Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Kaikkea kampiakselin ja renkaiden väliltä / Everything between crankshaft and tires

Valvoja: sisua

Velu
Viestit: 282
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Viesti Kirjoittaja Velu »

Mistähän lie muuten noiden lokomoiden koneet peräisin? Täällä päin on parikin vanhaa lokomon nosturia, varmaan vieläkin töissä. Nosturissa lienee ainakin valmetin 411, mutta millä koneella nuo liikkuvat. Olen joskus noiden menoa katsellut, melko tiukkaan pykällyttää pienessäkin mäessä.
Gwafton
Viestit: 269
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Viesti Kirjoittaja Gwafton »

Fullerin käyttöohjeita suoraan tehtaan edustajan suusta: Eaton Fuller Transmissions Introduction.

Kohdasta 6:26 eteenpäin kerrotaan vaihtamisesta ilman kaksoispoljentaa. Eatonin hemmo toteaa siinä että se ei ole suositeltavaa, koska jokainen pieleen mennyt suoritus kuluttaa vaihteistoa.
Oppipoika
Viestit: 3
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Viesti Kirjoittaja Oppipoika »

No niin. Tottelevathan nuo Sisut jo "ilman kytkintä", eikä mitään ole hajonnut. Enää ei sorvata. Monet kanssaopiskelijat, jotka käyttävät kaksoispoljentaa saavat rutinaa ja sorvaamista aikaan. :lol:

Osa ei edes ymmärrä kytkinjarrun käyttöä.

Itse olen hipihiljaa ja hymyssäsuin, sillä jokainen joka sorvaa kaksoispoljennalla, ja jokainen joka ei ymmärrä kytkinjarrua, on todiste opettajamme ylivoimaisesta ammattitaidosta.

Kiitos kaikille ketjuun osallistuneille mutta eritoten niille jotka rohkaisivat opettelemaan vaihtamaan ilman kytkintä. Vaikeinta on ollut pienemmälle vaihtaminen pienessä alamäessä iso kuorma päällä. Vauhti kiihtyy todella nopeasti vaihtamisalueen ohi.
SLakaa190
Viestit: 3
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Fuller Eaton vaihteiston käyttäminen

Viesti Kirjoittaja SLakaa190 »

Pikku hiljaa täälläkin opetellaan... On se vaan oma lajinsa. :lol:
Vastaa Viestiin