Sisu SA-150 1983

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

Avatar
Kaato
Viestit: 227
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Tiukan hinnasta vääntämisen jälkeen harrasteajoneuvosta tuli kuin tulikin kaupat.

Kuva

Kyseinen yksilö vaatii paljon laittoa, varaosia on purettu vähän sieltä ja täältä ennen kuin Sisu on huutokaupattu.
Ajatuksena on parsia laite takaisin ajokuntoon ja vieläpä kilpiinkin.
Lava tuli nostettua pois ja auto saatu sisälle halliin.

Kuva

Vielä tunnelmakuva auton alta.

Kuva


Siitä se lähtee...
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

karitsa
Viestit: 114
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja karitsa »

Hieno laite ja hyvä hankinta! Tälläistä olen itsekin vaivihkaa salaa itseltäni katsellut??!!..

Neliveto Sisu
Viestit: 369
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Onko autossa miten suuria osapuutteita? Meinaatko tehdä oikein täykunnostuksen vai pelkästään päällisisin puolin siistiä? Jokatapauksessa hienon auton olet löytänyt.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Avatar
sisua45
Viestit: 2994
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Osapuutteita rattipylväs, jakolaatikko, ahdin, ruiskuputket, kompura?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva

Avatar
Kaato
Viestit: 227
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Neliveto Sisu kirjoitti:Onko autossa miten suuria osapuutteita? Meinaatko tehdä oikein täykunnostuksen vai pelkästään päällisisin puolin siistiä? Jokatapauksessa hienon auton olet löytänyt.
Mitään pilkuntarkkaa entisöintiä ei ole tarkoitus tehdä.
Osapuutteita on sen verran ettei tästä pelkällä siistimisellä selviä.

sisua45 laittoikin aika osuvan listauksen, noiden lisäksi puuttuu kaikenlaista pientä kilkettä.
Mutta kyselyjä olen jo hieman ehtinyt tehdä ja puuttuvia palikoita on alkanut löytyä.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Avatar
Kaato
Viestit: 227
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Pyhäpäivän ratoksi vähän pajahommia.

Vaihdelaatikon irrotus ja muutakin purkua.

Kuva

Kuva


Laitteessa risteilee melkoinen määrä jäähdytysnesteletkua, ilmeisesti joskus on käytetty jotain ulkopuolista lämmitintä jonka kautta neste kiertää. Näin ainakin pikaliittimistä voisi päätellä.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Neliveto Sisu
Viestit: 369
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Onko tuo moottori minkä typpinen? Valmet 611 ainakin.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

ZAU
Viestit: 599
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Taitaa olla 611csbja. Löytyy tuohon uusia kytkinlevyjä jos tarvetta.
Porttaali Uaz
JeeP wrangler

Neliveto Sisu
Viestit: 369
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

Onkos tuossa välijäähdytinkin näyttää imusarjan puoli todella erilaiselta kuin Valmet 611 DSJ:n välijäähdytin
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (Ensimmäinen valmistunut yksilö kahdeksasta valmistetusta)
Työkone: Valtra 6750 HiTech + Valtra/Quicke 960 -etukuormain -02

Avatar
Kaato
Viestit: 227
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Kone on siis käsittääkseni 611 CSB. Viisaammat tarkentakoot.

Kytkinlevy oli vastoin kaikkia odotuksia kunnossa, tosin pintaa ei mahdottomasti ole joten se on tarkoitus uusia samalla kun tässä tehdään ns iso huolto. ZAU:ta lähestyn yv:llä.

Sähköjä on myös tarkoitus hieman päivittää.
Kuva
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

jkv66
Viestit: 190
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja jkv66 »

Mielestäni tuo on 611 CSBA n.150 kw ja ilman välijäähdytintä.
Sitten ne SL/SK 170 versiot vähän enemmän(n 20kw) välijäähdyttimen voimin!

Avatar
Kaato
Viestit: 227
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

611 guruille kysymys; onko tuolla öljynsuodattimen jalan jäähdytysnestekierrolla kuinkakin suuri vaikutus moottorin toimintaan?
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Avatar
Kaato
Viestit: 227
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Räjäytin ohjaamosta jakkarat ja kumimatot pois, olihan sinne vähän korroosiokin iskenyt.
Mattojen alla oli jotain pahvimaista levyä joka on aikaa myöten kerännyt kaiken mahdollisen kosteuden.

Kuva
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1767
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja sisua »

Kaato kirjoitti:Tiukan hinnasta vääntämisen jälkeen harrasteajoneuvosta tuli kuin tulikin kaupat.
Siitä se lähtee...
Onnittelut hankinnasta, hyvä saada tänne juttua Protosta seuraavaa sukupolvea olevasta Masista :D

Avatar
Kaato
Viestit: 227
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisu SA-150 1983

Viesti Kirjoittaja Kaato »

Woimakone on nyt pompautettu lattialle, pääsee purkamaan sen palasiksi.

Kuva

Ohjaamon takaseinän verhoilun välistä löytyi kortti.

Kuva


Osaako muuten kukaan arvata mikä tehtävä niillä vaihdelaatikon takakulmaan menevillä sähköjohdoilla on?
Kaksinapainen liitin, joku anturi joka haistelee jotain...?

Jaaaa...taitaa olla pakkivalon katkaisin hän.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä

Vastaa Viestiin