Hieno vertailu ja olet varmaan sitten oikeassa tuosta AN11 = RAL 6031. Itse vertasin hytissä siihen "koteloon" jossa on kytkinpoljin, etenkin sisäpuolelta oli vanha hyvin säilynyt. Tänään kyllä tyttöystävä vahvisti että tämä meidän RAL 6014 ei ihan vastaa sitä sävyä. Kuulun niihin 20% miehistä joilla on lievä puna-viher-värisokeus... Jotkut punaiset sävyt näyttävät meikäläiselle enemmän ruskeilta jne. Netistä noiden värien vertailu käy aika huonosti kun monta muuttujaa välissä ja ei näytä ruudulla koskaan samalta kuin luonnossa. En ole näköjään sitten ainoa joka on kuluttanut rutkasti aikaa värien vertailuun/pohdiskeluun ja vähän haaveiluunkin.sisua45 kirjoitti: Vaihdoin omaan Sisuun etummaiset lavan laidat viime syksynä. Sain toisesta lavasta laidat, joissa oli vielä alkuperäiset laitalinkut. Samalla paikkamaalasin lavan etureunaa, ja Motip spray, väri RAL 6031. Sen perusteella AN11 on aika lähellä 6031 väriä![]()
![]()
![]()
Ohjaamon puolesta oma A-45 on todella haalistunut. Jos siitä aikoo tehdä AN vastaan RAL-väri testejä, niin täytyy melkein hioa puhdas kohta esiin. Muutenkin matta sävyjen vertaaminen on mielestäni hankalaa. Melkein helpompi lakata matta kiiltäväksi, ja verrata sitten?
Kolmen AN-värin lisäksi omasta Protosta löytyy ainakin kolmea eri vihreän väriä...![]()
Alakuvassa omia maali kokeiluja. Vasen yläkulma kiiltävä RAL 6014, oikea yläkulma kiiltävä 6031. Vasen ala matta 6014, oikea ala matta 6031. Pienet laikut ylhäällä ja alhaalla ovat Kimmo kenttävihreä TM-7576/08.
Kiiltävänä maali on paljon tummempaa kuin mattana. Kuvassa testi pellin alareuna on valottunut liikaa salamasta, mutta keskellä peltiä eron näkee hyvin.
Taitaa sinullakin olla hytin maalaaminen mielessä? Minkälaista väritystä/väriä ajattelit? Kuten huomasitkin en saanut sieltä hiekkapuhaltamosta minkäänlaista maali erää josta olisi voinut keskustella.
---
Näin sunnuntaisin ei tässä maassa ainakaan teoriassa saa meluta, joten maalasin ajankuluksi kojelaudan yhdistelmämittarista reunuksien värin uusiksi - menin aiemmin maalattua osaa huonosti pitelemään ja menihän se naarmuille. Nyt ollaan sitten hieman varovaisempia, ongelma on tilanpuute kun täytyy projekti tehdä pienessä autotallissa.
Löysin varastosta uudet tuollaiset 2 kpl aurinkolipat jotka ovat jostain tuntemattomasta BW-ajoneuvosta. Näkyivät olevat samaa RAL-6014 sävyä joten käy kuin nenäpäähän - asennusreiät tehty hyttiin ja odotellaan että saadaan vähän enemmän peltiä ympärille niin pikkuosat pääset paikoilleen. Alkuperäinen valkoinen lippa tuhoutui aikanaan irroitettaessa, eipä ollut muuta vaihtoehtoa kun ruuvit olivat täysin ruostuneet sijoilleen, sen hyvä puoli olisi ollut että kääntyy myös sivulle, toisin kuin nämä uudet. Mutta onpa näitä nyt kummallakin puolella niin on matkustajakin tyytyväinen.
Pienenä sivuprojektina muutan tuollaisen radiopuhelin telineen tabletti-telineeksi. Pienellä muutoksella se käy hyvin tuulilasien väliseen pystyprofiiliin kiinni ja kulmakin on oikea - eli siis tabletti oikeassa kulmassa kuljettajaa kohti. En muuten elektroniikasta välitä, mutta tuo Itronix on käyttämättömänä ollut lähes uudesta saakka ja siinä on GPRS-moodemi ja GPS. Näin ollen siinä voi jotain karttaohjelmaa pyörittää, samoin kestää roiskevettä ja iskuja. Tarkoitus on vielä asentaa Kenwoodin radioamatööripuhelin, kumpikin näistä toimii 12V joten myöhemmin täytyy asentaa joku 24V -12V konvertteri.
Ps. Tuo alakuvan teline on muuten RAL 6031.