SA-1826

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Tyrvää
Viestit: 337
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1826

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

Ykkönen edessä vasemmalla edessä keskellä kolmonen oikeella vitonen. Taakkseppäin vasemmalla pakki, sitten kakkonen ja oikeepuoleinen nelonen :D
Jay
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1826

Viesti Kirjoittaja Jay »

Miksi mulla on muistikuva vuodelta -97 kun velsaa vedettiin helvetillistä mäkeä. Jostain syystä Kapt. säätömeisseli halusi tiedustella vielä aluetta. Siihen piti pysähtyä ja alkaa etsiä ykköstä. Kyllä sitä sieltä kuskin penkistä etsiitiin. Lisäksi tuolta dokumentaatio-osisiostakin löytyvästä käyttöohjeesta kaavio löytyy parittomat takana.

Tämä käyttöohjeesta ja omakin muistikuva
R 2 4
|_|_|
| | |
1 3 5

Ja tämä todellisuus
1 3 5
|__|__|
| | |
R 2 4
Viimeksi muokannut Jay, Ti Marras 28, 2023 7:40 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jay

Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Jay
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1826

Viesti Kirjoittaja Jay »

Laatikon kaavio edelleen mielestänin väärinpäin, mutta kaikki nivelet vaihdettu ja kepin matolaatikkon vaihdettu uudet rasvat. Osaako joku heittää momenttia niille palloa kiristäville muttereille. Aika jämpti tuli vaikka vaan pienellä raikällä ja parilla sormella käänsi kiinni.

Sitten olisi taas arvon raadille pari tietopyyntöä.

Mulla on tuon näköinen työsylkky. Siinä lukee 313330 053. Osaako joku sanoa tuolle suojakumille jotain koodia. Turussa eivät pystyneet auttamaan ilman numeroa. Onko tämä joku inkkarimalli kun siinä on tuo suojakumi tuolla sisäpuolella.
Kuva Kuva

Toinen numerosarja joka on hakusessa on osat joilla saa loppumaan pyörän navan öljyvuodon. Mahtaako vuoto loppua jos vaihtaa tiivisteet 090 511 0600 & 090 501 4010. Takanapa kastelee nyt vanteen, varmaan rummunkin. Vai olenko ihan hakoteillä? En viitsisi purkaa napaa ja jättää pölkyn varaan kuukauksi, ennen kun ehtii taas harrastamaan.

Jos jollain pyörii nurkissa näihin projekteihin osia, olisin kiinnostunut ostamaan. Tai jos on tiedossa mistä saa.
Jay

Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Avatar
sisua45
Viestit: 3097
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1826

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Vaihdekaavio on ihan oikein. Kakkoselta kolmoselle menee keppi suoraan eteenpäin. 4-5 tietysti sama homma.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Jay
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1826

Viesti Kirjoittaja Jay »

sisua45 kirjoitti: La Kesä 03, 2023 11:00 am Vaihdekaavio on ihan oikein. Kakkoselta kolmoselle menee keppi suoraan eteenpäin. 4-5 tietysti sama homma.
Minkähän takia muistan sen sitten toisinpäin. Lisöks käyttöohjeessakin sivulla 21 kaavio esitetään näin.
Vaihdekaavio.png
Vaihdekaavio.png (38.12 KiB) Katsottu 559 kertaa
Olipa nyt kumminpäin tahanasa, mulla tuonne 1/R-haarukalle pääseminen on edellen melko työlästä. Vähän saa varmaan vielä välystä pois, mutta ei ole liian helpoksi tehty.
Jay

Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Avatar
sisua45
Viestit: 3097
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1826

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Voisiko tämä olla vuosimalli kysymys?

Itse en ole kuvan "oikeinpäin" olevalla kaaviolla varustetulla A-45:llä ajanut. Armeijan kuittiauto, moni muukin yksilö siellä, sekä oma harrasteauto ovat 1973 mallisia. Ja nämä tosiaan "väärinpäin" olevia.

Löysin omasta jemmasta (tietokoneelta) ohjekirjan vuodelta 1975, ja se on ihan sama kuin sun kuva.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Jay
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1826

Viesti Kirjoittaja Jay »

Nyybi kysyy- asiantuntijat vastaa part xyz.

Kytkin saatu huollettua ja samalla toivottavasti myös kytkinkoppaa tuuletettu ettei startti ruostuisi muutamassa kuukaudessa kiinni. Turun jarruosasta ei enää ollut osien etsinnssä apua, mutta internetistä löytyi vielä kauppoja, joissa oli 60-70-luvun britti autojen osia. Näköjään samalla tuotekoodilla saa myös täysin eri osia. Nyt sattui niin että 7 oli oikein tilauksessa, muut 6 numeroa ei edellenkään osuneet, joten muutama yritys tarvittiin.

Toimiva lämppärinhana on myös luksusta. tuli varmaan vähän overkill kun laitoin sellaisen giljotiinimallisen sulun, kun kuulakin olisi varmaan riittänyt.

Koppia on myös maalattu ja lava aloitettu. Tai luukut alkaa olla valmiit, mutta itse lava irtaallaan odottamassa hiekkaa.

Nyt ollaan siinä vaiheessa entisöintiä että pitäisi pyörännapaa alkaa huoltamaan ja eihän mullakaan ole sitä napamutterityökalua. Joten voisiko joku laittaa sille putken halkaisijalle tolkun mitat. Muista langoista ole löytänyt mitan 115x150mm ja neljä nastaa, mutta onko halkaisija ulko vai sisä. Kolmas mitta voisi olla seinämän paksuus, mutta kaksikin näista jo riittää. Nastat voi tehdä sitten tontilla, mutta putki olisi kiva viedä korpeen jo mennessään. Stefat ja O-renkaat löytyy näköjään vaikka Etralta kun tietää mitä pyytää.

Kuva
voi tehdä
Toinen kysymys. Missä on jakolaatikon huohotus. Sekin tuntuu vähän "lämmetessään" puskevan öljyä stefan välistä, joten tsekkaisin ensin huohotuksen. Onko se se rasvanipanoloinen siinä kannessa vai pitäiskö löytyä joku letkunpätkä.
Jay

Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Vastaa Viestiin