Drafter kirjoitti:Mun muistaakseni tässä oli rolls:in merkit keulassa? vaan mites se tohon vuosimalliin istuu?
'80 oli vielä Rollseja ja ainakin '81 oli jo Cumminseja, mutta en osaa sanoa, oliko niitä rinnan ja kuinka pitkään. Mutta merkeillä sinänsä ei liene merkitystä, niitähän voi aina lisäillä ja ottaa pois. Ja jos se hyttikin on jo kertaalleen vaihtunut, niin mitä lie siinäkin mukana tullut...
Sen verran lisätietoo tuli eilis illalta että siin olis kuulemma ainakin kolmas hytti menossa( kaadettukkin joskus ) ja useempi miljoona takana joten moottoristakaan ei varmuutta mutta oltiin vierekkäin körrin parkkipaikalla hiljattain eikä se kummitukselta lähtiessään kuullostanu?
perhana kun ei ollu kameraa mukana..............
Viimeksi muokannut Drafter, Ma Maalis 05, 2012 6:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sisulla.... kirjoitti:Joskus "loviakselit" ja jousikuormitteiset pidätinkuulat vaihteensiirtäjissä pyöristyy, eivätkä jaksa pitää vastaan. Vedättäessä tietysti kytkentäkoplingit kiristää itestään, mutta "löysällä" ollessaan voi potkia päältä, varsinkin jos edellämainitut vivuston vikuroinnit päälle.
Nii joo veto päällä ei oo kyllä koskaan pudonnu pykälä
Drafter kirjoitti:Mun muistaakseni tässä oli rolls:in merkit keulassa? vaan mites se tohon vuosimalliin istuu?
'80 oli vielä Rollseja ja ainakin '81 oli jo Cumminseja, mutta en osaa sanoa, oliko niitä rinnan ja kuinka pitkään. Mutta merkeillä sinänsä ei liene merkitystä, niitähän voi aina lisäillä ja ottaa pois. Ja jos se hyttikin on jo kertaalleen vaihtunut, niin mitä lie siinäkin mukana tullut...
Varmaan jossain ennenki ollu puhetta,mutta RR:ää ja Leylandia sai M ja R-sarjan "loppuun"asti (jos joku halusi)Sellasen "kaupunkilegendan"joskus kuullu että muutamia SR-iä ollu Rolsilla liekö pitää paikkansa
Jos ei kovassa vedossa potki pykälää pois, niin ei tartte huolestua ainakaan laatikon osalta. Varmaan vaihdevivustosta löytyy syy pykälän tipahtamiseen..
Kauan kesti tuonkin vian määrittely ja vahingossa löyty. Se kansi mistä vivusto menee siirtäjille oli löystyny , paino öljyä pihalle ja vaikeutti tiettyjen vaihteiden päälle menoa . No otin sen sit auki et saa laittaa uudet tiiviste liimat ja kas , siellähän on kolme jousta jotka painaa niitä kuulia siirtäjä akseleilla. 2 jousista oli poikki. Rakentelin korvaavat tilalle ja sen jälkeen ei oo pykälä pudonnu.
Mikä mahtaa olla fullerissa, kun vaihde jäi päälle ja ei lähde pois. Lisäksi keppi tuntuu hyppäävän "tyhjää", kun yrittää saada vaihdetta pois päältä.
Saako tuota korjattua muuten, kuin ottamalla kardaanin irti ja käyttämällä laatikon lämpimäksi? Millainen vaihdekepin päässä oleva kiinnitys on?
Auto tuo SK190 -86 Cumminsilla 13+2 pykäläisellä Fullerilla. Metsäritiläksi rakennettu. Seisonut nyt vuoden päivät, joskin välissä käytetty lämpimäksi.
Olisikohan laatikon kannesta se ulkopuolinen vipu pyörähtänyt boorissa? Se kuluu usein väljäksi.
Jos näin on,täytyy se vipu ottaa pois ja rälläköidä lisää kiristysvaraa siihen hahloon.
karitsa kirjoitti:Olisikohan laatikon kannesta se ulkopuolinen vipu pyörähtänyt boorissa? Se kuluu usein väljäksi.
Jos näin on,täytyy se vipu ottaa pois ja rälläköidä lisää kiristysvaraa siihen hahloon.
Mikä noista vivuista pitää purkaa ja voiko sen tehdä, kun vaihde on päällä? Toisin sanoen ei sekoita laatikkoa?
Aika vanha keskustelu, mutta juuri mukaan tulleena voin kertoa oman kokemukseni tästä aiheesta.... Sm 300 sisu+Fuller ja isoin vaihde hylkii rullatessa ja kaasulta nostettaessa. Vetopäällä ei ongelmia. Vikana vaihteistossa siirto holkin hampaat pyöristynyt (kulunu)4 vaihteen. Purku laatikosta toinen holkki sisään ja matka jatkuu ilman vaivoja.