SA-1797 (UN)
Valvoja: sisua
Re: SA-1797 (UN)
Tuossa yksi kuva missä näkyy sisustaa
Re: SA-1797 (UN)
ei taida olla enää se alkuperäinen päävirtakatkaisija/kahva tallessa taisi mennä roskiin .
mutta kylläpä sitä kaikenlaista löytyykään sieltä etupellintakaa http://www.sisua.net/gallery/v/proto/protosta/
mutta kylläpä sitä kaikenlaista löytyykään sieltä etupellintakaa http://www.sisua.net/gallery/v/proto/protosta/
Re: SA-1797 (UN)
Juu, istuin osa kangasta, reunus keinonahkaa. On mulla nykyään uusi painike, mut ilman SISU tekstiä
Re: SA-1797 (UN)
juu.. Tämä löytyi sisu autolta, taisi olla jotain 10e. Oli muistaakseni jäljellä silloin 6kpl.. Karjaan varastolta tilasivat.
Re: SA-1797 (UN)
Oliko tuo pistoolikin siellä...
Minulta löytyi vain yksi räkäpää, ja sekalainen kasa ruuveja ja nauloja.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1797 (UN)
ei sentään.. toi on mangum44 kopio ilmapistooli ja räjähde loota vaan sopi jotenkin hyvin kuvaan..
räkäpäät oli lämppärin ja etupellin välissä koko laatikko, aika lämmin paikka säilyttää ruutia missäköhän lämpötilassa ruuti syttyy
räkäpäät oli lämppärin ja etupellin välissä koko laatikko, aika lämmin paikka säilyttää ruutia missäköhän lämpötilassa ruuti syttyy
Re: SA-1797 (UN)
Sisu AH-45:
Tarkoitin lähinnä sitä, että tuo huopamattokin on tietyllä tavalla "virallista" sisustusmateriaalia, koska Kalkusta on sellaisen auton voinut ostaa, jonka verhoilussa em. matskua on käytetty. Jos tänne sivustolle kasvaa myöhemmin joku KB/A/AH-45 FAQ, niin sellaisessa yhteydessä tuostakin tiedosta voisi olla jollekulle iloa.
UN-Proto:
Sisu AH-45:
Variaatioita löytyy...
Juu, käytin sanaa "alkuperäismateriaaleja" hieman väärin; toki se on tiedossa, että eri ikäisiin autoihin on tehty paljon muutoksia ja "päivityksiä" käyttöönoton jälkeen (esimerkkeinä nyt vaikka se rungon pidennys ja naamiomaalaus). Ja minkälaisia variaatioita sitten on vielä yksittäisten autojen kesken, niin se määrä on kyllä valtava.Kuulemma varikolla käytettiin aina halvinta mahdollista vaihtoehtoa korjausten yhteydessä. Se minkälainen lähti tehtaalta ei ole sama asia kuin miltä auto näyttää tänä päivänä...
Tarkoitin lähinnä sitä, että tuo huopamattokin on tietyllä tavalla "virallista" sisustusmateriaalia, koska Kalkusta on sellaisen auton voinut ostaa, jonka verhoilussa em. matskua on käytetty. Jos tänne sivustolle kasvaa myöhemmin joku KB/A/AH-45 FAQ, niin sellaisessa yhteydessä tuostakin tiedosta voisi olla jollekulle iloa.
UN-Proto:
Kun vertaa kuvaa sun auton ohjaamosta ja sitten tuota autenttista kenttäkuvaa, niin tuossa savannikuvan autossa ohjaamon kehikon väri on sisältä tumma (varmaan se perusvihreä) ja verhoilu luultavasti sitä vaaleaa muovimattoa. Sun autossa taas hytin sisäpuolisetkin metalliosat on valkoiset ja verhoilu sinistä huopaa. Ja kun sanoit, että huopa on asennettu tyhjään hyttiin, niin voisiko olla niin, että auton peruskorjaus olisi sattunut sopivasti ennen YK-komennusta ja autolle olisi tehty siinä yhteydessä vähän perusteellisempi UN-kuositus?Tässä marttitikka.net sivuilla olevassa kuvassa verhoilu näyttää jotenkin erilaiselle kuin "normaalisti"
Sisu AH-45:
Tai sitten siinä on iso "S" Sisu-fontilla.Ei siinä painikkeessa tarvitse/pidä lukea Sisu, siinä on ihan torven kuva ainoastaan
Variaatioita löytyy...
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-1797 (UN)
Olis yksi alkuperäinen UN-kaveri, joka on siinailla ajellut yli 40tkm protoa, pistetäänkö pakettiin? Muuten Häglundin kavereita.
noo jep jep... ei käy kateeksi sitä porukkaa, joka sielläppäin on ollu.
noo jep jep... ei käy kateeksi sitä porukkaa, joka sielläppäin on ollu.
Re: SA-1797 (UN)
x
Viimeksi muokannut UN-Proto, Ke Elo 25, 2010 10:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1797 (UN)
x
Viimeksi muokannut UN-Proto, La Heinä 03, 2010 8:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1797 (UN)
Älä yllytä enää.. Kohta muuten on todella hyvin ilmastoitu proto hallissa.
Enää ei pitäisi olla missään palkeissa vettä, sen verran "koe porauksia" palkkien ala osiin tehty.
Kävi mielessä jos asentaisi koko etuseinän matkalle sitä verhoilu mattokangasta, niin ei pakkasella hohtaisi kylmää niin pahasti.
Mistä muuten saa sitä tiiviste nauhaa jota protoissa on palkkien ja peltien välissä tiivisteenä? Vara osa liikkeen myyjät muistavat sellaista ennen olleen, mutta nykyään kuulema tuubi silikonit/ liimat korvanneet sen (ns korikitti). Uskoisin sitä vielä olemassa olevan, tietäisi vaan missä ja millä nimellä.
Todellakin palkit on tarkoitus käsitellä ruostetta vastaan sisältäkin päin maalauksen jälkeen. palkkien alaosissa olevista ylimääräisistä rei´istä en usko olevan haittaa.
Akseli on maalattu uudestaan, siinä vaiheessa kun piti vain "vähän siistiä" Rungolle ei ole tehty mitään. Kuvassa näyttää yllättävän siistiltä
Tarkoitus ei ole tehdä peruusteellista kunnostusta, suomen hienointa tai mitään muutakaan sellaista. Ihan vain rassausta omaksi iloksi.
Katsotaan mitä tulee, jos tulee.. (kokemusta ainakin)
Enää ei pitäisi olla missään palkeissa vettä, sen verran "koe porauksia" palkkien ala osiin tehty.
Kävi mielessä jos asentaisi koko etuseinän matkalle sitä verhoilu mattokangasta, niin ei pakkasella hohtaisi kylmää niin pahasti.
Mistä muuten saa sitä tiiviste nauhaa jota protoissa on palkkien ja peltien välissä tiivisteenä? Vara osa liikkeen myyjät muistavat sellaista ennen olleen, mutta nykyään kuulema tuubi silikonit/ liimat korvanneet sen (ns korikitti). Uskoisin sitä vielä olemassa olevan, tietäisi vaan missä ja millä nimellä.
Todellakin palkit on tarkoitus käsitellä ruostetta vastaan sisältäkin päin maalauksen jälkeen. palkkien alaosissa olevista ylimääräisistä rei´istä en usko olevan haittaa.
Akseli on maalattu uudestaan, siinä vaiheessa kun piti vain "vähän siistiä" Rungolle ei ole tehty mitään. Kuvassa näyttää yllättävän siistiltä
Tarkoitus ei ole tehdä peruusteellista kunnostusta, suomen hienointa tai mitään muutakaan sellaista. Ihan vain rassausta omaksi iloksi.
Katsotaan mitä tulee, jos tulee.. (kokemusta ainakin)
Re: SA-1797 (UN)
Tuubeissa olevaa "töhnää" löytyy joka paikasta. "Sika kitillä kun pistää, niin pysyy varmaan ilman niittejäkin
Mut tarkoitus olisi löytää sitä noin 2cm leveää ja pari milliä paksua valkoista / kerman väristä tiiviste nauhaa. Se pysyy "purukumimaisena", ei kovetu.
Mut tarkoitus olisi löytää sitä noin 2cm leveää ja pari milliä paksua valkoista / kerman väristä tiiviste nauhaa. Se pysyy "purukumimaisena", ei kovetu.
Re: SA-1797 (UN)
kentiltä löytyy kuvailemaasi butuulinauhaa kylläkin mustaa.. meillä sitä töissä käytettiin henkilöautojen etulokasuojien kiinnityksen välissä. http://www.kenttuotteet.fi/index2.htm
Re: SA-1797 (UN)
Osaset-liikkeestä hain viimeksi tuota nauhaa vuonna 2000. Se oli sellaista 20x3mm, toisella puolella liimapinta. Kerässä sitä oli muistaakseni jotain pari metriä. Se oli tarkoitettu lokasuojien kiinnitykseen, lokasuojan ja korin väliin. Tämä nauha oli valkoista, rakenne muistutti lähinnä purukumia.
Re: SA-1797 (UN)
Voiskohan tommoisella tiivistää vuotavan katon? lasikuidun ja kopinrungon välistä tulee vettä useista paikoista sateella sisään.Velu kirjoitti:Osaset-liikkeestä hain viimeksi tuota nauhaa vuonna 2000. Se oli sellaista 20x3mm, toisella puolella liimapinta. Kerässä sitä oli muistaakseni jotain pari metriä. Se oli tarkoitettu lokasuojien kiinnitykseen, lokasuojan ja korin väliin. Tämä nauha oli valkoista, rakenne muistutti lähinnä purukumia.