Valmet 411 projektiin

Leyland, Valmet, Rolls-Royce, Cummins, Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Caterpillar ja muut viritykset

Valvoja: sisua

blenheim
Viestit: 16
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja blenheim »

Kappas, jatkojalostusmahdollisuuksia siis riittää. Suomen lainsäädäntö (lue: idiotismi) ei varmaankaan mahdollista tuommosta modifikaatiota. Sikäli sääli... Varmaksi en kyllä tiedä, mutta epäilykset ovat vahvat :). Mageetahan se olisi halvalla hummerilla huristella menemään pitkin kaupungin "katuja". (Karjaalla ei ajella kaduilla vaan kynnöspelloilla...)
J-T
Viestit: 38
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja J-T »

blenheim kirjoitti:Kappas, jatkojalostusmahdollisuuksia siis riittää. Suomen lainsäädäntö (lue: idiotismi) ei varmaankaan mahdollista tuommosta modifikaatiota. Sikäli sääli... Varmaksi en kyllä tiedä, mutta epäilykset ovat vahvat :). Mageetahan se olisi halvalla hummerilla huristella menemään pitkin kaupungin "katuja". (Karjaalla ei ajella kaduilla vaan kynnöspelloilla...)
Ainakin yksi "hummeri" on tehty Suomessa Blazerin alustalle :wink:
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1833
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua »

No onneksi Proto kuuluu "katu-uskottavat maasturit" -sarjaan sellaisenaan Hummerin tapaan jopa ilman rakentelua 8)
Eikä Proto jaa mielipiteitä Hummerin tapaan, vaan yleensä sillä kerää sympatiaa niin idässä kuin lännessä :wink:
R-142CST
Viestit: 54
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja R-142CST »

at7 kirjoitti:411 konetta ei ole käytetty sisussa (tietääkseni).

sisuissa olevat valmetin koneet ovat tyyppiä 611.
valmetin koneen tyyppinumeron alku kertoo sylinterimäärän. 3, 4 tai 6. loput kaksi yhden sylinterin tilavuuden eli 1,1 litraa.

611 on siis 6 cyl 6,6 litran kone
411 4cyl 4,4 litraa ja 311 3cyl 3,3 litraa. 411sta ja 311:sta on käytetty ainakin valmet traktoreissa.

sitten näistä löytyy ahdetut ja välijäähdytetyt versio, jotka ilmaistaa kirjaimilla tyyppinumeron perässä.

6,6 litran ahtamaton (hiton painava) kuorma-auton kone voi olla mielenkiintoinen ajettava rangen keulalla. vääntöä ainakin riittää... :D
Kerrohan miten projekti etenee..
411-moottoria oli esimerkiksi Kontio-Sisu LP-138BIT-mallissa. Empä usko, että Range-Roveriin antaa katsastussetä leimaa, jossa olisi Valmetin kuutonen, ei taida riittää etuakaselipainot.
Avatar
sisua45
Viestit: 3117
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

611 painaa 600kg... :shock:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1833
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua »

On se raskas...

Voiko pitää paikkansa painotieto 230 kg :!: :?: Cumminsin kutosesta 5.9 litraisesta 6 TB mallista. Ei kait voi olla noin kevyt. Se olisi teholtaan ja väännöltään sopiva Protoon 8)

Tuollainen oli jenkeissä laitettu Traktori-Toyota-maasturin(kin) nokalle.
Avatar
sisua45
Viestit: 3117
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

En oikein usko tuohon cumminsin painoon. 411 valumötti painaa noin 400kg. Bemarin vanha iso kuutonen (2.5-3.5 litraa) painaa 210kg, ja se on sentään bensa!
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1833
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua »

Netti antoi väärää tietoa - Cumminsin kuivapaino on 413 kg, joka on varmaankin kohillaan. Suhteellisen kevyt joka tapauksessa.
Vastaa Viestiin