KB-45 rekkana???
Valvoja: sisua
KB-45 rekkana???
Onko kuvassa alimpana olevia valmistettu ja onko niitä jossain vielä olemassa
- Liitteet
-
- Rekka proto
- proto.JPG (90.97 KiB) Katsottu 12848 kertaa
Re: KB-45 rekkana???
Sinäkin olet löytänyt tämä esitteen myyntikuvat ebayssä.
En ole tuommoisesta rekasta koskaan kuullutkaan ennen tätä KB-45 esitettä. Eikä ole vättämättä edes koskaan tehty. Esitteissä esitellään asiakkaille uusia ideoita, osa myy, osa ei.
En ole tuommoisesta rekasta koskaan kuullutkaan ennen tätä KB-45 esitettä. Eikä ole vättämättä edes koskaan tehty. Esitteissä esitellään asiakkaille uusia ideoita, osa myy, osa ei.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: KB-45 rekkana???
Onkos tämä se Etelä-Saksassa, lähellä Sveitsin rajaa tehty tilaustyö?
Re: KB-45 rekkana???
Onko sutii käynyt itse paikanpäällä kuvaamassa tuon? Ei ollut sama kuva kuin offipalstalla.
Ja tietääkseni omistaja ei anna julkaista tuosta autosta kuvia.
Ja tietääkseni omistaja ei anna julkaista tuosta autosta kuvia.
Re: KB-45 rekkana???
Huhut ennenaikasesta AH-45:n tai FBW:n hautaamisesta saa unohtaa...
Eli positiivinen yllätys, että Campperi on valmiina jossain kohtaa Teutoonien maassa ja tekijäkin ilmeisesti täysissä ruumiin ja sielun voimissa(?)
Sutiin kuva paljastaa suljinaukon halkaisijasta lähtien suunnilleen kaiken
Kyllä tuolla Sisulla uskaltaa lähteä vaikka Salekhardiin saakka
http://goo.gl/maps/O7NLJ
Eli positiivinen yllätys, että Campperi on valmiina jossain kohtaa Teutoonien maassa ja tekijäkin ilmeisesti täysissä ruumiin ja sielun voimissa(?)
Sutiin kuva paljastaa suljinaukon halkaisijasta lähtien suunnilleen kaiken
Kyllä tuolla Sisulla uskaltaa lähteä vaikka Salekhardiin saakka
http://goo.gl/maps/O7NLJ
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: KB-45 rekkana???
Siitähän on tullut hyvännäköinen Korpi-Campperi. Tuosta olisi mukava nähdä lisääkin kuvia.
...keskimoottori, turbo, neliveto, 468Nm. Urheiluauto? ....eiiiii välttämättä....
Re: KB-45 rekkana???
Kiitoksia kehuista Kuvat ovat varmaankin Offi-forumin puolelta vuotaneet kun nykyprojektina on oma MB G-wagen safari-varustuksella
Arvovaltainen vierailijapari herra Kivisen johdolla olikin täällä ihan livenä toteamassa kun tähän Protoon käytiin hakemassa Tüv (katsastus) leima ja vedettiin siinä ohessa pieni lenkkikin. Haettiinpa yhdessä mysteerisesti hytin alta kuultua narahdustakin. Onneksi pari vehnäolutta saivat kuitenkin mielen taas täyttymään muilla asioilla. Kävin tuolla itse pari kertaa aikaisemmin konttorilla mutta aina löytyi jotain lisättävää. Täytyy kyllä myöntää että tuli sillä pari baari-reissuakin tehtyä kun ei malttanut olla testaamatta uuden SL-Sisun koneen toimivuutta Protossa (toimii sen verran hyvin että omistajan mukaan alppiteillä voi pitää 100km/h ilman ongelmia, ylämäessä... ). Jäähdytysongelmia on kyllä ollut kun vuoristo-ajo on sen verran raskasta. Omistaja tätä nykyä asentelee lisäjäähdytintä joka tulee jollain systeemillä keulile. Nykyinen jäähdytin on ollut Proton alkuperäisjäähdytin.
Oma Protoni vaihtoi omistajaa kun oli 99% valmis ja on nykyään kiiltävän musta. Kolmas tänne tuotu Proto on yhä "Taucher"-nimimerkin omistuksessa joka vaihtoi siihen hiljattain lavan jonka valmistin "varaosaksi". Hänellä on myös uusi varahytti joka varmaan joskus asennellaan myöskin. Auto on periaatteessa katsastusvalmis, ellei jo katsastettu.
Arvovaltainen vierailijapari herra Kivisen johdolla olikin täällä ihan livenä toteamassa kun tähän Protoon käytiin hakemassa Tüv (katsastus) leima ja vedettiin siinä ohessa pieni lenkkikin. Haettiinpa yhdessä mysteerisesti hytin alta kuultua narahdustakin. Onneksi pari vehnäolutta saivat kuitenkin mielen taas täyttymään muilla asioilla. Kävin tuolla itse pari kertaa aikaisemmin konttorilla mutta aina löytyi jotain lisättävää. Täytyy kyllä myöntää että tuli sillä pari baari-reissuakin tehtyä kun ei malttanut olla testaamatta uuden SL-Sisun koneen toimivuutta Protossa (toimii sen verran hyvin että omistajan mukaan alppiteillä voi pitää 100km/h ilman ongelmia, ylämäessä... ). Jäähdytysongelmia on kyllä ollut kun vuoristo-ajo on sen verran raskasta. Omistaja tätä nykyä asentelee lisäjäähdytintä joka tulee jollain systeemillä keulile. Nykyinen jäähdytin on ollut Proton alkuperäisjäähdytin.
Oma Protoni vaihtoi omistajaa kun oli 99% valmis ja on nykyään kiiltävän musta. Kolmas tänne tuotu Proto on yhä "Taucher"-nimimerkin omistuksessa joka vaihtoi siihen hiljattain lavan jonka valmistin "varaosaksi". Hänellä on myös uusi varahytti joka varmaan joskus asennellaan myöskin. Auto on periaatteessa katsastusvalmis, ellei jo katsastettu.
Re: KB-45 rekkana???
Ps. Noissa kuvissa on tuo asunto-osa ylhäällä, eli ajoasennossa katto laskeutuu alas n. 40-50cm ja "sulkee" ikkunat. Hytin taka-osassa eturenkaiden takana olevat alumiiniset rappuset olivat katsastusmiehen vaatimus.
Re: KB-45 rekkana???
Valoja eivät hyväksyneet alkuperäiskohtaan, joten puskuria piti vähän leikellä. Aihiona uusi "varaosa" Kalkusta...
Mittasuhteiksi etualalla oma G-wagen projekti:
Tässä kohtaa vasta toinen katsastusyritys takana ja meikäläisellä ei ihan vielä hymyä löydy!
Re: KB-45 rekkana???
Vähän epäloogisesti kuva vielä puskurista ennen maalausta. Tämän lisäksi puskuriin piti tehdä askelma (ei kuvaa) max. 300mm maasta! Askelmalle tuli melkoisesti pituutta Laikka soi välittömästi katsastuksen jälkeen
Re: KB-45 rekkana???
Löysittekö äänen aiheuttajan? Mun proto pitää samanlaista ääntä töyssyissä.FBW kirjoitti:Haettiinpa yhdessä mysteerisesti hytin alta kuultua narahdustakin.
Jos ääntä pitäisi kuvailla, niin se on jursk tai kirsk.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: KB-45 rekkana???
No joo, voi olla että tässä tapauksessa kyseessä on sama vika. Meikäläinen veti Protolla ympyrää ja Kivinen tarkkana miehenä kuunteli renkaan vieressä. En muista ihan tarkasti vika-diagnoosia mutta oletan että Kivinen antaa tähän kommenttiin osansa?
Vielä lisäksi..
Näitä tuli sitten tehtyä muutama kappale + tuo jatkohytillinen versio asunto-osalla. Seuraava projekti ei varmasti sitten ole Proto-Sisu!
Vielä lisäksi..
Näitä tuli sitten tehtyä muutama kappale + tuo jatkohytillinen versio asunto-osalla. Seuraava projekti ei varmasti sitten ole Proto-Sisu!
Re: KB-45 rekkana???
En ole ihan 100% varma, mutta muistaakseni tuo aiheen aloituskuvana käytetty NEMO-yhdistelmä tulee tälläisestä Two-in-One esitteestä. Näyttää ko. kuva itseasiassa minun ottamaltani, mutta voin toki olla väärässäkin (eikä sillä ole väliä kuka sen on ottanut).
Kyseisiä erikois-Protoja ei koskaan valmistettu, ainoastaan 2 kpl NEMO-yhdistelmää + tykki-yhdistelmät.
Kyseisiä erikois-Protoja ei koskaan valmistettu, ainoastaan 2 kpl NEMO-yhdistelmää + tykki-yhdistelmät.
Re: KB-45 rekkana???
Ensinnäkin olen erittäin tyytyväinen, että tuo kuvien julkaisu on OK.FBW kirjoitti:No joo, voi olla että tässä tapauksessa kyseessä on sama vika. Meikäläinen veti Protolla ympyrää ja Kivinen tarkkana miehenä kuunteli renkaan vieressä. En muista ihan tarkasti vika-diagnoosia mutta oletan että Kivinen antaa tähän kommenttiin osansa?
Ei kai me oikeen vikaa löydetty, mutta todettiin, ettei ääni tule akselista tai ohjauksesta. Taisit itse aavistella naksahduksen tulevan hytin rakenteista. Vaikeinta oli se, että ääntä ei saanut toistettua, niin eipä sen lähdettäkään oikeen löytynyt.
Olihan meillä taas hienoja hetkiä mm. Suzukin taka-akselin korjaamisessa ja osien metsästyksessä. No joo, tuopin ääressä ehkä vielä enemmän.