SA-1860
Valvoja: sisua
Re: SA-1860
Oli toisen tukijalan sylinteri aika kaarella, muuta kuin varsi käteen ja 300t prässin vierelle, ensiksi ei löytynyt hallista tarpeeksi kovaa puuta joka olisi kestänyt varren oikaisun ja sitten kun käteen tarttui jotain vihreää todella kovaa kulutusmuovia joka sekin alkoi antamaan periksi alkoi prässääjää pelottamaan... Tuollainen 40mm männänvarsi joka on aika paljon mutkalla lähtee "melko" vauhdikkaasti jos pääsee lipsahtamaan, noh prässin runkopalkin takaa korvakuulolla painaen tuli varresta ihan kohtuullinen.
Tukijalan venttiilin käytin auki, oli kupit ruostepöyä täynnä, crc:ssä uitto teki toisesta uudenveroisen ja toinen takertelee vielä toiseensuuntaan, laitoin kupit öljyä täyteen ja kasasin, eiköhän ne siitä ajan kanssa irtoa.
Nappasin paremman kuvankin nosturin rasvauksen yhteydessä, tuosta nousee 700kg ja lavalla on vielä 3m pitkä kylmäjatko jos tarvitsee ulottuvuutta, ihan riittävä sillipuntari kotikäyttöön?
Vielä pitäisi hieman laskea tyhjäkäyntiä kun ruuvasin sen liian kovalle sen kaasuvaijeri episodin yhteydessä.
Sekä kaivella osienluovuttajan syvyyksistä se hydrauliikan ohjausboksi, olikin proportionaalisia miltei jokainen noista venttiileistä niin niitä ei niin vain ohjatakkaan ihan on-off katkaisijoilla...
Hommia jäljellä->
-Laittaa kolmatta kertaa kilpivalo taakse ja jos tälläkertaa tekisi jonkun suojan niille..
-Parantaa hydrauliikkapumpun linjausta (kardaani kolisee tietyillä kierroksilla)
-Vaihtaa 1 letku hydrauliikkaan
-Vaihtaa hydeöljyn suodatin
-AHTAA, ei tuolla nykyisellään voi mihinkään pikkumatkalle huvikseen lähteä kun ei raukka jaksa kiihtyä siihen 80km/h kylmillä öljyillä/akseleilla. Yhä otetaan vastaan vinkkejä jos jollain olisi sopiva turbo valmetin 611
-Tehdä pitkäntavaran kuljetuskaari lavan etureunaan, toimisi serminä puiden ajossa ja kattokerhoon liityttäessä tukee ohjaamoa eli järeä tulee sitten kun on tullakseen.
Tukijalan venttiilin käytin auki, oli kupit ruostepöyä täynnä, crc:ssä uitto teki toisesta uudenveroisen ja toinen takertelee vielä toiseensuuntaan, laitoin kupit öljyä täyteen ja kasasin, eiköhän ne siitä ajan kanssa irtoa.
Nappasin paremman kuvankin nosturin rasvauksen yhteydessä, tuosta nousee 700kg ja lavalla on vielä 3m pitkä kylmäjatko jos tarvitsee ulottuvuutta, ihan riittävä sillipuntari kotikäyttöön?
Vielä pitäisi hieman laskea tyhjäkäyntiä kun ruuvasin sen liian kovalle sen kaasuvaijeri episodin yhteydessä.
Sekä kaivella osienluovuttajan syvyyksistä se hydrauliikan ohjausboksi, olikin proportionaalisia miltei jokainen noista venttiileistä niin niitä ei niin vain ohjatakkaan ihan on-off katkaisijoilla...
Hommia jäljellä->
-Laittaa kolmatta kertaa kilpivalo taakse ja jos tälläkertaa tekisi jonkun suojan niille..
-Parantaa hydrauliikkapumpun linjausta (kardaani kolisee tietyillä kierroksilla)
-Vaihtaa 1 letku hydrauliikkaan
-Vaihtaa hydeöljyn suodatin
-AHTAA, ei tuolla nykyisellään voi mihinkään pikkumatkalle huvikseen lähteä kun ei raukka jaksa kiihtyä siihen 80km/h kylmillä öljyillä/akseleilla. Yhä otetaan vastaan vinkkejä jos jollain olisi sopiva turbo valmetin 611
-Tehdä pitkäntavaran kuljetuskaari lavan etureunaan, toimisi serminä puiden ajossa ja kattokerhoon liityttäessä tukee ohjaamoa eli järeä tulee sitten kun on tullakseen.
Re: SA-1860
Käytin Protoa ulkoilemassa viimeviikonloppuna, kummasti pistää vastaan tuo lumi vaikkei ollut kuin puoleenrenkaaseen, noh ketjuilla pääsee...
Ja kun meinaa hommat loppua niin päätinpä tehdä jotain pikkunäppärää ja tarpeellista, 10 pistettä ja papukaijamerkki sille joka arvaa mitä tästä on tulossa, huomenna pistän toisen kuvan
Ja kun meinaa hommat loppua niin päätinpä tehdä jotain pikkunäppärää ja tarpeellista, 10 pistettä ja papukaijamerkki sille joka arvaa mitä tästä on tulossa, huomenna pistän toisen kuvan
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-1860
Joku ampumataulu-laite tuli ensimmäisenä mieleen, mallia ampumahiihto Mut ei osaa kyl muuta arvata?
Re: SA-1860
No laitetaanpa vielä 1 kuva jos joku sitten arvaisi
Huomenna lähteä polkemaan tykkypuiden luokse reittejä joten uskollinen 5900 kyytille...
Pitäisi toi kapelli heittää pois mutta kun on vielä kaikkea turhaa kyydillä niin ei voi :S pääsisi "flatbedia" tekemään, eli oikeanpuolimmainen tankkausputki pois ja joku irroitettava tolppaviritelmä tilalle.
Huomenna lähteä polkemaan tykkypuiden luokse reittejä joten uskollinen 5900 kyytille...
Pitäisi toi kapelli heittää pois mutta kun on vielä kaikkea turhaa kyydillä niin ei voi :S pääsisi "flatbedia" tekemään, eli oikeanpuolimmainen tankkausputki pois ja joku irroitettava tolppaviritelmä tilalle.
Re: SA-1860
Olisko se uus takavaloteline?
Re: SA-1860
Noo periaatteessa takavalotelineen kannatin..
Jos tämä uusi vihjekuva lauantain proton hyötykäyttöhommista auttaisi?
Ennen vedin mf165 ja eroa on kutakuinkin kuin yöllä ja päivällä.
Sisusta saa öljyä ulos TYHJÄKÄYNNILLÄkin siihenmalliin että tukijalat laskevat nopeammin 2 sylinteriä kerrallaan kuin verkulla yhdellä.
Vetokykyä siihenmalliin että tuollaisessa 50cm lumessa joka on niin kovaa että jalkamies menee pinnalla uppoamatta yhtään tulee kärry perässä aivan kohtuudella.
Kankeaksikin voisi luulla mutta noin 50cm oikaisee mikä on suunnilleen samanverran kuin traktorillakin, johtunee tuosta peräylityksestä...
Harmi vain kun joutuu välit silti kuljettamaan traktorilla koska ei ole kovinkaan tieliikennelaillinen tuollainen kuormattu rekisteröimätön perävaunu...
Pitää hankkia sisuun se koura ja tehdä pankot niin pääsee vähän helpommalla..
Jos tämä uusi vihjekuva lauantain proton hyötykäyttöhommista auttaisi?
Ennen vedin mf165 ja eroa on kutakuinkin kuin yöllä ja päivällä.
Sisusta saa öljyä ulos TYHJÄKÄYNNILLÄkin siihenmalliin että tukijalat laskevat nopeammin 2 sylinteriä kerrallaan kuin verkulla yhdellä.
Vetokykyä siihenmalliin että tuollaisessa 50cm lumessa joka on niin kovaa että jalkamies menee pinnalla uppoamatta yhtään tulee kärry perässä aivan kohtuudella.
Kankeaksikin voisi luulla mutta noin 50cm oikaisee mikä on suunnilleen samanverran kuin traktorillakin, johtunee tuosta peräylityksestä...
Harmi vain kun joutuu välit silti kuljettamaan traktorilla koska ei ole kovinkaan tieliikennelaillinen tuollainen kuormattu rekisteröimätön perävaunu...
Pitää hankkia sisuun se koura ja tehdä pankot niin pääsee vähän helpommalla..
Re: SA-1860
Meinaa foorumi hiljentyä lähes täysin joten laitetaanpa taas välistä hieman tekstiä ja kuvia
Sisulla on tienattu hankintahintaansa ja vaivaa takaisin mm klapisavotan merkeissä. 1,5m3 säkki lähelle 700kg painoa, traktorin halkomakoneella halottu, sisu rouskuttaa tyhjäkäyntiä ja klapikoneen sylinteri menee sellaista vauhtia edestaas ettei tahdo miehessä vauhti riittää, pumpussa siis tehot tallella....
Viimeisin lisälaite muutettu kuvista teoiksi, hieman sahausta ja hitsausta niin runkokehikko valmistui, viimepäivät menikin sen maalaukseen ja nyt se on puutavaraa vailla.
Puutavara tietenkin sisulla metsästä ja kenttäsahurin toimesta laudoiksi ja niiden kuivumisen jälkeen höylällä hirsipaneeliksi.
Sisulla on tienattu hankintahintaansa ja vaivaa takaisin mm klapisavotan merkeissä. 1,5m3 säkki lähelle 700kg painoa, traktorin halkomakoneella halottu, sisu rouskuttaa tyhjäkäyntiä ja klapikoneen sylinteri menee sellaista vauhtia edestaas ettei tahdo miehessä vauhti riittää, pumpussa siis tehot tallella....
Viimeisin lisälaite muutettu kuvista teoiksi, hieman sahausta ja hitsausta niin runkokehikko valmistui, viimepäivät menikin sen maalaukseen ja nyt se on puutavaraa vailla.
Puutavara tietenkin sisulla metsästä ja kenttäsahurin toimesta laudoiksi ja niiden kuivumisen jälkeen höylällä hirsipaneeliksi.
Re: SA-1860
Jäykistys aloitetaan takapäästä kunhan painemittarit ja 2 kpl sähköventtiiliä saapuu.
Peräpää roikkuu melko alhaalla ja auto tuntuu muutenkin kaatuvan mutkissa kun on nosturi tai kuormaa päällä, kallistuksenvakaajanhan se oikeasti vaatisi mutta kokeillaampa että mitä ilmajouset saavat aikaan.
Pari tyhjää säkkiä on jo hankittu.
Hieman hävettää myöntää mutta ovat scaniasta
Peräpää roikkuu melko alhaalla ja auto tuntuu muutenkin kaatuvan mutkissa kun on nosturi tai kuormaa päällä, kallistuksenvakaajanhan se oikeasti vaatisi mutta kokeillaampa että mitä ilmajouset saavat aikaan.
Pari tyhjää säkkiä on jo hankittu.
Hieman hävettää myöntää mutta ovat scaniasta
Re: SA-1860
Pyörähdäppä syyskuun lopulla Imatran tapahtumassa niin koesaunotaan oikein porukalla