Hytin kippaaminen, missä väännin
Valvoja: sisua
Hytin kippaaminen, missä väännin
Pitäisi 1989 SM:n hytti kipata, että pääsee moottoriin käsiksi. Mutta missä on hydraulipumppu, josta hytin saa käännettyä. En muista sijaintia?
Re: Hytin kippaaminen, missä väännin
Kyllä sen pitäis olla vänkärin puolella jossain lokasuojan takana. Ellei oo käynyt niin että edellinen omistaja ottanu pois jos on vuotanut tms ja jäänytkin uusi laittamatta pumpusta pitäisi lähtiä pienillä metalliputkilla rungon sisäpuolelle.
Varoituksen sana, mun Jatsari Sisussa oli hytin kippaus sylinterin tiivisteet menneet ns turpamutterista. Eli toisinsanoen hyttiä ei saa alas pumpulla, vaan sen joutuu toistaiseksi vetää liinalla alas. Siinä on mahdollisuus kun kippaa hyttiä että se rojahtaa "nenälleen" joten kannattaa laittaa loppuvaiheessa sidontaliina tai naru ohjaamon ja rungon välille. Jos esim sylinterin mutteri on päässyt pyörimään auki tai korvake repeää ohjaamosta
Varoituksen sana, mun Jatsari Sisussa oli hytin kippaus sylinterin tiivisteet menneet ns turpamutterista. Eli toisinsanoen hyttiä ei saa alas pumpulla, vaan sen joutuu toistaiseksi vetää liinalla alas. Siinä on mahdollisuus kun kippaa hyttiä että se rojahtaa "nenälleen" joten kannattaa laittaa loppuvaiheessa sidontaliina tai naru ohjaamon ja rungon välille. Jos esim sylinterin mutteri on päässyt pyörimään auki tai korvake repeää ohjaamosta
Re: Hytin kippaaminen, missä väännin
Kuskin puolelta löytyi lokarin takaa...
Re: Hytin kippaaminen, missä väännin
Tervehdys, lainaan vanhaa aihetta...
Omassa tuoreessa hankinnassa, SK250:ssa, on hytin lukitussalpa täysin jumissa. Ennenkuin aloitan väkivaltaisen poistamisen, haluaisin varmistua kuuluuko tanko vetää kokonaan pois autosta, vai onko siinä joku kääntömekanismi mikä avaa lukot? Kyseessä uudempi malli jossa salpa ja pumppu ovat kuskin puolella, jos sillä on merkitystä.
Omassa tuoreessa hankinnassa, SK250:ssa, on hytin lukitussalpa täysin jumissa. Ennenkuin aloitan väkivaltaisen poistamisen, haluaisin varmistua kuuluuko tanko vetää kokonaan pois autosta, vai onko siinä joku kääntömekanismi mikä avaa lukot? Kyseessä uudempi malli jossa salpa ja pumppu ovat kuskin puolella, jos sillä on merkitystä.
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Hytin kippaaminen, missä väännin
Sitä salpaa käännetään vastapäivään ja silloin kopin lukon kielet liikkuu siten, että ohjaamon saa nostettua pois niiden ohjaamon takaosan jousten lukoista. Sitä salpaa/kahvaa ei tarvitse siis vetää. Sitä salpaa pitää sitten pitää siinä käännetyssä asennossa jonkin aikaa että ohjaamo kerkiää pumpatessa nousta pois niistä lukoistaan, sitten sen kahvan voi vapauttaa
Ja pumppu tietysti ennen ohjaamon ylös pumppaamista nostoasentoon
Ja pumppu tietysti ennen ohjaamon ylös pumppaamista nostoasentoon
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Hytin kippaaminen, missä väännin
Kiitoksia erittäin selkeästä vastauksesta.
Jumissa on ja pysyy. Annettu eri ihmeaineiden vaikuttaa päiväkausia ja varovasti kaasuakin annettu. Ehkä helpompi avata pultit hytin pohjasta ja turata lukitusta auki sitten kun siihen paremmin pääsee käsiksi.
Jumissa on ja pysyy. Annettu eri ihmeaineiden vaikuttaa päiväkausia ja varovasti kaasuakin annettu. Ehkä helpompi avata pultit hytin pohjasta ja turata lukitusta auki sitten kun siihen paremmin pääsee käsiksi.