin, jolloin on asiaa mitä tänne kirjoittaa. Tyhjänpäiväsiä nassukirjoja terveisineen on ihan tarpeeksi. Kiitos hyvästä palstasta!
Ehkä joskus tulee hetki itsellekin, jolloin on asiaa mitä tänne kirjoittaa. Tyhjänpäiväsiä nassukirjoja terveisineen on ihan tarpeeksi. Kiitos hyvästä palstasta!
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Joka päivä tulee käytyä vaikka omaa SISUA ei olekaan.
Mutta mielenkiinnosta raskaaseenkalustoon ja kun työkseen tulee ajettua kuorma/linja-autoja.
Ja on työnantajallakin yksi SISU SL 171 mutta oikeestaan vaan hiekotus käytössä talvisin sekä nurkka-ajossa.
Mutta mielenkiinnosta raskaaseenkalustoon ja kun työkseen tulee ajettua kuorma/linja-autoja.
Ja on työnantajallakin yksi SISU SL 171 mutta oikeestaan vaan hiekotus käytössä talvisin sekä nurkka-ajossa.
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Ääni jatkolle. Onhan tämä hivenen rauhalinen plasta, mutta on täällä suuri määrä tietoa ja asiaa mitä ei välttämättä muualla säilössä ole. Laatu korvaa määrän, facebookissa ja muissa paikoissa saattaa ollaa vipinää ja juttua, mutta ei yhtään asiaa.
Re: Sisua palstan tulevaisuus
Elä vaan lopeta palstaa, kun juuri sain tunnuksen luotua.
Silloin tällöin olen käynyt täälä palstalla ihailemassa laitteita ja oppimassa uutta. Omaa protoa en ole saanut aikaiseksi vielä hankkia. Aina on joku kolmiosta aika, raha tai paikka puuttunut. Välillä haave nostaa päätään, kun ei koeajokutsujakaan enää tule. Edellisestä protoilusta on aikaa aika tarkkaan 19 vuotta, paikkana Kesr/Keuruu Viesti II/96, jossa palvelusaseena oli SA-1644. Jokohan sekin on valssattu kaivonrenkaiksi. Edustustehtävissä muistaakseni ajokki oli SA-8863, siis Rasi sekä sekalainen joukko Maseja ja SK180-sarjaa.
Liitteenä kuva käytössäni olleesta kaunokaisesta korvauksena tulevista kärsimyksistänne tyhmille kysymyksilleni.
Silloin tällöin olen käynyt täälä palstalla ihailemassa laitteita ja oppimassa uutta. Omaa protoa en ole saanut aikaiseksi vielä hankkia. Aina on joku kolmiosta aika, raha tai paikka puuttunut. Välillä haave nostaa päätään, kun ei koeajokutsujakaan enää tule. Edellisestä protoilusta on aikaa aika tarkkaan 19 vuotta, paikkana Kesr/Keuruu Viesti II/96, jossa palvelusaseena oli SA-1644. Jokohan sekin on valssattu kaivonrenkaiksi. Edustustehtävissä muistaakseni ajokki oli SA-8863, siis Rasi sekä sekalainen joukko Maseja ja SK180-sarjaa.
Liitteenä kuva käytössäni olleesta kaunokaisesta korvauksena tulevista kärsimyksistänne tyhmille kysymyksilleni.
Jay
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja