Sisu SA-150 1983
Valvoja: sisua
Re: Sisu SA-150 1983
Hienoa seurataan projektia joka päivä tsemppiä !
Re: Sisu SA-150 1983
Kyllä se öljynjäähdytin on tarpeellinen ahdetussa koneessa.Kaato kirjoitti:611 guruille kysymys; onko tuolla öljynsuodattimen jalan jäähdytysnestekierrolla kuinkakin suuri vaikutus moottorin toimintaan?
Moottori näyttää olevan 611 CSB. Siihen voi laittaa A-kirjain perään, joka tarkoittaa ajoneuvoa, jos haluaa. Kaikissa yhteyksissä sitä ei ole käytetty. Koneessa voi olla myös uudemmat D-mallin kannet ja lohkokin.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sisu SA-150 1983
Tässä vielä huono kuva.sisua45 kirjoitti:Kyllä se öljynjäähdytin on tarpeellinen ahdetussa koneessa.Kaato kirjoitti:611 guruille kysymys; onko tuolla öljynsuodattimen jalan jäähdytysnestekierrolla kuinkakin suuri vaikutus moottorin toimintaan?
Eli neste kiertää tuollaisen kiepauksen suodattimen jalan läpi.
Mietin lähinnä sitä että kuinka tehokas tuollainen ratkaisu on jäähdytyksen suhteen, mutta jos insinööri on sen niin suunnitellut, ei auta olla eri mieltä.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Ei tuo ole paras mahdollinen, mulla on vapaasti hengittävässä bensa-Passatissa samanlainen
Mutta tuo yleismallinen jäähdytin on vieläkin käytössä Linnavuoren koneissa, se on vaan hieman paksumpi. Lämpimiin maihin menevissä koneissa on vielä hieman paksumpi.
Että kyllä se ihmeen pitkälle riittää. Ja jos tuntuu että ei riitä, niin on aika helppo laittaa paksumpi.
Mutta tuo yleismallinen jäähdytin on vieläkin käytössä Linnavuoren koneissa, se on vaan hieman paksumpi. Lämpimiin maihin menevissä koneissa on vielä hieman paksumpi.
Että kyllä se ihmeen pitkälle riittää. Ja jos tuntuu että ei riitä, niin on aika helppo laittaa paksumpi.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sisu SA-150 1983
Ok, kiitos infosta. Täytyy sitten jatkossakin antaa nesteen kiertää tuota kautta.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu SA-150 1983
Eikös tässä olekaan sitä öljynsuodattimen vieressä olevaa rautakuoren sisällä olevaa suodatinta? ainakin vuoden 1985 611:ssä on myös sellainen.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Sisu SA-150 1983
En ole moista mötikkää tuosta moottorista löytänyt.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Moottorin kanssa painiminen jatkui tänään.
Kampiakselin päässä olevaan mutteriin piti improvisoida työkalua.
Lähti ihan nätisti kun oli metri vääntövartta.
Kansista pultit auki.
Nämä lienee ne venyvät versiot.
Hattu pöydällä.
Keskimmäisiin pyttyihin oli korroosio iskenyt. Auto on ilmeisesti seissyt taivasalla ilman turboa, ja pakosarjan reikä kun on sopivasti ylöspäin niin satanut suoraan sisään.
Sylinterit saivat liota jonkun aikaa polttoöljyssä, ja kone lähti rautakangella avustaen pyörimään.
Kun sen sai nytkähtämään liikkeelle niin pyöri oikeastaan yllättävän helposti.
Neljässä sateelta säästyneessä mukissa näkyy vielä jopa putken ristikkäiset hoonausjäljet.
Kampiakselin päässä olevaan mutteriin piti improvisoida työkalua.
Lähti ihan nätisti kun oli metri vääntövartta.
Kansista pultit auki.
Nämä lienee ne venyvät versiot.
Hattu pöydällä.
Keskimmäisiin pyttyihin oli korroosio iskenyt. Auto on ilmeisesti seissyt taivasalla ilman turboa, ja pakosarjan reikä kun on sopivasti ylöspäin niin satanut suoraan sisään.
Sylinterit saivat liota jonkun aikaa polttoöljyssä, ja kone lähti rautakangella avustaen pyörimään.
Kun sen sai nytkähtämään liikkeelle niin pyöri oikeastaan yllättävän helposti.
Neljässä sateelta säästyneessä mukissa näkyy vielä jopa putken ristikkäiset hoonausjäljet.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Ai niin, vauhtipyöräkotelosta löytyi vähän irtohiluja.
Ja tihkuva tiiviste.
Ja tihkuva tiiviste.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu SA-150 1983
Mikä tässä autossa on muuten vaihteistona ja mikä tässä pitäisi olla jakovaihteostona?
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Sisu SA-150 1983
Vaihteisto:
Alkuperäisen jakovaihteiston tyyppiä en ole onnistunut mistään selvittämään.
Alkuperäisen jakovaihteiston tyyppiä en ole onnistunut mistään selvittämään.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu SA-150 1983
Auton kaikki moottorin, akseleiden ja vaihteiston tiedot saa selvitettyä kun kysyt auton valmistusnumerolla Sisu Autolta autokorttia, laittavat luultavasti jo samana päivän ilmaiseksi sähköpostiin, ainut mikä tuossa maksaa niin Sisu Auton palvelunumeroon soittaminen näkyy puhelinlaskussa 2-3 euron lisänä.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Sisu SA-150 1983
Eikös jakovaihteisto ole sama kuin Proto-Sisuissakin? Ainakin niin muistelisin.
Hienoa saada Masi palstalle
Hienoa saada Masi palstalle
Re: Sisu SA-150 1983
Täytyypä selvitellä asiaa.Neliveto Sisu kirjoitti:Auton kaikki moottorin, akseleiden ja vaihteiston tiedot saa selvitettyä kun kysyt auton valmistusnumerolla Sisu Autolta autokorttia, laittavat luultavasti jo samana päivän ilmaiseksi sähköpostiin, ainut mikä tuossa maksaa niin Sisu Auton palvelunumeroon soittaminen näkyy puhelinlaskussa 2-3 euron lisänä.
Jakolaatikosta olen kuullut samanlaisia huhuja kuin FBW, mutta mitään varmistusta en ole saanut.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Tommoinen jakolaatikko sinne kuuluu. Kuva otettu kesällä 2015 samanlaisen masin mahapuolelta
- Liitteet
-
- Rockwell.jpg (66 KiB) Katsottu 6544 kertaa