ETF Mining Trucks
Valvoja: sisua
ETF Mining Trucks
Saksalainen EFT on miettinyt raskaan dumpperin täysin uusiksi. Perinteisessä isossa kaivos dumpperissa on maailman suurin moottori, ja maailman suurimmat renkaat. Täsä ei niin ole. Osat ovat järkevän kokoisia, mutta niitä on paljon.
Sisuihin tämä liittyy sen verran, että moottori on Mercedes-Benz V8, ihan niinkuin Polariksessakin. Tässä vihreässä härvelissä on niitä vaan neljä kpl. Tyhjänä ajetaan yhdellä moottorilla, ja kuorma päällä niitä sytytellään tulille tarpeen mukaan. Moottorit antavat 650 hv/kpl. Yhden voimapaketin vaihtaa kuulemma vartissa toiseen.
Renkaita on alla 20 kpl, kokoa 24.00R35. Perinteisessä dumpperissa on vain kuusi rengasta (40.00R57), mutta ne maksavat melkein kaksi kertaa enemmän.
Sitten on mahdollisuus kytkeä näitä dumppereita kaksi, kolme, tai neljä peräkkäin. Yksi kuski voi kuljettaa 800 tonnia tavaraa kerralla. Siinä saa varmaan jo kuunnella Matti Eskon Rekkamiestä radiosta?
Kaikkea se saksalainen keksii.
http://www.etftrucks.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/ETFMiningTrucks" onclick="window.open(this.href);return false;
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: ETF Mining Trucks
Tässä näyttää aika hurjalta kun lava pyöräytetään poikittain ja kipataan sivulle. Toivottavasti pysyy pystyssä.
http://www.youtube.com/user/ETFMiningTr ... RCOTl8HvDU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/ETFMiningTr ... RCOTl8HvDU" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ETF Mining Trucks
Onpas taas insinöörin suunnittelema laite. Tuollainen poikittain kääntyvä lavarakenne ei voi olla noin matala miltä videossa näyttää. Rungon päällä täytyy olla todella vahva kääntöpöytä ja sen yläpuolella apurunko jossa lava ja kippauskoneisto kiinni. Kuorman painopiste on hyvin paljon korkeammalla kuin nykyisissä dumppereissa. Tuo kaatuu jo ennen kuin on päässyt läjitysalueelle.
Re: ETF Mining Trucks
Luulisi että perinteinen kippipaikalle peruutus matalamman ja yksinkertaisemman lavarakenteen kanssa olisi kokonaistaloudellisempaa.
Re: ETF Mining Trucks
Sivuilla luki, että tässä pelissä on painopiste toista metriä matalemmalla kuin vanhoissa ratkaisuissa. Pyörien joustovara on metrin luokkaa, kai jousituksella voi niiata alaspäin kipatessa? Ja varmaan voi suoristaa auton maastosta riippumatta.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: ETF Mining Trucks
Reilu pari vuotta kulunut, ei vieläkään yhtään valokuvaa? Kehitystyö taitaa olla vieläkin käynnissä. Esite löytyy sentään:
http://www.etftrucks.eu/downloads/etf_brochure.pdf/
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218