vanaja 690 kymppipyörä
Valvoja: sisua
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Nyt alkaa näyttää hienolta! Kohta sitten kokoonpanokuvia?
Käsisäätöisillä jarruvivuilla mennään, eikö tuo ole hiukan liioiteltua autenttisuutta?
Käsisäätöisillä jarruvivuilla mennään, eikö tuo ole hiukan liioiteltua autenttisuutta?
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Ei muutakun hanskat mukaan ja aamulla pajalle talkoisiin .... tänään haett uutta laakeria jarrukelloa ja tuumasia unf tappeja repullinen. Että kyllä niissä kierrettävää riittää... ja jos loppuu niin käydään apurunkoa ja lavaa tekemäänsisua kirjoitti:Komiaa kerrassaan
Tuossa vaiheessa voisi olla talkoissa mukana puuvillakäsineissä, ettei osat likaannu
Eikös tässä entisöidä alkuperäistä vastaavaksi. Eli käsi säätö on pop
Tai sattu vaan olemaan nuo hyllyssä ni laitetaan ne tähän kun ne tähän kuuluukin
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Fiiniltä näyttää! Maalia menee uskomattomia määriä tämmöseen 10-pyöräautoon. Jos hyttäkin on pellillä sisältä ja päältä ja päälirakenteet ja vanteet ja ja... Minneasti sitä häätysi talkoisiin tulla? Onkohan liika pitkä matka??
Re: vanaja 690 kymppipyörä
itä rajalle se täytyis tulla . niinhän siihen menee pohjamaalia meni 6 litraa runkoon.
oon saanu taas tehtyä hiukan eteenpäin........
telin sylinterit purin ja aika huonolta näyttää eli pitää laittaa uutta vartta ja sorvata uusille tiivisteille männät ja turpa urat,
kun ei alkup. korj. sarjaa saa enään sisulta.. onneksi kuitenkin ulkopuolen haitarikumit saa
varsi on todella kehno mutta uusi tulee kromatusta.
putket oli kumminkin hyvät
turpa mutterillekin piti antaa reilu lämpö ennenkuin irtos
jousien etu tapit piti teettää vanajan mitoilla ja sisun kierteellä kun vallilassa laitettu sisun puslat
siinä takapään tapit koe sovituksessa jotka ovat sisusta muuten sama mitta mutta lukitus tapeille piti kalvaa syvempi ura
ja siinä sunnuntain aikaan saannos eli perä kiinni pakoissa
ensi viikolla pitää pakosti saada tehtyä eteenpäin ennenkuin talvi painaa päälle urakalla
oon saanu taas tehtyä hiukan eteenpäin........
telin sylinterit purin ja aika huonolta näyttää eli pitää laittaa uutta vartta ja sorvata uusille tiivisteille männät ja turpa urat,
kun ei alkup. korj. sarjaa saa enään sisulta.. onneksi kuitenkin ulkopuolen haitarikumit saa
varsi on todella kehno mutta uusi tulee kromatusta.
putket oli kumminkin hyvät
turpa mutterillekin piti antaa reilu lämpö ennenkuin irtos
jousien etu tapit piti teettää vanajan mitoilla ja sisun kierteellä kun vallilassa laitettu sisun puslat
siinä takapään tapit koe sovituksessa jotka ovat sisusta muuten sama mitta mutta lukitus tapeille piti kalvaa syvempi ura
ja siinä sunnuntain aikaan saannos eli perä kiinni pakoissa
ensi viikolla pitää pakosti saada tehtyä eteenpäin ennenkuin talvi painaa päälle urakalla
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Onnea vaan Risukärsälle Vanaja projektissa ,näkee että auto on todellisen Vanaja harrastajan käsissä malttamattomana odottelen auton valmistumista ja kuvia siittä . .
Re: vanaja 690 kymppipyörä
tänään sain inspiraatio kärpäsen kiinni pörräilemästä pajan katosta... ja muutaman tunnin vein vanajaa eteenpäin...
niin helposti tuntui taas valmistuvan että huomenna pitää kyllä uhrata koko päivä vanajalle.
eli. jatkoin kopin rakentamista että saisi sen maalaus kuntoon ja pois tallista rungon tieltä kun tuo talvi yllätti entisöijän (taas)
vaikka tiesin sen kyllä tulevan
taka ikkunoiden ala palkkin vaihto ja päähän mutkaa
siinä hiottuna ja paikallaan
hiukan oli nuo kolmio palat märäntyneet
siinä uutta tuotosta
jos huomenna saisi taka seinän valmiiksi
niin helposti tuntui taas valmistuvan että huomenna pitää kyllä uhrata koko päivä vanajalle.
eli. jatkoin kopin rakentamista että saisi sen maalaus kuntoon ja pois tallista rungon tieltä kun tuo talvi yllätti entisöijän (taas)
vaikka tiesin sen kyllä tulevan
taka ikkunoiden ala palkkin vaihto ja päähän mutkaa
siinä hiottuna ja paikallaan
hiukan oli nuo kolmio palat märäntyneet
siinä uutta tuotosta
jos huomenna saisi taka seinän valmiiksi
Re: vanaja 690 kymppipyörä
terve taas.
aika vierähtänyt niin nopeasti eikä ole kerennyt vanajalle tekemään oikeen mitään kunnes nyt.
eli lauantaina pakotin itseni taas vanajaa laittamaan ja ajattelin että olisi aika saada renkaat ja vanteet laitettua
keräilin kaikki uudemman malliset lukko vanteet kasalle ja valkkasin niistä 11 kpl tähän tulevia vanteita..
olipahan muuten talkoo saada kumit pois vanteelta siitä urakasta ei tullut otettua yhtään kuvaa eikä sitä
niin kehtaa muistellakkaan.
tässä vanteet sinko kaappiin menossa
ja tässä tulossa
ja heti miten maalia päälle
voi pojat olipahan työmaa muuta nytten saa pohjat kuivua ja tässä viikolla maalailla pinta niihin
ja sitten uutta kumia päälle
aika vierähtänyt niin nopeasti eikä ole kerennyt vanajalle tekemään oikeen mitään kunnes nyt.
eli lauantaina pakotin itseni taas vanajaa laittamaan ja ajattelin että olisi aika saada renkaat ja vanteet laitettua
keräilin kaikki uudemman malliset lukko vanteet kasalle ja valkkasin niistä 11 kpl tähän tulevia vanteita..
olipahan muuten talkoo saada kumit pois vanteelta siitä urakasta ei tullut otettua yhtään kuvaa eikä sitä
niin kehtaa muistellakkaan.
tässä vanteet sinko kaappiin menossa
ja tässä tulossa
ja heti miten maalia päälle
voi pojat olipahan työmaa muuta nytten saa pohjat kuivua ja tässä viikolla maalailla pinta niihin
ja sitten uutta kumia päälle
Re: vanaja 690 kymppipyörä
vanteet ja renkaat valmiit....
eli pintavärit ruiskittu
ensiks lukkorenkaat ja huulet valkeeks (temadur 90 ral 9016)
yön yli kuivuttua teipillä piiloon
teippauksen jälkeen punasta päälle (temadur 90 ral 3003)
ja taas odottelua yön yli ja aamulla kasaamaan
jännä punanen kun valosassa vaaleempi ja hämärässä aika tumma
ja kumia päälle
valmiina kaikki 11 kpl vara renkaaksi jätin käytetyn kumin, etuset on uudet kiinalaiset
tianglet, veto renkaat on pinnatut ja teli renkaat on uudet ryssäläiset kamat
eli pintavärit ruiskittu
ensiks lukkorenkaat ja huulet valkeeks (temadur 90 ral 9016)
yön yli kuivuttua teipillä piiloon
teippauksen jälkeen punasta päälle (temadur 90 ral 3003)
ja taas odottelua yön yli ja aamulla kasaamaan
jännä punanen kun valosassa vaaleempi ja hämärässä aika tumma
ja kumia päälle
valmiina kaikki 11 kpl vara renkaaksi jätin käytetyn kumin, etuset on uudet kiinalaiset
tianglet, veto renkaat on pinnatut ja teli renkaat on uudet ryssäläiset kamat
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Komea kuin karamelli
Vierestä seurasin, kun Shanghain satamassa oli toukokuussa kontillinen tähän ikäluokkaan sopivaa rengasta menossa johonkin kolmansiin maihin. Ja nyt niitä löytyy Vanajankin alta, sen olen nähnyt, että vankkoja kuormia kestävät.
Vierestä seurasin, kun Shanghain satamassa oli toukokuussa kontillinen tähän ikäluokkaan sopivaa rengasta menossa johonkin kolmansiin maihin. Ja nyt niitä löytyy Vanajankin alta, sen olen nähnyt, että vankkoja kuormia kestävät.
Re: vanaja 690 kymppipyörä
taas askel eteenpäin eli navat viimein kasattu....vetonapojen takia homma vähän venynyt koska sisä puolen stefat ollut hakusessa kunnes älysin katsella varaosakirjan numeroita vähän tarkemmin ja kappas telin navoissa ja telin kynkissä samat stefat ja olihan nuo viellä käyttökelposet noissa ylijäämä osissa... joten kasaan vaan
tehdasuutta varaosaa kiinni ennen maalausta
siinä navat kasattuna ja valmiina maaliin... ilmasäiliön kannakkeet pitää viellä puhaltaa maalata erikseen
välivaiheesta viidenlitran ja ruiskun pesun yhteydessä
ja seitsemän litran jälkeen voi jo huokasta
taka palkki kuten kuvista voi huomata on maalaamatta ja puhaltamatta koska se on ihan kauhea sätös
joten tulen sen vaihtamaan päällirekenteiden teon yhteydessä kun en ole vielä koko varma taka saranoiden mallista ja niiden tarvitsemasta tilasta
tehdasuutta varaosaa kiinni ennen maalausta
siinä navat kasattuna ja valmiina maaliin... ilmasäiliön kannakkeet pitää viellä puhaltaa maalata erikseen
välivaiheesta viidenlitran ja ruiskun pesun yhteydessä
ja seitsemän litran jälkeen voi jo huokasta
taka palkki kuten kuvista voi huomata on maalaamatta ja puhaltamatta koska se on ihan kauhea sätös
joten tulen sen vaihtamaan päällirekenteiden teon yhteydessä kun en ole vielä koko varma taka saranoiden mallista ja niiden tarvitsemasta tilasta
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Kyllä tuohon kelpaa laittaa ehjättyjä osia kiinni
Re: vanaja 690 kymppipyörä
kuvia kansalle.
pyörät vyörätty alle ja pilttuu siivottu
mutterit tuli sinkistä
koneen kävin kasaamassa kiteen moottorikoneistamolla.. ei olisi kotona onnistunut mitenkään
niin paljon tuli muuttujia matkalla mm, kannen pinnapultti nousi ylös tiukattaessa, pari laakeria
joutui tekemään....ym englannista tulleet kiertokangen alapään laakerit olivat av690 sen siitä
erittäin suuri kiitos eräälle vanaja harrastajalle että sain häneltä oikeat liuskat.
sitten huomion arvoinen seikka aec:n moottorista kampiakselin luukkujen taakse KANNATTAA/TÄYTYY
kurkistaa kuten kuvista huomaa sieltä löytyy paljon paskaa joka lähtee liikkeelle uusilla öljyillä
yhteensä kilo
kampiakselin kiillotus ja etu stefan kaulan hionta millikokoon
männät pyykkikoneeseen
uudet männänrenkaat olivat aihiot joten ne joutui hiomaan käsin oikeesiin mittoihin
sitten kasausta ihmekyllä kaikki osat ja pultit löytyvät kolmen vuoden takaa
männät ja putket olisivat voineet olla uudet mutta ajeeleehan näilläkin
laakerin sorvausta jakopäähän
mittakellolla venttiilin ajoitus kohdalleen 8 astetta eyk
siinä möykky kotihallissa pumpuja kiinni syöttöpumppu 14 astetta b.t.d.c
kunhan saan koneen käyntiin niin pitää ottaa videota että saadaan ihmetellä savun määrää
pyörät vyörätty alle ja pilttuu siivottu
mutterit tuli sinkistä
koneen kävin kasaamassa kiteen moottorikoneistamolla.. ei olisi kotona onnistunut mitenkään
niin paljon tuli muuttujia matkalla mm, kannen pinnapultti nousi ylös tiukattaessa, pari laakeria
joutui tekemään....ym englannista tulleet kiertokangen alapään laakerit olivat av690 sen siitä
erittäin suuri kiitos eräälle vanaja harrastajalle että sain häneltä oikeat liuskat.
sitten huomion arvoinen seikka aec:n moottorista kampiakselin luukkujen taakse KANNATTAA/TÄYTYY
kurkistaa kuten kuvista huomaa sieltä löytyy paljon paskaa joka lähtee liikkeelle uusilla öljyillä
yhteensä kilo
kampiakselin kiillotus ja etu stefan kaulan hionta millikokoon
männät pyykkikoneeseen
uudet männänrenkaat olivat aihiot joten ne joutui hiomaan käsin oikeesiin mittoihin
sitten kasausta ihmekyllä kaikki osat ja pultit löytyvät kolmen vuoden takaa
männät ja putket olisivat voineet olla uudet mutta ajeeleehan näilläkin
laakerin sorvausta jakopäähän
mittakellolla venttiilin ajoitus kohdalleen 8 astetta eyk
siinä möykky kotihallissa pumpuja kiinni syöttöpumppu 14 astetta b.t.d.c
kunhan saan koneen käyntiin niin pitää ottaa videota että saadaan ihmetellä savun määrää
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Joko tästä savut otettu?
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Moro! Kansa odottaa tälle tarinalle innokkaasti jatkoa! Mikä on tilanne tänään? Tarina on vallan upea tähän saakka!
Kauan eläköön suomalainen kuorma-auto!
Re: vanaja 690 kymppipyörä
Miten Vanaja-projekti edistyy?
Kansa haluaa kovasti kuulumisia ja kuvia hienosta projektista
Kansa haluaa kovasti kuulumisia ja kuvia hienosta projektista