Hieno asia että uusia Sisuja tullaan näkemään jatkossakin.Olen ymmärtänyt että ensi vuonna niitä ryhdytään myymään ja markkinoimaan Mersun moottorilla ja ohjaamoilla?
Myös Vetku ( Veteraanikuorma-autoseura ry ) ilmeisesti juhlistaa Sisun pelastumista siten että on päivittänyt uusia komeita Sisukuvia sivustonsa kuvagalleriaan.Myös komeita Vanajakuvia on päivitetty sinne myös.Käykääpä katsomassa!
No niin nyt näyttää taas tulevaisuus turvatulta meikäläinen tänne kirjoitteli jo helmikuussa että homma jatkuu ´eipä tainnu kukaan niitä horinoita sillon uskoa´mutta kaikessa hiljaisuudessa R500 autoja on tehty pieniä määriä. 41kpl rekisetröity tällä hetkellä saattavat olla viimeiset rellu sisut. tämän jälkeen alkaa ilmeisesti sitten MB sisujen aika syksyllä pitäis ensimmäisiä päästä kokeilemaan Että ei loppunu sisu vieläkään vaan jäi ruåttalaisten harmiks edelleen
Do niin tota minäkin olen ihmetellyt miksi meidän paikkakunnalla noita rellu hytillisiä uuden karheita Sisuja vaan tulee katukuvaan, vaikka näiden tuotanto on ns. loppu
Hyvä juttu että rupeavat taas Sisua tekemään ,vaikkakin Mersun komponenteista . Se vaan on alkanut ihmetyttämään että miksi sitä ei myydä Mersuna kun on Mersun osista tehty ,ohjaamo ,moottori ym .ym
juu osuit varsin oikeaan tutut kromirivat tulevat maskiin ja puskurit yms. muutetaan sisumaisiksi kuten rellulaisessakin oli moottori ym.tekniikasta eivät suostu paljastamaan mitään vielä mutta rungot ja akselistot telinnostoineen ovat tuttua sisua muttas muttas olisi mielenkiintoista tietää mitä mega valmistaja daimler hakee tälläisestä yhteistyöstä
Ajolinja-lehden sivuilla luki että moottoriksi olisi tulossa Actroksesta tuttu V8. Itse veikkailin Daimlerin omistaman Detroit Dieselin (DD16 Bluetec) suoraa kutosta teholuokassa 475-600 heppaa. Tuo sopisi hyvin jatkamaan Sisun linjaa suurien ja tehokkaiden suorien kutosten parissa. Aika näyttää, jotenkin Sisu ja V8-moottori ei vaan mielestäni sovi yhteen Detroitilta löytyy Sisuun sopivia moottoreita 16-litraisen lisäksi teholuokissa 350-470 heppaa (DD13) ja 455-560 heppaa (DD15). Mikäli em. moottorit täyttävät uusimmat Euro-normit niin mikä jottei. Moottorin valinta on varmaankin muistakin tekijöistä kiinni kuin Sisusta itsestään.
Toinen mielenkiintoinen kysymys on se, että vieläkö vaihteistot tulevat Fullerilta ja kuinka Fuller sopii Artturin vinkkelin perään mikäli se tulee "starttimalleissa" motiksi?