Vanha tielaitos SL 210
Valvoja: sisua
Vanha tielaitos SL 210
Tällainen SL 210-85 etupää tuli ostettua kärryntekijältä,kun hintakin oli varsin sopiva.
Siirtoa varten hitsattiin rungonpätkään kiinni "apupyörät"(Karhu-Sisun "jäykistetty"
etuakseli).Vaihtolavalle veto onnistuikin siten suht helposti.
Tarkoitus olisi liittää takapääksi 4x2 SK 171 takarunko.
Mukana tullut Nummi Universal ehkä peräasenteiseksi ja tielaitos hydrauliikka
nokkapumppuineen käyttöön.Myös alusterä ja aurapuskuri kuului kauppaan.
Nekin pitänee värkätä sitten joskus käyttökuntoon.
Siirtoa varten hitsattiin rungonpätkään kiinni "apupyörät"(Karhu-Sisun "jäykistetty"
etuakseli).Vaihtolavalle veto onnistuikin siten suht helposti.
Tarkoitus olisi liittää takapääksi 4x2 SK 171 takarunko.
Mukana tullut Nummi Universal ehkä peräasenteiseksi ja tielaitos hydrauliikka
nokkapumppuineen käyttöön.Myös alusterä ja aurapuskuri kuului kauppaan.
Nekin pitänee värkätä sitten joskus käyttökuntoon.
- Liitteet
-
- 10.11.2017.jpg (178.82 KiB) Katsottu 18383 kertaa
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Vanha tielaitos SL 210
Jos on tielaitoksen vanha niin onko ohjaamon lattiassa miten paljon ruostetta. Samanlainen auto on meilläkin ja siinä ei ole apukuskin kynnyspalkkiakaan osittain ja se lisävahvike runko ruostuu myös yleensä pahasti.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Vanha tielaitos SL 210
Oliko tuo SL muuten myynnissä nettikoneessa samallalailla katkaistun keltaisen SK:n kanssa?
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Vanha tielaitos SL 210
Koppi ylättävänkin kopsakassa kunnossa ja rungon jatkoskohta tulee
4x2 rungon mukaan yksinkertaisena eli ennen "tuplarungon" alkua.(Pikku pätkät tuplarunkoa
poistetaan etuosasta).
Auto oli taannoin netissä myytävänä kokonaisena ja täysin ajokuntoisena,
vaan ei mennyt kaupaksi.
4x2 rungon mukaan yksinkertaisena eli ennen "tuplarungon" alkua.(Pikku pätkät tuplarunkoa
poistetaan etuosasta).
Auto oli taannoin netissä myytävänä kokonaisena ja täysin ajokuntoisena,
vaan ei mennyt kaupaksi.
Re: Vanha tielaitos SL 210
Vähintään hatun noston arvoinen teko,harvemmin katkaistua enää kukaan liikenteeseen korjaa.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Vanha tielaitos SL 210
Onko tuo SL ollut alunperin vetotavaltaan 6x2, sillä ainakin meillä oleva SL 210 vm. 85 on tuolla kyseisellä vetotavalla?
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Vanha tielaitos SL 210
Alunperin 6x2 ja napaperällä.
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Vanha tielaitos SL 210
Sitten on ollut samanlainen kuin mikä meillä.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Vanha tielaitos SL 210
Onko tässä autossa ovien alareunaa korjattu, sillä aika monessa TVH autossa olen nähnyt oven alareunan korjattuna taivuttamattomalla pellillä, joka on liitetty huonosti hitsaamalla, että verhoilut poistettuna näkee ulos pellin raosta.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Vanha tielaitos SL 210
Noo,jos näin alkuun keskittys vaikka tohon runkohommaan ovien sijasta!
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Vanha tielaitos SL 210
Ajokuntoon saaminen onkin tässä tapauksessa tärkeintä.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Vanha tielaitos SL 210
Löytyskö keltään "kirjatietoa" tästä ns."tielaitoshydrauliikasta"?
Vakio-ohjekirja ei paljon tätä osuutta valaise!
Vakio-ohjekirja ei paljon tätä osuutta valaise!
Re: Vanha tielaitos SL 210
No sen verran selvisi,että sähköohjattu 8 karainen Danfossin lohko!
Re: Vanha tielaitos SL 210
Vahvikerunkopalkkien pätkien poisto onnistui kohtuuhelposti. Lehteilevää ruostetta kyllä runsain mitoin, mutta päärunkopalkki syöpynyt vain vähän.
- Liitteet
-
- IMG_20180511_142143.jpg (104.04 KiB) Katsottu 16590 kertaa
-
- IMG_20180511_142206.jpg (125.58 KiB) Katsottu 16590 kertaa
Re: Vanha tielaitos SL 210
Miten homma etenee? Eli vahvikepalkit ruostuneet enemmän kun peruspalkit? Onko niissä ollu eri pintakäsittely, vai onko "huonompaa" materiaalia? Mulla itellä samanlainen projekti tulossa, riippuen miten hyvin peruspalkit säilyneet...? Onks se sit paljon vetelämpi ollu ilman noita vahvikepalkkeja?