SA-1634

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1634

Viesti Kirjoittaja FBW »

Juu ei mitään hätää. Yritän hiljalleen päästä sellaisista osista eroon joita en tarvitse...
Avatar
koowee
Viestit: 22
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1634

Viesti Kirjoittaja koowee »

Lähetys Saksan alihankinnasta saapui alle viikossa :D Kiitos FBW:lle, on mukava tehdä kauppaa kun asiat toimii sovitusti. Ikävä kyllä lyhyen palstalla olon jälkeen tätä ei pysty sanomaan kaikista palstan kauppureista :cry:
Liitteet
takavalot
takavalot
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1634

Viesti Kirjoittaja FBW »

Hienoa että paketti saapui näin nopeasti perille 8) Näyttää hieman "pehminneen" matkalla... Hmm, ehkäpä seuraavan kerran pitää käyttää vahvempaa laatikkoa. Mielenkiintoista että tämä paketti tosiaan lähti Postin kautta kirjeenä ja oli puolet nopeampi kuin paketti olisi ollut!

Ikävää jos on ollut kaupoista joidenkin kanssa ongelmia, minulla on ollut muutama tapaus jotka ovat hyödyntäneet tätä minun asuinpaikkaani. Eli joku vain netin kautta tuttu (ei välttämättä tämän foorumin kautta) on ottanut yhteyttä ja pyytänyt etsimään tai hankkimaan jonkun osan/osia ja sitten lähettämään Suomeen. Asian kiireellisyyden takia osa on pitänyt hommata jo ennen kuin rahat ovat minulle päin tulleet ja sitten ostaja onkin kummasti häipynyt - minulla tietysti osa ja omat rahat kiinni :roll: Yksi tapaus oli sellainen että sain PayPal:lla rahat mutta kun olin osan ostanut vetikin PayPal-maksun takaisin ja taas minulla osa kädessä jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä :lol: Onneksi ei ole isoista rahoista ollut kysymys, mutta sen takia en enää ole auttanut sellaisia kysyjiä joita en tunne vuosien ajalta kasvotusten - vaikka tietysti jäljelle jäävät 99% ovat ihan ok kanssa-harrastajia. Onneksi tänä päivänä Suomesta käsin saa ostettua ihan suoraa netin kautta ja postikin kulkee kotiin ilman välikäsiä, eli minunlaistani hörhöä ei välissä tarvita :lol:

Pistähän päivityksiä kun projekti edistyy, omat projekti on tuolla ulkona lumen alla ja ihan hirveästi eivät aikataulut anna myöten tehdä muuta kuin selailla täällä toisten projekteja!
ZAU
Viestit: 682
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1634

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Löytyikö sivulasia keltään.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
Avatar
koowee
Viestit: 22
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1634

Viesti Kirjoittaja koowee »

Eipä ole vielä löytynyt....
Avatar
koowee
Viestit: 22
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1634

Viesti Kirjoittaja koowee »

Muutaman vuoden tauon jälkeen Sisu katsastettu tänään huomautuksitta :D
Auton syksyisen hankinnan jälkeen lähinnä läpikäyty huoltokohteita ja suoritettu pikku korjauksia. Lavan kunnostus oli tarkoitus tehdä myöhemmin mutta autoa ei voinut katsastaa ilman lavaa ja siihen tehtiin osittainen pika korjaus. Hitsailtiin vähän uutta putkea ja sahasin uudet vanerit lavan pohjaan. Vanerien metalliset sivulistat teetin uudet. Penkkeihin tein uudet vanerit ja vaimon suosiollisella avustuksella uudet verhoilut. Jarrut käytin auki, kaikki jarruletkut vaihdoin, puuttuneet paineensäädin ja pakkassuojalaite löytyivät Onnin Autosta. Vinssivaijeri korjattiin, mittarit aukaisin ja puhdistin, jakolaatikon stefat hommasin mutta ovat vielä vaihtamatta...

Kaikenlaisia pisteosia koitettu haalia varsinaista kunnostusta varten. Ne sivuovien lasit ja kehykset (ainakin apparin puolelle) puuttuvat edelleen... Dunlopin vähän käytetyt renkaat tilasin talvella Saksasta. Uudet peilinvarret ja peilit hommattu jne.

Muutaman kerran on tullut käytyä metsässäkin rymistelemässä ja mikäs nyt on käydessä kun ei tarvitse aina tarroja käydä hakemassa :lol:
Liitteet
IMG_20180614_194249.jpg
IMG_20180614_194249.jpg (488.65 KiB) Katsottu 7643 kertaa
Vastaa Viestiin