Sivu 2/2
Lähetetty: Ma Tammi 14, 2008 1:47 pm
Kirjoittaja blenheim
Kappas, jatkojalostusmahdollisuuksia siis riittää. Suomen lainsäädäntö (lue: idiotismi) ei varmaankaan mahdollista tuommosta modifikaatiota. Sikäli sääli... Varmaksi en kyllä tiedä, mutta epäilykset ovat vahvat

. Mageetahan se olisi halvalla hummerilla huristella menemään pitkin kaupungin "katuja". (Karjaalla ei ajella kaduilla vaan kynnöspelloilla...)
Lähetetty: Ma Tammi 14, 2008 3:57 pm
Kirjoittaja J-T
blenheim kirjoitti:Kappas, jatkojalostusmahdollisuuksia siis riittää. Suomen lainsäädäntö (lue: idiotismi) ei varmaankaan mahdollista tuommosta modifikaatiota. Sikäli sääli... Varmaksi en kyllä tiedä, mutta epäilykset ovat vahvat

. Mageetahan se olisi halvalla hummerilla huristella menemään pitkin kaupungin "katuja". (Karjaalla ei ajella kaduilla vaan kynnöspelloilla...)
Ainakin yksi "hummeri" on tehty Suomessa Blazerin alustalle

Lähetetty: Ma Tammi 14, 2008 11:52 pm
Kirjoittaja sisua
No onneksi Proto kuuluu "katu-uskottavat maasturit" -sarjaan sellaisenaan Hummerin tapaan jopa ilman rakentelua

Eikä Proto jaa mielipiteitä Hummerin tapaan, vaan yleensä sillä kerää sympatiaa niin idässä kuin lännessä

Lähetetty: Su Tammi 27, 2008 9:27 am
Kirjoittaja R-142CST
at7 kirjoitti:411 konetta ei ole käytetty sisussa (tietääkseni).
sisuissa olevat valmetin koneet ovat tyyppiä 611.
valmetin koneen tyyppinumeron alku kertoo sylinterimäärän. 3, 4 tai 6. loput kaksi yhden sylinterin tilavuuden eli 1,1 litraa.
611 on siis 6 cyl 6,6 litran kone
411 4cyl 4,4 litraa ja 311 3cyl 3,3 litraa. 411sta ja 311:sta on käytetty ainakin valmet traktoreissa.
sitten näistä löytyy ahdetut ja välijäähdytetyt versio, jotka ilmaistaa kirjaimilla tyyppinumeron perässä.
6,6 litran ahtamaton (hiton painava) kuorma-auton kone voi olla mielenkiintoinen ajettava rangen keulalla. vääntöä ainakin riittää...

Kerrohan miten projekti etenee..
411-moottoria oli esimerkiksi Kontio-Sisu LP-138BIT-mallissa. Empä usko, että Range-Roveriin antaa katsastussetä leimaa, jossa olisi Valmetin kuutonen, ei taida riittää etuakaselipainot.
Lähetetty: Su Tammi 27, 2008 12:26 pm
Kirjoittaja sisua45
611 painaa 600kg...

Lähetetty: Su Tammi 27, 2008 12:49 pm
Kirjoittaja sisua
On se raskas...
Voiko pitää paikkansa painotieto 230 kg

Cumminsin kutosesta 5.9 litraisesta 6 TB mallista. Ei kait voi olla noin kevyt. Se olisi teholtaan ja väännöltään sopiva Protoon
Tuollainen oli jenkeissä laitettu Traktori-Toyota-maasturin(kin) nokalle.
Lähetetty: Su Tammi 27, 2008 4:16 pm
Kirjoittaja sisua45
En oikein usko tuohon cumminsin painoon. 411 valumötti painaa noin 400kg. Bemarin vanha iso kuutonen (2.5-3.5 litraa) painaa 210kg, ja se on sentään bensa!
Lähetetty: Su Tammi 27, 2008 4:37 pm
Kirjoittaja sisua
Netti antoi väärää tietoa - Cumminsin kuivapaino on 413 kg, joka on varmaankin kohillaan. Suhteellisen kevyt joka tapauksessa.