Vaijeri varmaan onnistuis laittaa siten, että jättäis sen lyhyen välitangon ja palautinjousella olevan metallitangon paikalleen ja siihen tankoon laittais vaijerin kiinni ja sitten jos SR:ssä vaan on käsikaasun vaijerin telineessä tilaa niin kiinnittäisi vaijerin sitten moottorin puolipäässä siihen. Toki myös sinne kaasupolkimen puolipäähän voi laittaa kuristinruuvilla ja kiilalla olevan tangon johon vaijerin saa kiinni ja sitten hitsaa polkimen luokse sopivan levyn mihin vaijerin kuoriosan saa sitten siitä päästä kiinni. Vähän vaikea selittää miten tuon mielessä mietin toimivaksi. Pihassa olleet Sisut on ollu joko mekaanisella tankosysteemillä tai sitten sähköisellä kaasupolkimella

Toivotaan että tästä kuitenkin oli siulle ainakin jotain apua
Sitä en tiedä miksi lienee alunperin laitettu Sisulla tuollainen systeemi kuin on, mutta lieneekö sitten ajateltu että tuo tankosysteemi on vaijeria varmatoimisempi. Molemmat varmaan ihan ok, kunhan vaan ovat kunnossa. Paljon osiahan tuossa vipusysteemissä on, paljon välystäkin löytyy jos on kaikki laakerit, helat ja pallonivelet väljiä. En tiedä millainen lienee siulla SR:ssä tuo systeemi, mutta miulla on ainakin projekti-SL:ssä ihan suhteellisen toimivalta vaikuttava mekanismi kuitenkin