Tämähän se: T142H -84, alle 600tkm ajettu, vanha vpk paloauto. Vaiheistoremontti on tehty, napaperällä, kaikki muoviosat on ehjiä, ei ole todellakaan retosteltu, kolaroitu, eikä sotkettu. Kone käy todella hyvin, empä ole tainnut noin vähän ajettua DS14-moottoria ennen päästä kuulemaankaan. Huolettu on tunnollisesti, tai ainakin on käyty rasvaprässin kanssa auton alla usein, sen verran on vaseliiniä alustan osissa.
Hytin alanurkat pitää hitsata, samoin työtä vaatii tuulilasin ympärys. Virtalukko on rikki, telinnostaja ei sano mitään, kannentiivisteiden välistä valuu öljyä, renkaat on lailliset, mutta kulut.
Projektisuunnitelma olisi myydä tuosta päältä tuo osastoitu alumiinisäiliö pois, samoin palopumppu. Siitä saa pääomaa vaihtolavalaitteiden hankintaan. Siihen sitten soralava ja nosturilla oleva rahtilava. Pystyputkea unohtamatta. Luulempa, että ne riittävät harrastekäyttöön pitkälle. Mitään forulastarttia ei projekti saa, lähinnä alkaa homma sopivan päälirakenteen hankinnalla, tallissa on nyt D8H Caterpillar, jonka ensin pistän kasaan, ennen kuin Scaniaa juurikaan alan purkamaan.
Nosturin asennus rungolle, vaijerilaitteen etupuolelle on harkinnassa, tila voi vain loppua kesken. Nosturi pitäisi sitten olla hiukan keskimääräistä järeämpi, sillä nuo nosteltavat on useamman tonnin painoisia, toki ei mitään hirveän painavaa eikä kallista ole tarkoitus nostaa auton päälle. Ehkäpä jokin 14tm nosturi voisi olla sopiva.
Vähän pitemmän aikavälin suunnitelma on ne museokilvet, tähän ei tarvitse kuitenkaan tehdä hirveitä sen eteen. Tuleva käyttö on pientä pihapiirin rakennusten rakentamista nosturilla, hiekan ajoa, harratekoneiden varaosien ja koneiden kuljetusta. Puikkoperällä pitäisi päästä pikkukulutuksella, kun hitaalla napaperälläkin vastaava menee alle 25l/100km.