CVA - 6 Vaihteisto

Kaikkea kampiakselin ja renkaiden väliltä / Everything between crankshaft and tires

Valvoja: sisua

TunturiPappa
Viestit: 35
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: CVA - 6 Vaihteisto

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Itsellä tuli öljynvaihdon mukana pari kappaletta noita jumituksen aiheuttaneita osia.
Nämä ilmeisesti pitävät vaihteen päällä?
Sellaista vaivaa ei kuitenkaan vielä ole etteikö vaihteet kytkeytyisi. 5-6 vaihde on ehkä jotenkin "nurkan takana", ettei ne aina oikein löydy helpolla.

Saakohan näihin osia kuinka hyvin? Ilmeisesti tuollaiset jouset on siellä jo muuttuneet jauhoksi.

Korjauskäsikirjaa olisin myös melko varmasti vailla. Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin nopeampi tie voi olla korjata vanha kuin etsiä uusi tilalle.
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Neliveto Sisu
Viestit: 486
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: CVA - 6 Vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Neliveto Sisu »

TunturiPappa kirjoitti: La Marras 20, 2021 8:34 am Itsellä tuli öljynvaihdon mukana pari kappaletta noita jumituksen aiheuttaneita osia.
Nämä ilmeisesti pitävät vaihteen päällä?
Sellaista vaivaa ei kuitenkaan vielä ole etteikö vaihteet kytkeytyisi. 5-6 vaihde on ehkä jotenkin "nurkan takana", ettei ne aina oikein löydy helpolla.

Saakohan näihin osia kuinka hyvin? Ilmeisesti tuollaiset jouset on siellä jo muuttuneet jauhoksi.

Korjauskäsikirjaa olisin myös melko varmasti vailla. Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin nopeampi tie voi olla korjata vanha kuin etsiä uusi tilalle.
https://www.zfcenter.fi/atoy-power-oy-z ... iantuntija

Tuolta ainakin itse olen ZF:n varaosia tilaillut. Omassa projektissa olevaan ZF S6-90 vaihteistoon löytyi tuolta ainakin kaikki osat mitä tarvitsin. Ainoastaan 1. ja peruutusvaihteen hammaspyörät olivat muistaakseni sellaiset osat mitä ei enää saa uutena, muuten löytyisi kuulemma tosiaan kaikki osat vaihteiston sisälle akseleista lähtien
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05

You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
TunturiPappa
Viestit: 35
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am

Re: CVA - 6 Vaihteisto

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Neliveto Sisu kirjoitti: La Marras 20, 2021 12:43 pm
TunturiPappa kirjoitti: La Marras 20, 2021 8:34 am Itsellä tuli öljynvaihdon mukana pari kappaletta noita jumituksen aiheuttaneita osia.
Nämä ilmeisesti pitävät vaihteen päällä?
Sellaista vaivaa ei kuitenkaan vielä ole etteikö vaihteet kytkeytyisi. 5-6 vaihde on ehkä jotenkin "nurkan takana", ettei ne aina oikein löydy helpolla.

Saakohan näihin osia kuinka hyvin? Ilmeisesti tuollaiset jouset on siellä jo muuttuneet jauhoksi.

Korjauskäsikirjaa olisin myös melko varmasti vailla. Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin nopeampi tie voi olla korjata vanha kuin etsiä uusi tilalle.
https://www.zfcenter.fi/atoy-power-oy-z ... iantuntija

Tuolta ainakin itse olen ZF:n varaosia tilaillut. Omassa projektissa olevaan ZF S6-90 vaihteistoon löytyi tuolta ainakin kaikki osat mitä tarvitsin. Ainoastaan 1. ja peruutusvaihteen hammaspyörät olivat muistaakseni sellaiset osat mitä ei enää saa uutena, muuten löytyisi kuulemma tosiaan kaikki osat vaihteiston sisälle akseleista lähtien
Kävin siellä Kelloniemessä hommissa niin bongasin tuon Atoy:n. Meinasin sinne jo soittella kun ulosoton stefa näytti siltä ettei laakerikaupasta saa, vaan oli kuitenkin hyllyssä.

Ehkä voisi hankkia toisen vaihteiston jonka kunnostaisi ja vaihtaisi, ei seisoisi kone niin pitkään.
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Vastaa Viestiin