Kontiosta
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Touko 15, 2023 8:44 pm
Re: Kontiosta
Jos kytkimen pääsylinteriin 7/8" Ate/Lockheed olit tiivisteitä vailla niin ebaysta laitoin omaani tilaukseen. Varaosa numero kl71407. Löytyy myös Turun jarruosalta mutta hinta on jonkin verran kalliimpi.
Re: Kontiosta
Kiitos, täytyy laittaa tilaukseen mikäli sopiva. Vai onko tässä girling valmistama.Nilsbertti kirjoitti: Ti Touko 07, 2024 10:45 pm Jos kytkimen pääsylinteriin 7/8" Ate/Lockheed olit tiivisteitä vailla niin ebaysta laitoin omaani tilaukseen. Varaosa numero kl71407. Löytyy myös Turun jarruosalta mutta hinta on jonkin verran kalliimpi.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Tänään se kertaalleen jo päästi nesteen läpi. Sylinterissä ruoste ura johon kumi ei kunnolla tiivisty. Huomenna hakemaan hoonaustyökalua sekä vertailemaan IKHlle josko sattuis joku kumi sopimaan. Tarkoitus oli päästä keskiviikkona kalkkuun 

Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Löytyhän se sopiva kumi, IKH VPJ7239 JARRUN TYÖSYLINTERI KORJAUSSARJA DB, CASE K965723 oli sopiva kumi mäntään sekä sylinteriin.
Romuttamolta kävin pelastamassa laseja sekä muuta pisteosaa
Romuttamolta kävin pelastamassa laseja sekä muuta pisteosaa
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Nyt on kytkin pelannut hienosti, tuli uusi letkukin siihen välille ja kaikki paikat tuli rasvattua sekä herkisteltyä.
Lavalaidat vielä pientä viimeistelyä vaille ja kippiä varten täytys hommata venttiilit ja letkut, sais senkin takaisin toimintaan.
Apukuskin ovessa edelleen ongelma, veti totaaliseen jumiin, jotenkin murtunut tai vääntynyt se rauta mikä vapauttaa sen klipun sieltä. Sain sen tuurnalla napautettua auki mutta jotenkin liian alas putoaa ja jää jumiin, kai sen saa vielä korjattua.
Muutama kuva kun kontio ollut ihan oikeissa töissä
Lavalaidat vielä pientä viimeistelyä vaille ja kippiä varten täytys hommata venttiilit ja letkut, sais senkin takaisin toimintaan.
Apukuskin ovessa edelleen ongelma, veti totaaliseen jumiin, jotenkin murtunut tai vääntynyt se rauta mikä vapauttaa sen klipun sieltä. Sain sen tuurnalla napautettua auki mutta jotenkin liian alas putoaa ja jää jumiin, kai sen saa vielä korjattua.
Muutama kuva kun kontio ollut ihan oikeissa töissä
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Ovi ongelma selvis, hetki piti miettiä mistä johtuu, eli tuolta alumiini valusta murtunut palanen ja pudonnut tuonne reijän väliin ja esti näin liikkee riittävän alas.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Nyt on laidat tehty ja vedetty maaliin, vielä täytyy varmaan purkki hakea kun 5 litraa nippanappa riitti, joitain laiskan paikkoja jäi.
Seuraavaksi voisi tuon aurinkolipan pistää paikalleen, sekä la-puhelimen antennin kiinnittää johonkin.
Seuraavaksi voisi tuon aurinkolipan pistää paikalleen, sekä la-puhelimen antennin kiinnittää johonkin.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Touko 15, 2023 8:44 pm
Re: Kontiosta
No perkule ei alkanut hoonaamisesta huolimatta kytkin sylinteri pitämään. Tuo on varmaankin eri valmistaja kun minulla on kolmella pultilla kiinnitys,säiliö keskellä ja putki lähtee sylinterin päästä mutta hyvä homma että sait sisun tien päälle
Re: Kontiosta
Tuossa kuvassa on työsylinteri, eli siis kytkimen päässä oleva. Pääsylinteri polkimen luona oleva on tässä kans tuommoinen kuvailemasi.Nilsbertti kirjoitti: Pe Heinä 12, 2024 7:11 pm No perkule ei alkanut hoonaamisesta huolimatta kytkin sylinteri pitämään. Tuo on varmaankin eri valmistaja kun minulla on kolmella pultilla kiinnitys,säiliö keskellä ja putki lähtee sylinterin päästä mutta hyvä homma että sait sisun tien päälle![]()
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Noniin tulikin heitettyä viikonloppuna reippaan 700 kilometrin ajot, yksi muuttokuorma ja sitten kävin pelastamassa .350 leylandin moottorin talteen
Karhusta pelastettu tuulilasi tuli vaihdettua ja johan maailma selkeni oikealtakin sivulta, kun vanhan lasin huuru oli ehtinyt jo melkein kolmasosaan lasista.
Mutta piru vie, rupesi eilen kytkin taas prenkaamaan, pääsylinteri päästää läpi, ei se auta kun uudestaan ottaa sekin pöydälle, siihen kun ei tullut kumia vaihdettua.
Yhtenä syynä kyllä mietin tuota kytkimen jäykkyyttä kun ei kumit kestä, voiko se olla jotenkin kasattu tai asennoitu väärin että on noin jäykkä, olen kaikki nivelet rasvannut kyllä hyvin.
Viikonlopun reissussa tuli myös yksi ZF laatikko otettua talteen (purettu kontiosta) voisi olla tähän siis ehkä parempi tilalle, ei ainakaan tuntunut niin vempulalta kuin nykyinen. Voisi siinä sitten samalla vaihtaa stefan kampuran päähän ja tutkia tuon kytkin asian kun ottaa irti

Karhusta pelastettu tuulilasi tuli vaihdettua ja johan maailma selkeni oikealtakin sivulta, kun vanhan lasin huuru oli ehtinyt jo melkein kolmasosaan lasista.
Mutta piru vie, rupesi eilen kytkin taas prenkaamaan, pääsylinteri päästää läpi, ei se auta kun uudestaan ottaa sekin pöydälle, siihen kun ei tullut kumia vaihdettua.
Yhtenä syynä kyllä mietin tuota kytkimen jäykkyyttä kun ei kumit kestä, voiko se olla jotenkin kasattu tai asennoitu väärin että on noin jäykkä, olen kaikki nivelet rasvannut kyllä hyvin.
Viikonlopun reissussa tuli myös yksi ZF laatikko otettua talteen (purettu kontiosta) voisi olla tähän siis ehkä parempi tilalle, ei ainakaan tuntunut niin vempulalta kuin nykyinen. Voisi siinä sitten samalla vaihtaa stefan kampuran päähän ja tutkia tuon kytkin asian kun ottaa irti

Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Muutama kuva, "uusi" tuulilasi ja leyland .350 nostettu kyytiin.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Noniin joo, oli työsylinterin uusi kumi hankaantunut piloille
uudestaan irti ja vielä ihan hartaudella hinkkasin syöpymä jälkiä pois. Samalla kokeilin korjausvaihtoehtona tämmöistä land cruiserin mäntää sekä kumia (sama 22.2mm koko, löytyy 4x4parts.fi) taas toimii, katsotaan jos kestäisi muutamaa tuhatta kilometriä enemmän tällä kertaa
Nyt viikolla piti autolla käydä hakemassa muutama ostos, mutta käsijarru ei aukea
toinen jarrukello takaa päästää kaiken paineen läpi. Onneksi oli jemmassa kaksi kelloa josta toinen ainakin oli ehjä. Onko näihin uutena jotain sopivaa mallia? Mitä noita nyt vertasin niin ainakin kolmea ulkonäöltään erimallista on paikallaan, mitat suunnilleen samoja.


Nyt viikolla piti autolla käydä hakemassa muutama ostos, mutta käsijarru ei aukea

Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Mihinkä autoon tämmöinen o.350 sopii?
Tämä ollut jonkun kasvihuoneen varavoimakoneena, oli tarkoitus saattaa takaisin toiminta kuntoon pyörittämään generaattoria, kun on toi rivipumppukin kierrosten säädöllä siihen hommaan.
Vielä en käyntiin kokeillut, kone jumissa tainnut kosteutta päästä pakoputkesta johonkin sylinteriin, öljyt on ok ja venttiilikoneistokin vielä melkein öljyssä mitä venttiilikoppa oli irti.
Tämä ollut jonkun kasvihuoneen varavoimakoneena, oli tarkoitus saattaa takaisin toiminta kuntoon pyörittämään generaattoria, kun on toi rivipumppukin kierrosten säädöllä siihen hommaan.
Vielä en käyntiin kokeillut, kone jumissa tainnut kosteutta päästä pakoputkesta johonkin sylinteriin, öljyt on ok ja venttiilikoneistokin vielä melkein öljyssä mitä venttiilikoppa oli irti.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Re: Kontiosta
Ihan mielenkiinnosta, kun olet ajellut pidempiäkin siirtymiä, niin paljonko on suurinpiirtein ollut kulutus?
Re: Kontiosta
Tyhjänä jotain noin 18l/100km ja tonnin-kahden kuormalla reilu 22-24l/100kmkivinen kirjoitti: To Elo 15, 2024 6:45 am Ihan mielenkiinnosta, kun olet ajellut pidempiäkin siirtymiä, niin paljonko on suurinpiirtein ollut kulutus?
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60
Kontio Sisu LV131 CVT -76
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Volkswagen T3 Caravelle syncro -91
Volkswagen T3 Transporter -85
Mitsubishi Pajero -90
Fordson Major -60