JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Huomenna taas jatkuu Jyryn laitto toista kuukauden tauon jälkeen asentammalla uudet renkaat alle ja sitten sisustan kimppuun.... :D
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Hyvä hyvä! Katoin jo huolestuneena, kun näin Jyryn lumen alla. :mrgreen:
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Nyt jyry on saanut uudet renkaat ja sisustuksen jatko-ohjaamoon :D huomenna otan kuvia jos ehdin ja laitan näytille :idea:

Seuraavaksi alkaa istuimien sovitus/laitto paikoilleen ja sitten katsastukseen... 8)
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Alkhaa pikku hilijaa valmistummaan... :D seinät sisälle veljeni uusi ja minä laitoin uudet gummit alle :idea:
Liitteet
kone ja molok 355.jpg
kone ja molok 355.jpg (86.33 KiB) Katsottu 11270 kertaa
kone ja molok 353.jpg
kone ja molok 353.jpg (62.93 KiB) Katsottu 11270 kertaa
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Tänään oli "suuri päivä" Jyryn kanssa kun käytiin ekan kerran ajeleen auton ollessa jo lähes valmis :D

Kyllä oli kivvaa :mrgreen:
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Hienoon kuntoon olet laittanut sisun :D onneksi olkoon. Jospa tuo antais mullekkin vauhtia ehostamiseen kun noita kuvia katselee. Mikäs leukku siellä on nokalla kun on 255 tavallisestihan noi oli sillä 265 :?: :shock:
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Kyllä kait se normaali O.690 Turbo leukku siellä on, 249 hv DIN tai 265 hv SAE. Harvoin tosiaan ite tuota L255 merkkiä olen nähnyt.
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Myös minulle on vieraampi merkki . Tottunut vaan tulkitsemaan noista merkeistä mitä sisu käytti aikoinaan auton hv määrän mikä ei tietysti ollut ihan se mitä oli todellisuudessa mutta sinne päin lähelle. :D Cummins ja Rollssi merkit olivat tutumpia vastaantulevien sisujen nokalla ja tulipa itsekkin joskus ajettua 320 Rollssi sisua jossa oli saman tyylinen merkki .
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Jasa kirjoitti:Hienoon kuntoon olet laittanut sisun :D onneksi olkoon. Jospa tuo antais mullekkin vauhtia ehostamiseen kun noita kuvia katselee. Mikäs leukku siellä on nokalla kun on 255 tavallisestihan noi oli sillä 265 :?: :shock:
Niin minäpä en tiedä miksi kaikki kyltit on 255 eikä 265 :roll: jos joku tietää niin vois valaista meitä... Mulla on ollut useammassa samanlaisia kylttejä ja näihin paloautoihin niitä ei juurikaan ole takas maalauksen jälkeen laitettu.

Muuten alakaa olheen valamis mutta takapenkki vielä puuttuu ja osa sähköistä on jossain...

Kone peiton keula merkkiä en oo mistään löytännä vielä... 8)
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Eihän ois ollut siksi, ettei sotkettais Rolssi RR265:een? Kun Leyland oli kuitenki pienenpi tehoinen..
Kyltit oli R/M sarjoissa oli sitten ilmeisemmin
(RR (265/305))-L255-RR265-C290-RR320-RR340-C370 ja C400. :)
Olisivat laittaneet Leukusta suoraan 690 numerot. :mrgreen:
Eikös muuten noissa muissa tuo numero ollut myös moottorin tyypissä mainittu; kuten RR Eagle 320 MkIII ja Cummins NTE-290/370/400. Näistä napattu sitten?
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja Jasa »

No oli merkki mikä hyvänsä mutta autosi on todella hienossa kunnossa onnittelut vielä kerran :D .
c-290
Viestit: 407
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Hieno peli kertakaikkiaan.Millä vaihteistolla jyry on kun kuvissa ei vaihdekeppiä näy ollenkaan :?: Tuosta kyltti jutusta muistelin jotta eikös nuo tulleet sillon noihin kun kanttilamppu Jyry 79 esiteltiin ei tainnu pyöreä lamppusissa vieläolla? 265:tosista täälläkin aina puhuttiin sillon kun pyöreälampusilla ajettiin.Tuos 255merkein olleissa oli mun mielestä visko-jäähdytys tuuletin kun vahemmis oli "jäykkä"olisko tuo antanu muutaman lisähevosen ja siitä tuo merkki.TVH:lla näitä oli täälläpäin ja muutamalla autoiliallakin :!:
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

c-290 kirjoitti:Hieno peli kertakaikkiaan.Millä vaihteistolla jyry on kun kuvissa ei vaihdekeppiä näy ollenkaan :?: Tuosta kyltti jutusta muistelin jotta eikös nuo tulleet sillon noihin kun kanttilamppu Jyry 79 esiteltiin ei tainnu pyöreä lamppusissa vieläolla? 265:tosista täälläkin aina puhuttiin sillon kun pyöreälampusilla ajettiin.Tuos 255merkein olleissa oli mun mielestä visko-jäähdytys tuuletin kun vahemmis oli "jäykkä"olisko tuo antanu muutaman lisähevosen ja siitä tuo merkki.TVH:lla näitä oli täälläpäin ja muutamalla autoiliallakin :!:
Minä olen nähnyt ensimmäisen kerran 1978 Jyryssä 255 kyltin täällä Rovaniemellä ja se oli TVH;n jyryssä. Saattaa olla että ne tuli juuri näihin "uudempiin" malleihin.

Vaihteisto on meillä 6-lovinen ZF ja 2-nopeuksinen akseliperä. Miehekkäämpi olis fulleri ja napaperä... :mrgreen: mutta nyt sillä voi (osaa) vaimokin ajaa kun on normi vaihteinen 8)

Mukava oli eilen ajaa tien päällä kun ~85 km/h oli vauhtia niin kierrokset oli vain 1600 rpm, saattaa huitasta mittarin tyrmään jos tappia vasten polokasee... 8)

Huomenna pitää käydä ostaan 15mm vesivaneria levy ja alakaa tekheen takaistuimille selkänojat, kun niitä näissä paloautoissa ei ole ollutkaan koskaan vaan happipullotelineet.
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Itse olen ehdottomasti fuller/2nopuksisen akseliperän vankkumaton kannattaja ,no maku asia sano mäyräkoira kun muniansa nuoli :D . Kyllä se vaimo tuon fullerin oppii ,meilläkin "mamma" päästeli mennyt kesänä jyryllä että roikuna kuulu ja oli niin rahtaria niin rahtaria kun kehu veljelleen että hyvin meni mutta se vulleri pitää pahaa ääntä kun vaihtaa :D .
c-290
Viestit: 407
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: JYRY-SISU R-141 BPT vm-78 EX:PALOAUTO > HARRASTEAUTOKSI.

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Onpas harvalla perällä sitte.Joskus kun maata tuollasella siirtelin niin siinä yksilössä oli jo 80:ssä 2200rp/m taulussa pumppua oli tosin joku säädelly kun kiersi helposti 2700rp/m :shock: .Toinen samanlainen,mutta vullerilla otti mittarin pohjaan 2200rp/m;ällä.On varmasti mukava harraste autoksi leukku kun ei ole mikään "raskasruokainen" :D
Vastaa Viestiin