Kuva pitää ladata johonkin, itse olen käyttänyt https://aijaa.com/ muitakin on ja liittää linkki viestiin. Noin ainakin onnistuu.
SM 340 -88 projekti
Valvoja: sisua
Re: SM 340 -88 projekti
LP-138 CVT
Höyrykoneita ja maamoottoreita
Höyrykoneita ja maamoottoreita
Re: SM 340 -88 projekti
Miksi niitä ei vois ladata suoraan, niinkun monissa muissa foorumeiss?
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SM 340 -88 projekti
Kuvia saa lisättyä suoraan viestin yhteyteen Liitteet kohdasta, välttämättä ei siis tarvitse linkata kuvia mistään kuvapalvelusta. Kuvien koko taitaa olla kuitenkin rajoitettu, olikohan muistaakseni 1000 kt, eli kuvia voi joutua rajaamaan jonkin verran ennen kuin niitä saadaan liitettyä viestiin
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: SM 340 -88 projekti
Noniin tässä muutamia kuvia projektista. Kuvia on tullut otettua harmillisen vähän, mutta sille nyt ei enää voi mitään.
Re: SM 340 -88 projekti
Kuvat tuli näköjään väärässä järjestyksessä. Tässä vielä kuva miltä rungon sisäpuoli näyttää nyt.
Re: SM 340 -88 projekti
No just samanlaisia noi mun palkit on.... mahtaako katsastusmies ottaa niistä hernettä nokkaan?
Re: SM 340 -88 projekti
Kiitoksia neuvoista kuvien liittämiseen liittyen. Nyt on paljon mielekkäämpää kirjoitella kun saa kuvat täydentämään tekstiä.
En ole kyllä koskaan kuullut että ruosteisesta tuplarungosta olisi katsastuksen yhteydessä tullut sanomista, mutta miksei sekin ole mahdollista, mikäli runko on oikein pahassa jamassa.
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SM 340 -88 projekti
Eipä tuossa ihmeempiä, kyllähän sitä toisia autellaanSM SISU kirjoitti: ↑Ma Loka 12, 2020 11:41 am Kiitoksia neuvoista kuvien liittämiseen liittyen. Nyt on paljon mielekkäämpää kirjoitella kun saa kuvat täydentämään tekstiä.En ole kyllä koskaan kuullut että ruosteisesta tuplarungosta olisi katsastuksen yhteydessä tullut sanomista, mutta miksei sekin ole mahdollista, mikäli runko on oikein pahassa jamassa.
En kyllä itekkään muista että ois katsastuksessa tullu mainintaa ruosteisesta vahvikerungosta. Tiiän täältä yhden vanhan Tielaitoksen SL:n mikä meni katsastuksesta läpi, vaikka tuo vehvikerunko oli täysin ruosteessa ja siitä putosi jo paloja itsestään. Riippuu varmaan toki myös katsastuskonttorista miten tuohon asiaan puututaan.
Miten paljon muuten meni puhallushiekkaa rungon ja muiden osien hiekkapuhallukseen? Muistaakseni SL:n pelkkään runkoon meni 1600 kg ja muihin osiin lähemmäs 1000 kg
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: SM 340 -88 projekti
Onpas ajan hammas purrut runkoon.. Heinoa, kun kunnostat!
Re: SM 340 -88 projekti
Hiekkaa on tähän asti mennyt noin 1500 kg. Jonkun verran osia on kylläkin puhaltamatta mm. rungon etupää, telipalkki, vetopalkki, pari ilmasäiliötä, vanteet, akkukotelo ja kansi sekä telikoneikon kansi.Neliveto Sisu kirjoitti: ↑Ti Loka 13, 2020 11:03 amEipä tuossa ihmeempiä, kyllähän sitä toisia autellaanSM SISU kirjoitti: ↑Ma Loka 12, 2020 11:41 am Kiitoksia neuvoista kuvien liittämiseen liittyen. Nyt on paljon mielekkäämpää kirjoitella kun saa kuvat täydentämään tekstiä.En ole kyllä koskaan kuullut että ruosteisesta tuplarungosta olisi katsastuksen yhteydessä tullut sanomista, mutta miksei sekin ole mahdollista, mikäli runko on oikein pahassa jamassa.
En kyllä itekkään muista että ois katsastuksessa tullu mainintaa ruosteisesta vahvikerungosta. Tiiän täältä yhden vanhan Tielaitoksen SL:n mikä meni katsastuksesta läpi, vaikka tuo vehvikerunko oli täysin ruosteessa ja siitä putosi jo paloja itsestään. Riippuu varmaan toki myös katsastuskonttorista miten tuohon asiaan puututaan.
Miten paljon muuten meni puhallushiekkaa rungon ja muiden osien hiekkapuhallukseen? Muistaakseni SL:n pelkkään runkoon meni 1600 kg ja muihin osiin lähemmäs 1000 kg
Re: SM 340 -88 projekti
Kyllä noihin tuplarunkoihin katsastuksessa puututaan. Mulla meni joku 4v sitten nokkamallin Scania hylkyyn kun sisärunko oli niin rapea että sen sai koputeltua katsastusaseman lattialle. Monta Scaniaa tiedän hylätyn tuon tuplarungon takia.
Sitten pulteista, mulle aikoinaan Konalan varaosaguru mainitsi ettei Sisussa ole missään alle 10.8 pultteja ja Konalasta niitä tuli aina haettuakin kun johonkin tarvitsi.
Sitten pulteista, mulle aikoinaan Konalan varaosaguru mainitsi ettei Sisussa ole missään alle 10.8 pultteja ja Konalasta niitä tuli aina haettuakin kun johonkin tarvitsi.
Re: SM 340 -88 projekti
Tervehdys pitkästä aikaa!
Kauon aikaa on Sisuprojektin parissa ollut hiljaista, oikeastaan koko talven. Nyt kuitenkin talven käännyttyä kevääksi innostuin jälleen laittelemaan. Viime viikonloppuna otin teli- ja vetopalkin talliin ja aloin hommiin. Telipalkissa olevat ns. kourut joihin akseli tulee kiinni olivat ratkenneet melkeinpä ympäriinsä irti, joten hitsausta riitti.
Vetopalkissa oli taas muutama lommo, kun jollakin joskus epäonnistunut kärryn perään sihtaus. Lämmitin lommojen kohdat punaiseksi ja tunkkia sekä isoa lekaa apuna käyttäen sain lommot aika hyvin oikaistua. Pientä rypylää kuitenkin jäi, niin ajattelin paklata ne sileäksi kun uuden maalin alta näkyisivät rumasti.
Seuraavana vuorossa olisi akkukotelon teko kansineen sekä telikoneikon kansi pitäisi myös tehdä. Tässä kevään/alkukesän aikana olisi tarkoitus hiekkapuhaltaa ja maalata loput rungon väriin tulevat osat. Haaveena olisi tulevan kesän aikana saada myös ohjaamo uuteen maaliin, mutta aika näyttää miten käy. Tässäpä pari kuvaa viikonlopun askareista:
Kauon aikaa on Sisuprojektin parissa ollut hiljaista, oikeastaan koko talven. Nyt kuitenkin talven käännyttyä kevääksi innostuin jälleen laittelemaan. Viime viikonloppuna otin teli- ja vetopalkin talliin ja aloin hommiin. Telipalkissa olevat ns. kourut joihin akseli tulee kiinni olivat ratkenneet melkeinpä ympäriinsä irti, joten hitsausta riitti.
Vetopalkissa oli taas muutama lommo, kun jollakin joskus epäonnistunut kärryn perään sihtaus. Lämmitin lommojen kohdat punaiseksi ja tunkkia sekä isoa lekaa apuna käyttäen sain lommot aika hyvin oikaistua. Pientä rypylää kuitenkin jäi, niin ajattelin paklata ne sileäksi kun uuden maalin alta näkyisivät rumasti.
Seuraavana vuorossa olisi akkukotelon teko kansineen sekä telikoneikon kansi pitäisi myös tehdä. Tässä kevään/alkukesän aikana olisi tarkoitus hiekkapuhaltaa ja maalata loput rungon väriin tulevat osat. Haaveena olisi tulevan kesän aikana saada myös ohjaamo uuteen maaliin, mutta aika näyttää miten käy. Tässäpä pari kuvaa viikonlopun askareista:
Re: SM 340 -88 projekti
Terve.
Kehtaisiko joku lähettää kuvia telikoneikon kannesta, etenkin siitä miten sen kiinnitys on alunperin toteutettu?
Kehtaisiko joku lähettää kuvia telikoneikon kannesta, etenkin siitä miten sen kiinnitys on alunperin toteutettu?