Hei
Sellainen ongelma että Protossa 1. vaihde ja pakki on usein jäykät/hankalat saada päälle. Kytkintä vähän nostamalla menee yleensä pykälä sisään. Muut vaihteet toimii hyvin eikä laatikko anna muutenkaan mitään sivuääniä.
Onko muilla tullut eteen vastaavaa ongelmaa ja mistä vikaa kannattaisi etsiä? Onko vaihdevivustossa säätömahdollisuutta vai purattaako laatikon?
Ja saako vielä ZF:n laatikkoon miten hyvin uutta varaosaa?
Kiitos vastauksista
A45 vaihdelaatikko ongelmia
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: A45 vaihdelaatikko ongelmia
Ootko tarkistanu vaihteensiirtovivuston, kun eikös se protoissa oo vaihdekepille toteutettu niillä pallonivelillä ja tangoilla? Jos siellä ulkopuolisessa vivustossa ois jotain välyksiä.
ZF:n varaosia saa ainakin alkuperäisenä aika kattavasti, Atoy Powerin kautta kun tilasin niin vaihteiston sarjanumerolla sai oikeat osat tilattua.
https://www.zfcenter.fi/atoy-power-oy-z ... iantuntija
ZF:n varaosia saa ainakin alkuperäisenä aika kattavasti, Atoy Powerin kautta kun tilasin niin vaihteiston sarjanumerolla sai oikeat osat tilattua.
https://www.zfcenter.fi/atoy-power-oy-z ... iantuntija
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: A45 vaihdelaatikko ongelmia
Pitänee purkaa se vaihteensiirto laatikko vaihteiston kupeesta. Ainakaan siinä kotelossa kopin alla, mihin keppi liittyy, ei ollut mitään silmin havaittavaa vikaa tai pahempia välyksiä.
Lieneekö vaihteistoon johonkin kohti meistetty sarjanumeroa, on nimittäin se messinkilaatta (tunnistekilpi) jäänyt jonnekin matkan varrelle.
Lieneekö vaihteistoon johonkin kohti meistetty sarjanumeroa, on nimittäin se messinkilaatta (tunnistekilpi) jäänyt jonnekin matkan varrelle.
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: A45 vaihdelaatikko ongelmia
En ainakaan itse löytänyt oman projektin ZF S6-90 vaihteiston kotelosta mitään muita numeroita kuin osien valupäivän ja muistaakseni ehkä varaosanumerot. Jos protossa on yhtään samalla tavalla tehty Sisulla vaihteiston sarjanumerointi niin ZF:n oman tyyppikilven lisäksi siirtäjien kannessa pitäisi olla myös Sisun oma tyyppikilpi missä on vaihteiston Sisun antama tyyppinumero ja sarjanumero. Toki auton alustakortissa voisi myös olla vaihteiston sarjanumero ja muutkin tiedot
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: A45 vaihdelaatikko ongelmia
Kiitoksia, pitääpä tutkia asiaa lähemmin mainituista kylteistä. Eiköhän tuohon joku konsti löydy...
Re: A45 vaihdelaatikko ongelmia
Päivitystä sen verran että vaihteiston "vika" taisi löytyä. Polttoaineen peltinen vedenerotinkuppi oli kiinnitetty runkoon vaihdekepiltä tulevan akselin kohdalle. Kun keppiä kääntää 1/pakki asentoon niin kyseinen akseli pyörähtää rungon suuntaan, eli nyt akseli otti kiinni vedenerotinkuppiin eikä päässyt kääntymään aivan tarpeeksi. Käynnissä ollessa ei ole kokeiltu, mutta toistaiseksi vaikuttaa ykkönen ja pakki menevän hyvin päälle, kun vedenerotin on eri paikassa.