M168 CZT -79.
Valvoja: sisua
Re: M168 CZT -79.
Tuommoinen valmetin trukki seisoo AKAASSA yhden hallin pihassa sen näkösenä ettei ole vähäänaikaan liikkunut.
Siitä voisi saada varaosavehkeen.
Olen sitä siinä ohiajaessa katsellut päivittäin.
Sen takia sitä ihaillut kun edellisessä työpaikassa oli samanlainen 12 tonnin rukki.
Siitä voisi saada varaosavehkeen.
Olen sitä siinä ohiajaessa katsellut päivittäin.
Sen takia sitä ihaillut kun edellisessä työpaikassa oli samanlainen 12 tonnin rukki.
Re: M168 CZT -79.
Kenties olette huomanneet, että Koneviestissä 18/2019 (18.12.19) on kertomus kunnostetusta vastaavasta Valmet TD78:sta.
Siitä oli korkea puomi sahattu 3 m korkeuteen nostavaksi.
Lehdessä on myös kiittävä kertomus BM Valmet 832:sta. Tämä oli viimeinen uusi metsäkonemalli, jonka Lentokonetehtaan alueella 60-luvun lopulta lähtien toimineen Valmet -metsäkonetehtaan tuotekehitys synnytti, ennenkuin se lopetettiin.
Suunnittelijat ja protopaja olivat enää jäljellä. Tehdas oli jo tuhottu, tuoteaineisto annettu ilmaiseksi Valmetin tehtaalle Uumajaan ja tuotanto viety Kurikan (Velsa) kautta sinne.
Siitä oli korkea puomi sahattu 3 m korkeuteen nostavaksi.
Lehdessä on myös kiittävä kertomus BM Valmet 832:sta. Tämä oli viimeinen uusi metsäkonemalli, jonka Lentokonetehtaan alueella 60-luvun lopulta lähtien toimineen Valmet -metsäkonetehtaan tuotekehitys synnytti, ennenkuin se lopetettiin.
Suunnittelijat ja protopaja olivat enää jäljellä. Tehdas oli jo tuhottu, tuoteaineisto annettu ilmaiseksi Valmetin tehtaalle Uumajaan ja tuotanto viety Kurikan (Velsa) kautta sinne.
Re: M168 CZT -79.
Ei oo suurempaa tällä välillä sisulle tapahtunut.
Mistäs tulee jenkamittarille tieto rollssissa?
Laturilta vai jostain muualta.
Se on täysin mykkä, olisi kiva saada pelaamaan.
Mistäs tulee jenkamittarille tieto rollssissa?
Laturilta vai jostain muualta.
Se on täysin mykkä, olisi kiva saada pelaamaan.
Re: M168 CZT -79.
Hyvä että M Sisuista pidetään huolta ja otetaan vielä töihin. Meinaa vaan nuo varaosa moottorit valua afrikkaan kovalla vauhdilla. Cummins ja Rolssi koneet kelpaavat nykyään mustille ostajille jotka tyhjentää Suomea vauhdilla.
Mulla muutama kone jemmassa ja täytyy myös pitää pahan päivän varalle.
Noita Valmet trukkeja on mullakin pari kpl kolmen ketterämmän Hysterin kaverina.
Äijä laite kun tarvitsee oikeasti nostaa.
Tässä yksjonka kuvasin yhdellä keikalla. Piti olla myynnissä mutta ei sit ollutkaan.
Oli yrittäjä kuollut mutta tomera tytär meinas sittenkin että tarvii touhuissaan

Mulla muutama kone jemmassa ja täytyy myös pitää pahan päivän varalle.
Noita Valmet trukkeja on mullakin pari kpl kolmen ketterämmän Hysterin kaverina.
Äijä laite kun tarvitsee oikeasti nostaa.
Tässä yksjonka kuvasin yhdellä keikalla. Piti olla myynnissä mutta ei sit ollutkaan.
Oli yrittäjä kuollut mutta tomera tytär meinas sittenkin että tarvii touhuissaan

Re: M168 CZT -79.
Laturilta ja tässä -79 kytkentäkaavioE_N kirjoitti: Pe Tammi 17, 2020 4:37 pm
Mistäs tulee jenkamittarille tieto rollssissa?
Laturilta vai jostain muualta.
Se on täysin mykkä, olisi kiva saada pelaamaan.
https://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaskalu ... t+1979.JPG
Re: M168 CZT -79.
Oisko mahdollista saada tosta sähkökuvasta parempi versio vaikka sähköpostiin?
Löysin jostain vanhasta keskustelusta juttua että olisi erillinen antura.
Ja startin alla hammaskehään päin näyttää joku olevankin. Pitää nypätä irti ja tutkia.
Löysin jostain vanhasta keskustelusta juttua että olisi erillinen antura.
Ja startin alla hammaskehään päin näyttää joku olevankin. Pitää nypätä irti ja tutkia.
Re: M168 CZT -79.
Hmm..Eikös pyöreelamppusis ollut ihan vaijerivetonen kierroslukumittari?Vasta kanttilamppuihin tuli "sähköllä" nuo ainakin R-mallissa oli näin M-ästä en ole ihan varma,mutta sama tekniikka niissä pääpiirteittäin oli.
Re: M168 CZT -79.
Nonniin. On taas vähän edistytty. Palanto teki mittarivaijerit ja koeajettiin piirturikin siinä samalla.
Toista lavaa on askarreltu, siitä kuvaa myöhemmin.
Sitte tuo keppimittari... Erillinen anturi siellä ilmeisesti on. Startin alapuolella. Mun mielestäni näkyy tuossa Sutii:n sähkökuvassakin vaikka sanoi tulevan laturilta?
... Noo ei sillä mitään merkitystä oo.
Muuta nyt jostain pitäisi keksiä millanen anturi sinne tarvitaan.
Anturi on koko mitaltaan kierteitetty pötkylä n.70mm pitkä, eikä siitä löydy mitään merkintöjä. Kierre on 5/8 UNF. Mittarin kyljestä löytyy merkintä 400 hertsiä.
Mites tuota itse mittaria saa testattua onko siinä henkeä? Ei ainakaan reagoi millään tavalla summan mutikassa kokeiltuun kiina-anturaan.
Toista lavaa on askarreltu, siitä kuvaa myöhemmin.
Sitte tuo keppimittari... Erillinen anturi siellä ilmeisesti on. Startin alapuolella. Mun mielestäni näkyy tuossa Sutii:n sähkökuvassakin vaikka sanoi tulevan laturilta?
... Noo ei sillä mitään merkitystä oo.
Muuta nyt jostain pitäisi keksiä millanen anturi sinne tarvitaan.
Anturi on koko mitaltaan kierteitetty pötkylä n.70mm pitkä, eikä siitä löydy mitään merkintöjä. Kierre on 5/8 UNF. Mittarin kyljestä löytyy merkintä 400 hertsiä.
Mites tuota itse mittaria saa testattua onko siinä henkeä? Ei ainakaan reagoi millään tavalla summan mutikassa kokeiltuun kiina-anturaan.
Re: M168 CZT -79.
Päivitettääs tätäkin kun on päässyt unohtumaan.
Sisussa on leimaa ollut jo melkein vuoden päivät ja ajettukin on joitain tuhansia kilometrejä. Alkuperäisen rekisteritunnuksenkin sain kun oli vapaana.
Suurimpina remontteina ollut Turbo- ja suutinremontti sekä pakosarjan hitsaus kun oli melkein ympäri saakka poikki.


Vastaavia 5x0.36 suuttimia ei löytynyt ja nyt tilalla on 5x0.35 kärjet .
Näillä kuitenkin voimasavut loppui tyystin ennen kuin turbo herää ja auto ei muutenkaan tunnu vetävän niin hyvin kuin ennen. Olisiko se juuri siinä rajalla että tuo satkun pienemmät reiät alkaa sitä kuristaa. Pitäsi etsiä mikä on seuraava isompi kärki mitä löytyy.
Nyt paikalla siis DLLA150S616 kärjet.
Lavan rakennus on vielä kesken vaikka on jo käyttöäkin nähnyt. Siitä kuvaa kun valmistuu.
Hankittiin veljen kanssa kuormaajakin keväällä ettei lapiolla tarvi soralavaa täyttää.

Kyseessä siis:
Hough International H-120C
Vm. 60-luvun loppupuolelta
Työpaino hiukan yli 30tonnia
Moottori International DT-817 14l turbodiesel yli 350hp
Momentinmuunnin Rockford
Vaihteisto Hough
Akselit Hough
Renkaat 29.5-25 22ply
Huippunopeus 47km/h!!!!
Moottori on jo yksinään perin mielenkiintoinen malmikasa. Järeydeltään melko ylivertainen perus kuormurin moottoriin. Painoa yli 300kg enemmän mitä 14l cumminsissa.
Soppavehkeet on myös melko erikoiset, konetta ruokkii kaksimäntäinen jakajatyyppinen rivipumppu joka syöttää pumppusuuttimia.
Tässä tällä erää. Jatketaan toivottavasti edes vähän useammin.
Sisussa on leimaa ollut jo melkein vuoden päivät ja ajettukin on joitain tuhansia kilometrejä. Alkuperäisen rekisteritunnuksenkin sain kun oli vapaana.
Suurimpina remontteina ollut Turbo- ja suutinremontti sekä pakosarjan hitsaus kun oli melkein ympäri saakka poikki.


Vastaavia 5x0.36 suuttimia ei löytynyt ja nyt tilalla on 5x0.35 kärjet .
Näillä kuitenkin voimasavut loppui tyystin ennen kuin turbo herää ja auto ei muutenkaan tunnu vetävän niin hyvin kuin ennen. Olisiko se juuri siinä rajalla että tuo satkun pienemmät reiät alkaa sitä kuristaa. Pitäsi etsiä mikä on seuraava isompi kärki mitä löytyy.
Nyt paikalla siis DLLA150S616 kärjet.
Lavan rakennus on vielä kesken vaikka on jo käyttöäkin nähnyt. Siitä kuvaa kun valmistuu.
Hankittiin veljen kanssa kuormaajakin keväällä ettei lapiolla tarvi soralavaa täyttää.

Kyseessä siis:
Hough International H-120C
Vm. 60-luvun loppupuolelta
Työpaino hiukan yli 30tonnia
Moottori International DT-817 14l turbodiesel yli 350hp
Momentinmuunnin Rockford
Vaihteisto Hough
Akselit Hough
Renkaat 29.5-25 22ply
Huippunopeus 47km/h!!!!
Moottori on jo yksinään perin mielenkiintoinen malmikasa. Järeydeltään melko ylivertainen perus kuormurin moottoriin. Painoa yli 300kg enemmän mitä 14l cumminsissa.
Soppavehkeet on myös melko erikoiset, konetta ruokkii kaksimäntäinen jakajatyyppinen rivipumppu joka syöttää pumppusuuttimia.

Tässä tällä erää. Jatketaan toivottavasti edes vähän useammin.
- Kontiosusi
- Viestit: 201
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: M168 CZT -79.
Siistikuntoinen kuormaaja ikäisekseen, voisi luulla uudemmaksikin. Aika kovaa kulkee isoksi koneeksi....
LV-132CVT 6x2/4100+1200 -72, LV-131CVT 4600 -76