SA-1826
Valvoja: sisua
Re: SA-1826
Ykkönen edessä vasemmalla edessä keskellä kolmonen oikeella vitonen. Taakkseppäin vasemmalla pakki, sitten kakkonen ja oikeepuoleinen nelonen
Re: SA-1826
Miksi mulla on muistikuva vuodelta -97 kun velsaa vedettiin helvetillistä mäkeä. Jostain syystä Kapt. säätömeisseli halusi tiedustella vielä aluetta. Siihen piti pysähtyä ja alkaa etsiä ykköstä. Kyllä sitä sieltä kuskin penkistä etsiitiin. Lisäksi tuolta dokumentaatio-osisiostakin löytyvästä käyttöohjeesta kaavio löytyy parittomat takana.
Tämä käyttöohjeesta ja omakin muistikuva
R 2 4
|_|_|
| | |
1 3 5
Ja tämä todellisuus
1 3 5
|__|__|
| | |
R 2 4
Tämä käyttöohjeesta ja omakin muistikuva
R 2 4
|_|_|
| | |
1 3 5
Ja tämä todellisuus
1 3 5
|__|__|
| | |
R 2 4
Viimeksi muokannut Jay, Ti Marras 28, 2023 7:40 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jay
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Re: SA-1826
Laatikon kaavio edelleen mielestänin väärinpäin, mutta kaikki nivelet vaihdettu ja kepin matolaatikkon vaihdettu uudet rasvat. Osaako joku heittää momenttia niille palloa kiristäville muttereille. Aika jämpti tuli vaikka vaan pienellä raikällä ja parilla sormella käänsi kiinni.
Sitten olisi taas arvon raadille pari tietopyyntöä.
Mulla on tuon näköinen työsylkky. Siinä lukee 313330 053. Osaako joku sanoa tuolle suojakumille jotain koodia. Turussa eivät pystyneet auttamaan ilman numeroa. Onko tämä joku inkkarimalli kun siinä on tuo suojakumi tuolla sisäpuolella.
Toinen numerosarja joka on hakusessa on osat joilla saa loppumaan pyörän navan öljyvuodon. Mahtaako vuoto loppua jos vaihtaa tiivisteet 090 511 0600 & 090 501 4010. Takanapa kastelee nyt vanteen, varmaan rummunkin. Vai olenko ihan hakoteillä? En viitsisi purkaa napaa ja jättää pölkyn varaan kuukauksi, ennen kun ehtii taas harrastamaan.
Jos jollain pyörii nurkissa näihin projekteihin osia, olisin kiinnostunut ostamaan. Tai jos on tiedossa mistä saa.
Sitten olisi taas arvon raadille pari tietopyyntöä.
Mulla on tuon näköinen työsylkky. Siinä lukee 313330 053. Osaako joku sanoa tuolle suojakumille jotain koodia. Turussa eivät pystyneet auttamaan ilman numeroa. Onko tämä joku inkkarimalli kun siinä on tuo suojakumi tuolla sisäpuolella.
Toinen numerosarja joka on hakusessa on osat joilla saa loppumaan pyörän navan öljyvuodon. Mahtaako vuoto loppua jos vaihtaa tiivisteet 090 511 0600 & 090 501 4010. Takanapa kastelee nyt vanteen, varmaan rummunkin. Vai olenko ihan hakoteillä? En viitsisi purkaa napaa ja jättää pölkyn varaan kuukauksi, ennen kun ehtii taas harrastamaan.
Jos jollain pyörii nurkissa näihin projekteihin osia, olisin kiinnostunut ostamaan. Tai jos on tiedossa mistä saa.
Jay
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Re: SA-1826
Vaihdekaavio on ihan oikein. Kakkoselta kolmoselle menee keppi suoraan eteenpäin. 4-5 tietysti sama homma.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1826
Minkähän takia muistan sen sitten toisinpäin. Lisöks käyttöohjeessakin sivulla 21 kaavio esitetään näin. Olipa nyt kumminpäin tahanasa, mulla tuonne 1/R-haarukalle pääseminen on edellen melko työlästä. Vähän saa varmaan vielä välystä pois, mutta ei ole liian helpoksi tehty.sisua45 kirjoitti: La Kesä 03, 2023 11:00 am Vaihdekaavio on ihan oikein. Kakkoselta kolmoselle menee keppi suoraan eteenpäin. 4-5 tietysti sama homma.
Jay
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Re: SA-1826
Voisiko tämä olla vuosimalli kysymys?
Itse en ole kuvan "oikeinpäin" olevalla kaaviolla varustetulla A-45:llä ajanut. Armeijan kuittiauto, moni muukin yksilö siellä, sekä oma harrasteauto ovat 1973 mallisia. Ja nämä tosiaan "väärinpäin" olevia.
Löysin omasta jemmasta (tietokoneelta) ohjekirjan vuodelta 1975, ja se on ihan sama kuin sun kuva.
Itse en ole kuvan "oikeinpäin" olevalla kaaviolla varustetulla A-45:llä ajanut. Armeijan kuittiauto, moni muukin yksilö siellä, sekä oma harrasteauto ovat 1973 mallisia. Ja nämä tosiaan "väärinpäin" olevia.
Löysin omasta jemmasta (tietokoneelta) ohjekirjan vuodelta 1975, ja se on ihan sama kuin sun kuva.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1826
Nyybi kysyy- asiantuntijat vastaa part xyz.
Kytkin saatu huollettua ja samalla toivottavasti myös kytkinkoppaa tuuletettu ettei startti ruostuisi muutamassa kuukaudessa kiinni. Turun jarruosasta ei enää ollut osien etsinnssä apua, mutta internetistä löytyi vielä kauppoja, joissa oli 60-70-luvun britti autojen osia. Näköjään samalla tuotekoodilla saa myös täysin eri osia. Nyt sattui niin että 7 oli oikein tilauksessa, muut 6 numeroa ei edellenkään osuneet, joten muutama yritys tarvittiin.
Toimiva lämppärinhana on myös luksusta. tuli varmaan vähän overkill kun laitoin sellaisen giljotiinimallisen sulun, kun kuulakin olisi varmaan riittänyt.
Koppia on myös maalattu ja lava aloitettu. Tai luukut alkaa olla valmiit, mutta itse lava irtaallaan odottamassa hiekkaa.
Nyt ollaan siinä vaiheessa entisöintiä että pitäisi pyörännapaa alkaa huoltamaan ja eihän mullakaan ole sitä napamutterityökalua. Joten voisiko joku laittaa sille putken halkaisijalle tolkun mitat. Muista langoista ole löytänyt mitan 115x150mm ja neljä nastaa, mutta onko halkaisija ulko vai sisä. Kolmas mitta voisi olla seinämän paksuus, mutta kaksikin näista jo riittää. Nastat voi tehdä sitten tontilla, mutta putki olisi kiva viedä korpeen jo mennessään. Stefat ja O-renkaat löytyy näköjään vaikka Etralta kun tietää mitä pyytää.
voi tehdä
Toinen kysymys. Missä on jakolaatikon huohotus. Sekin tuntuu vähän "lämmetessään" puskevan öljyä stefan välistä, joten tsekkaisin ensin huohotuksen. Onko se se rasvanipanoloinen siinä kannessa vai pitäiskö löytyä joku letkunpätkä.
Kytkin saatu huollettua ja samalla toivottavasti myös kytkinkoppaa tuuletettu ettei startti ruostuisi muutamassa kuukaudessa kiinni. Turun jarruosasta ei enää ollut osien etsinnssä apua, mutta internetistä löytyi vielä kauppoja, joissa oli 60-70-luvun britti autojen osia. Näköjään samalla tuotekoodilla saa myös täysin eri osia. Nyt sattui niin että 7 oli oikein tilauksessa, muut 6 numeroa ei edellenkään osuneet, joten muutama yritys tarvittiin.
Toimiva lämppärinhana on myös luksusta. tuli varmaan vähän overkill kun laitoin sellaisen giljotiinimallisen sulun, kun kuulakin olisi varmaan riittänyt.
Koppia on myös maalattu ja lava aloitettu. Tai luukut alkaa olla valmiit, mutta itse lava irtaallaan odottamassa hiekkaa.
Nyt ollaan siinä vaiheessa entisöintiä että pitäisi pyörännapaa alkaa huoltamaan ja eihän mullakaan ole sitä napamutterityökalua. Joten voisiko joku laittaa sille putken halkaisijalle tolkun mitat. Muista langoista ole löytänyt mitan 115x150mm ja neljä nastaa, mutta onko halkaisija ulko vai sisä. Kolmas mitta voisi olla seinämän paksuus, mutta kaksikin näista jo riittää. Nastat voi tehdä sitten tontilla, mutta putki olisi kiva viedä korpeen jo mennessään. Stefat ja O-renkaat löytyy näköjään vaikka Etralta kun tietää mitä pyytää.
voi tehdä
Toinen kysymys. Missä on jakolaatikon huohotus. Sekin tuntuu vähän "lämmetessään" puskevan öljyä stefan välistä, joten tsekkaisin ensin huohotuksen. Onko se se rasvanipanoloinen siinä kannessa vai pitäiskö löytyä joku letkunpätkä.
Jay
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Re: SA-1826
Heipä hei.
Jokainen saa ottaa taas sotillallisen sen kunniaksi että taas yksi proto on siirretty siviilikilpiin. Tässä vielä "vanhoilla kilvillä" mutta kuitenkin ollaan jo kotimatkalla ja kahden vuoden leimakahvilla.
Harrastamista silti riittää...
Nyt kun tuota luntakin on tullut, kiinnostaisi miten protoon voisi toteuttaa lumiauran pihan siistimista varten. Olenko kauheasti hakoteillä jos laittaisi aisat akselista vastaavilla henkseleillä kun jousetkin on kiinni ja vaikak sähkövinssillä nostelisi. Haku ei enää löytänyt vanhoja kuveja, josko jossain artikkelissaa on niitä joskus ollut. Joten sa alitta kuvia
Kiinostaisi myös lavan kapellien mitat. Omassa kun ei ole koskaan ollut muuta kuin ruostetta niissä kupeissajoihin kaaret takana tiputetaan.
Kjolmantena. Onko joku toteuttanut nokkapumppu tyyppistä kytkettävää hydrauliikkaa. Jos on niin millä kytkimellä ja pumpulla. Tai korvannut laatikon ulosottoa hydrauliikkapumpulla. Kaikki tieto jakoon vaan, katsotaan mihin sitä käytetään...
Jokainen saa ottaa taas sotillallisen sen kunniaksi että taas yksi proto on siirretty siviilikilpiin. Tässä vielä "vanhoilla kilvillä" mutta kuitenkin ollaan jo kotimatkalla ja kahden vuoden leimakahvilla.
Harrastamista silti riittää...
Nyt kun tuota luntakin on tullut, kiinnostaisi miten protoon voisi toteuttaa lumiauran pihan siistimista varten. Olenko kauheasti hakoteillä jos laittaisi aisat akselista vastaavilla henkseleillä kun jousetkin on kiinni ja vaikak sähkövinssillä nostelisi. Haku ei enää löytänyt vanhoja kuveja, josko jossain artikkelissaa on niitä joskus ollut. Joten sa alitta kuvia
Kiinostaisi myös lavan kapellien mitat. Omassa kun ei ole koskaan ollut muuta kuin ruostetta niissä kupeissajoihin kaaret takana tiputetaan.
Kjolmantena. Onko joku toteuttanut nokkapumppu tyyppistä kytkettävää hydrauliikkaa. Jos on niin millä kytkimellä ja pumpulla. Tai korvannut laatikon ulosottoa hydrauliikkapumpulla. Kaikki tieto jakoon vaan, katsotaan mihin sitä käytetään...
Jay
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Re: SA-1826
Onnea leimasta.
Se rasvanipan oloinen on jakolaatikon huohotin, kannattaa putsata. Itse nostin letkulla huohottimen vähän ylemmäksi, auttoi vähän. Aika usein nuo vuotaa stefoista vaikka huohotin olisikin auki.
Hydrauliikan toteutin yhteen protoon sähkötrukin sähköisellä hydrauliikka pumpulla, se käytti vain pikku nostinta lavan reunalla.
Se rasvanipan oloinen on jakolaatikon huohotin, kannattaa putsata. Itse nostin letkulla huohottimen vähän ylemmäksi, auttoi vähän. Aika usein nuo vuotaa stefoista vaikka huohotin olisikin auki.
Hydrauliikan toteutin yhteen protoon sähkötrukin sähköisellä hydrauliikka pumpulla, se käytti vain pikku nostinta lavan reunalla.