Sisu E14 425 "kotimainen"
Valvoja: sisua
Re: Sisu E "kotimainen"
Kuvasta ei oiken ihan saa selkoa mutta on tosi ohueksi kulunut. Eli suoraan jos aarporaa, niin menee jo kriittisen ohueksi. Täytehitsaus voisi olla vaihtoehto, sitten uusi tiivis reikä.
Mahtaa se kynkkä olla samanlainen kun SM mallissa? Purkuosa voisi olla helpoin vaihtoehto. Täytyy sitä tuumailla vielä. Yks paja on tiedossa missä saisivat kyllä korjattua
Mahtaa se kynkkä olla samanlainen kun SM mallissa? Purkuosa voisi olla helpoin vaihtoehto. Täytyy sitä tuumailla vielä. Yks paja on tiedossa missä saisivat kyllä korjattua
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu E "kotimainen"
Luulis että sama kynkkä 80 luvulta tähän päivään 

R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Nummi Universal ja Fulleri

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Re: Sisu E "kotimainen"
Joo mitä sitä hyvää muuttamaan 

Re: Sisu E "kotimainen"
Poikkihan se oli tuo vänkärin puoli.. ei siinä auta, uudet kynkät täytyy laittaa ostoon. Kangasaholla varmastikkin on, vaan muita purkaamoita kellään tiedossa lähempänä Keski-pohjanmaata?
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu E "kotimainen"
Valehteleeko kuva vai onko hitsari heppi ollu jo siinä räkimässä? 

R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Nummi Universal ja Fulleri

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Re: Sisu E "kotimainen"
Kyllä se näin on, holkki yritetty hitsata kiinni tuohon valuun
repinyt itsensä irti, vähällä ollu että ois irronnu.
Vanhoja punnituslappuja löyty hytistä, asfalttimassaa ajettu, kokonaispaino oli päälle 38tonnia useassa tehtaan punnitustodistuksessa. 32t sallittu massa. On se teli kovilla. Sellanen juolahti mieleen että vaihtaisi koko telin? Niistä henkseleistä päästäis auki, ei tarvis niitä keinulaakereita purkaa. Rasvakupin lukkorenkaat kyllä sain irti, kupit istuu vielä tiukasti

Vanhoja punnituslappuja löyty hytistä, asfalttimassaa ajettu, kokonaispaino oli päälle 38tonnia useassa tehtaan punnitustodistuksessa. 32t sallittu massa. On se teli kovilla. Sellanen juolahti mieleen että vaihtaisi koko telin? Niistä henkseleistä päästäis auki, ei tarvis niitä keinulaakereita purkaa. Rasvakupin lukkorenkaat kyllä sain irti, kupit istuu vielä tiukasti
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu E "kotimainen"
Kai se olis ihan järkevää, kun kuiteskin molemmat kynkät joutuu vaihtaa.
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Nummi Universal ja Fulleri

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
-
- Viestit: 490
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu E "kotimainen"
Meillä oisi vuoden 95-97 SM Euro 2:ssa samanlainen teli, auto on purettavana ja koko teli joutaisi. Jos kiinnostaa niin soita tai laita tekstiviestiä 040 159 7277. Telikynkkiä löytyy purettuna kolme kappaletta.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Sisu E "kotimainen"
Joo, täytyy tiputtaa teli ehjänä pois, toivoa että ehjempi löytyisi tilalle. Ylikuormat ja rasvan puute varmasti pahin syy rikkoutumiseen.
Niin se on vaan joka merkissä taitaa olla heikko kohta, sivuttaisvoimiahan tuohon kohdistuu kun autoa käännetään. Rautajousisessa Scaniassa taas jousenkorvien välinen poikkipalkki on herkkä murtumaan, kun jousen korvakkeet ovat niin pitkät, tulee kova vääntö palkin juureen
Niin se on vaan joka merkissä taitaa olla heikko kohta, sivuttaisvoimiahan tuohon kohdistuu kun autoa käännetään. Rautajousisessa Scaniassa taas jousenkorvien välinen poikkipalkki on herkkä murtumaan, kun jousen korvakkeet ovat niin pitkät, tulee kova vääntö palkin juureen
Re: Sisu E "kotimainen"
Noni, teli tippui alas. Henkseleiden pultit oli tiukalla, 3/4 väännin meni poikki. Ja toisen varsi vääntyi eikä auennut mutterit. Hioin molemmista henkseleistä yhden mutterin auki, niin sitten lähti ja samalla toinen mutteri löystyi ettei sitä tarvinut hioa.
Ohjauksen nivelet laitoin jo hautumaan ruosteen irroittajaan. Trippelin yhden nupin sain irti, paineilma taltalla naputti pultin päähän niin ponkaisi irti
Ohjauksen nivelet laitoin jo hautumaan ruosteen irroittajaan. Trippelin yhden nupin sain irti, paineilma taltalla naputti pultin päähän niin ponkaisi irti
Re: Sisu E "kotimainen"
Oho ompa melkoista kulumaa noissa kynkissä.Varmasti helpoin ratkaisu vaihtaa kaikki "hilut" Tämä 2toiminen teli tuli jo S-sarjaan siinä 87-88 vaihteessa joten purkuosia löytynee.Ei ole varmaan vähään aikaan rasvaa saanut kun on tuon näkönen.Tuo kohta tekee melkosta liikettä ajaessa ja jos ei rasvaa saa nii noin siinä käy.Autot joissa ei rasvaria ollut sai rasvata viikottain tai muuten oli remonttia edessä.Jos saa udella niin missä kunnossa on ohjaamo onko hitsailtu ikää jo kumminkin aika mukavasti.Meillä ei runsaan 10vuoden käytön jälkeen ollut ruostetta,mutta muuten kestävät S-sarjalaiset ruostu ovista ja takakulmista.
Re: Sisu E "kotimainen"
Okei hyvä tietää että pitää rasvata tiuhaan! Revin kaikki rasvarin putket pois ja nippaa tilalle, tulee varmasti jokapaikka rasvattua. Niin vähäistä on ajo että viitsii riehua rasvaprässin kanssa
Laitan kuvia ohjaamosta jossain vaiheessa, sisältä on pysynyt tosi ehjänä, törkynen on mutta sisäpesu niin tulee siisti.
Ovet pintaruostetta lukuunottamatta ehjät, lasikuitu osissa toki iskeymää ja naarmua. Hytin takakulmissa se ongelma on, läpireikiä molemmin puolin. Varsinkin kun on ne lasikuitupalat nurkissa, niin jäänyt muhimaan välit. Kertaakaan ei ole vielä hitsattu Ohjaamoa. Sekä vänkärin puolen astinlaudan putki ruostunut poikki, niin roikkuu alin askelma. Mutta tyytyväinen olen autoon, vaikka nyt vähän isompi remontti tulikin eteen

Laitan kuvia ohjaamosta jossain vaiheessa, sisältä on pysynyt tosi ehjänä, törkynen on mutta sisäpesu niin tulee siisti.
Ovet pintaruostetta lukuunottamatta ehjät, lasikuitu osissa toki iskeymää ja naarmua. Hytin takakulmissa se ongelma on, läpireikiä molemmin puolin. Varsinkin kun on ne lasikuitupalat nurkissa, niin jäänyt muhimaan välit. Kertaakaan ei ole vielä hitsattu Ohjaamoa. Sekä vänkärin puolen astinlaudan putki ruostunut poikki, niin roikkuu alin askelma. Mutta tyytyväinen olen autoon, vaikka nyt vähän isompi remontti tulikin eteen

Re: Sisu E "kotimainen"
Näillä näkymin täytyy lähteä Urjalaa kohden loppuviikosta, sanotaan näin että puolet halvemmalla myy kokonaisen ehjän telin, verrattuna muualle mistä olen kysellyt
Ilmeisesti yleinen ongelma, pari purkaamoa sano että kysyntä ollut kova viimeaikoina?

Ilmeisesti yleinen ongelma, pari purkaamoa sano että kysyntä ollut kova viimeaikoina?