Ford F-350 vm. -64

Kaikenlaiset muut projektit / All other projects

Valvoja: sisua

Rivikuutonen
Viestit: 283
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen »

Tuossa loppukesän aikana ostettiin tällainen: http://kuvablogi.com/nayta/2821700/" onclick="window.open(this.href);return false; Perustimme kolmen miehen osakeyhtiön, jonka tarkoituksena on säilyttää kyseistä autoa ja kun aikaa järjestyy, niin entisöidä auto. Sitä ennen tehdään pikkukunnostuksia, ajellaan "notkistusajoja" muutaman kerran vuodessa ja nautitaan kasikoneen letkeästä höpinästä. :P
Tätä tarjottiin ostettavaksi museohenkiseen kotiin ja itsestä tuntui, että noita projekteja on jo riittävä määrä, mutta Ford kannattaisi silti hankkia jemmaan. Kaveri ehdotti, että ostetaan porukassa kone talteen ja olin heti ajatuksessa mukana. Kolmaskin kaveri saatiin mukaan ja asiasta on sovittu, että kuka meistä innostuu ensimmäisenä Fordia perusteellisemmin laittamaan, voi ostaa muut ulos "yhtiöstä". Monestihan nuo kolhoosiprojektit voivat olla ongelmallisia jossain vaiheessa, mutta tällä systeemillä ja hyvillä kavereilla ei taida saada ongelmia aikaiseksi. Suosittelen kokeilemaan myös Sisu-projektien suhteen :wink:
Fordin kone on 289 Y-block, jatkeena nelilovinen manuaali. Akseleita en ole vielä tutkinut tarkemmin, kun on ollut vähän kiireitä, mutta äkkiä katsottuna perämurikka akseleineen voisi olla Spicerin tuotantoa ja etuperä Danan tekosia.
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja sisua »

Vanajan hakureissulla minulle esiteltiin samanlainen Voortti.
Oli siisti ja niin kuin pakasta vedetty, kasin kone kävi todella hienosti.
Palstalla oleva SA-1707 kertonee autosta lisää ;)
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kuva

Komea peli. Minkälainen perästä tulee, eli tuleeko kopin tilalle lava?

Kuva

Joku tämän tapainen voisi olla tyylin mukainen.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Rivikuutonen
Viestit: 283
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen »

sisua45 kirjoitti:Kuva

Komea peli. Minkälainen perästä tulee, eli tuleeko kopin tilalle lava?

Kuva

Joku tämän tapainen voisi olla tyylin mukainen.
Fordin lopullinen ilmiasu saa sitten olla sen päätettävissä, joka autoa alkaa varsinaisesti kunnostamaan. Osakeyhtiömme jäsenet ovat kaikki varsin entisöintihenkisiä (näiden vanhempien suhteen, tuoreempia kyllä rakennellaan vapaammin :) , joten MR-kelpoista tulosta lienee lupa odottaa.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Oliko se niin, että paloautosta ei saa tehtyä MR-kuorma-autoa? Vai onko se vaan niihin, joista kori muutetaan suomalaisesta umpikopista autotehtaan tekeleen malliseksi?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Wonderi
Viestit: 528
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Muistaakseni raja menee siitä että yhtenäisrakenteisesta korista ei saa tehdä, jos ohjaamo on normaali kuorma-auton ohjaamo niin saa.
SA-1707
Viestit: 102
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja SA-1707 »

Jep, se mun kampehan on astetta järeämpää mallia eli F-600 ja vuosimalli on -65. Alkuaan ollu Ranuan kunnalla sammutusautona ja pääsi sitten eläkkeelle vuonna 2005. Ostin sen pois kuleksimasta, ajellu oon lähinnä kesäisin pikkunättejä ajoja ja tietenkin katsastuksissa on pitäny käyttää. Reipas 30 tkm on mittarissa. Lisäksi se mun auto on takavetoinen, tuo pikkuveli näyttäs olevan nelikko.
Karhu-Sisu -79 ex SA-1707, Sisu K148 SP - 66
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Wonderi kirjoitti:Muistaakseni raja menee siitä että yhtenäisrakenteisesta korista ei saa tehdä, jos ohjaamo on normaali kuorma-auton ohjaamo niin saa.
Tuota juuri minäkin tarkoitin.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
jylhä
Viestit: 122
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja jylhä »

SA-1707 kirjoitti:Jep, se mun kampehan on astetta järeämpää mallia eli F-600 ja vuosimalli on -65. Alkuaan ollu Ranuan kunnalla sammutusautona ja pääsi sitten eläkkeelle vuonna 2005. Ostin sen pois kuleksimasta, ajellu oon lähinnä kesäisin pikkunättejä ajoja ja tietenkin katsastuksissa on pitäny käyttää. Reipas 30 tkm on mittarissa. Lisäksi se mun auto on takavetoinen, tuo pikkuveli näyttäs olevan nelikko.
Mulla on myös f600 vuodelta -70. Pääasiassa seissy vuodesta -92 ja joku oli ryhtyny tekemään siitä asuntoautoa ja viskannu kaiken sisustuksen pois. Penkit adoptoin Fargosta ja takatilaan taitaa tulla hyllyjä jotka täytetään palokalustolla. Ikäänkuin liikkuva kalustomuseo. Kuvia tuolla http://kuvablogi.com/nayta/2538190/" onclick="window.open(this.href);return false;
jylhä
Viestit: 122
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja jylhä »

Mitäs tälle kuuluu?
Rivikuutonen
Viestit: 283
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ford F-350 vm. -64

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen »

Ford vaihtoi tallia. Sille löytyi meitä kolmen miehen yhtiön osakkaita innokkaampi harrastaja, joten se on nyt kunnostustyön alla. Täytyy yrittää joku päivä käydä kameran kanssa katsomassa, miten työ on edennyt ja laittaa kuvia tänne nähtäväksi.
Vastaa Viestiin