Napapiiri kirjoitti:Tuotas, eikös se AV 690:sen(200hv) seuraaja AV 691:nen(217hv) julkaistu vasta vuoden -68 alussa.
Tuo onkin mielenkiintoinen asia! Tämä Napapiirin tieto pisti taas päät pyörälle
Valvoja: sisua
Napapiiri kirjoitti:Tuotas, eikös se AV 690:sen(200hv) seuraaja AV 691:nen(217hv) julkaistu vasta vuoden -68 alussa.
Vanajaviestissä 2/67 on sivulta 12 alkaen juttu: Vanaja kuorma-autot -67Napapiiri kirjoitti:Ahaa, siis samana mallivuona korvattu 690:n tuolla 691:llä. Tieto lisää tuskaa...
Nasumanni kirjoitti:Siis, Palviala valitsi "Vanajalaaniltaan" parhaan A6-69/4300 alustan, josta hän alkoi värkkäämään ammattiliikenteeseen sopivaa rekkaveturiaan. Tämä alusta sattui olemaan juurikin se alunperin pitkähyttinen 210025, jonka Pallastien Erkki oli uutena ostanut! Mitä kaikkea ja miten ja mistä Palviala siihen sitten ymppäsi, ei ole enää ratkaisevaa, kun auto on kerran MR-tarkastuksenkin läpäissyt. Mutta kaikenkaikkiaan helkkarin hienon harrasteauton teki ja justiinsa prikulleen semmoisena se olisi pitänyt säilyttääkin!Jasa kirjoitti:Vallan Vennäin maalla saakka ainakin liikennöi..Eli tuo AEC AVT 690 moottori tukisi sitä teoriaa kuitenkin että kyseessä ei olisi tuo Blombergin kirjassa esiintyvä AEC AV 691 moottorilla varustettu makuuohjaamollinen auto joka meni autoilija Pallastielle.AEC AVT 690 moottorisena ja fuller vaihteistolla auto palvelikin täällä meillä päin sorankuljetus tehtävissä ja sellaisella tekniikalla sen oli tämä paikallinen liikennöitsijä ostanut .
Nasumanni kirjoitti:Silloin, kun Palviala sai Vanajansa ajoon oli pellin alla ainakin AEC AVT 690 sisuskalut päivitettynä nykyaikaan. Ruiskutuspumppu säädettynä 89-Volvon turbon ilmamäärälle, ja tehoa saatiin kuulemma n.300hv! Tuomo on kertonut myös, että Fullerin valinta, jossa 5-ryömintää, 5-hidasta ja vain 5-nopeaa vaihdetta meni hiukan pieleen suht. tehokkaaseen 2-akseliseen rekkaveturiin ja Ulkomaanliikenteen mahdollisten lupien saannin jälkeen oli "mietinnässä" vaihtaa heti toisenlainen laatikko. Kuten tiedetään Ulkomaanliikenteen luvatkin Tuomo sai lopulta Vanajaansa.. En tiedä kannattaako tämän auton osalta kovin paljotta enää suorittaa vertailua siihen yksilöön, joka samalla alustanumerolla ajoi tehtaan portista ulos.....
Jallu kirjoitti:Paljon tietoa, vähän nimiä. Omalla nimellä kirjoitettuna näillä saattaisi olla vaikutusta kirjoittajien toivomaan suuntaan. Nyt kaikki jää ilmaan: nimimerkin takaa puskasta huutelua. Pitää nostaa hattua Jasalle ja Koojiille, ovat herrat sentään tunnistettavissa!
Nasumanni kirjoitti:Vanaja-autoilla on monilla hyvinkin mielenkiintoinen ja tapahtumarikas historia! Tämä auto taitaa kuitenkin olla yksi ylivoimaisesti eniten huomiota saanut nykyliikenteessä vielä olevista Vanajista. Palviala kertoi ja esitteli itse mieluusti aina hienoa luomustaan ja porukkaa oli heti auton ympärillä, mihin sen sitten parkkeerasikin. Myös jotain lehtikirjoituksiakin autosta on mielestäni ollut ja mainoskuviakin mm. jossain puoliperävaunumainoksessakin jne. Vetkun ajotapahtumassakin on auto ollut jo heti uusvalmistuttuaan mukana. Lisäjulkisuutta autolle ja tietenkin laajasti myös itse veteraanikuorma-autojen säilymistä vaalivalle yhdistykselle tulee "roppakaupalla" siitä, kenties jopa tarkoituksellakin?, että auto tämmöisenä uudisrakenteenakin voidaan nykyään jo sallia museoajoneuvoksikin! Olisko tuo sitten tulkittava myös vinkkinä yhä vähenevän kotimaisen raskaankaluston entisöintikohteiden taltioimiseen, joista romumiehet kovasti myös kilpailevat, että huonostakin aihiosta voi hyvällä maulla saada hienonkin auton parsituksi kasaan?
Samassa veneessä ollaan ,mutta olet rappusta ylempänä näköjään sillä minun jäsenhakemusta ei edes otettasi vastaan ,ja eipä minulla niin paljoa asiaa olekkaan että viitsisin vaivautua sinne "raapustelemaan". Jokaisen Vetkulaisen velvollisuus on omalta osaltaan ylläpitää hyviä henkilösuhteita sellaisiin tahoihin, joilla on merkitystä kuorma-autoperinteen tallennuksen kannalta.Kuka tahansa voi olla arvokas kontakti, joko nyt tai tulevaisuudessa,yhtään kontaktia ei kannata väheksyä.Tärkeintä on ,että Vetkun tavoitteista ja toimintamuodoista annetaan julkisuuteen aina oikea, positiivinen mielikuva.Diesel jeans kirjoitti:Hmm toisilla sivustoilla on tarkempi analyysi ketä otetaan sivustoille keskustelemaan. Itse yritin päästä Vetku sivustoille rekisteröitymään, tuli 26,4 seuraava sähköposti:
"Jäsenhakemuksesi keskustelualueelle VeteraaniKuorma-autojen Seura ry. on vastaanotettu, Diesel jeans.
Ennen kuin voit kirjautua ja ryhtyä käyttämään keskustelualuettamme, hakemuksesi pitää käsitellä ja hyväksyä. Kun tämä on tapahtunut, saat uuden sähköpostin tähän samaan osoitteeseen.
Ystävällisin terveisin, VeteraaniKuorma-autojen Seura ry. ylläpito"
Kaksi kuukautta on kulunut, täytynee tulkita että kun ei mitään ole kuulunut niin sivustoille ei ole asiaa.