"Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Valvoja: sisua
"Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Ostin tuossa Vanaja linja-auton jossa on pneumo-cyclic puoli-automaattivaihteisto ja sen kanssa on pikkasen pulmia.
Kakkos- ja kolmosvaihde luistavat hillittömästi, ykkönen ja nelonen tuntuvat pitävän.
Pantoja saa ilmeisesti säädettyä päälipuolelta jonkin luukun kautta?
Kellään minkäänlaisia säätöohjeita?
Öljy on väristä päätellen atf:ää, jonkun englanninkielisen foorumin mukaan ei pitäisi käyttää?
Mikähän olisi oikea öljy ja kuinka paljon?
Myös kaikenlainen kirjallisuus ko. loodaan kiinnostaa, kuten myös AEC av-470 moottoriin ja Vanaja vlt2-47/5400 alustaan.
Kakkos- ja kolmosvaihde luistavat hillittömästi, ykkönen ja nelonen tuntuvat pitävän.
Pantoja saa ilmeisesti säädettyä päälipuolelta jonkin luukun kautta?
Kellään minkäänlaisia säätöohjeita?
Öljy on väristä päätellen atf:ää, jonkun englanninkielisen foorumin mukaan ei pitäisi käyttää?
Mikähän olisi oikea öljy ja kuinka paljon?
Myös kaikenlainen kirjallisuus ko. loodaan kiinnostaa, kuten myös AEC av-470 moottoriin ja Vanaja vlt2-47/5400 alustaan.
Re: "Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Voiko pneumocyclic-vaihteistolla varustettua autoa hinata jos moottori käy vai kärsiikö vaihteisto?
Re: "Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Tuolta aiheeseen liittyvää juttua:
http://www.busaustralia.com/forum/viewt ... =2&t=17895
http://www.busaustralia.com/forum/viewt ... =2&t=17895
Re: "Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Sain ammattitaitoisen huoltomiehen yhteystiedot ja hänen mukaansa hinaaminen on turvallista vaikka moottori ei kävisikään
Re: "Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Putsasin paineilma linjasta sihdin ja puhaltelin "paineenalennussuuttimet" puhtaiksi.
Päästin myös väärälle puolelle mäntiä vuotaneen öljyn pois.
Ei mainittavaa parannusta
mäntien tiivisteet on ilmeisesti mennyttä kalua 2,3 ja peruutusvaihteelta, ainakin näiden vaihteiden ollessa kytkettynä kuuluu ilmaa vuotavan rajusti vaihteiston sisään.
Toiminta on sikäli outoa, että auto pyrkii ryömimään eteenpäin vaikka valitsin on vapaa asennossa.
Voisikohan jokin mäntä olla senverran jumissa, että panta jarruttaa jatkuvasti vaikka painetta ei tulisikaan ko. vaihteelle
Päästin myös väärälle puolelle mäntiä vuotaneen öljyn pois.
Ei mainittavaa parannusta
mäntien tiivisteet on ilmeisesti mennyttä kalua 2,3 ja peruutusvaihteelta, ainakin näiden vaihteiden ollessa kytkettynä kuuluu ilmaa vuotavan rajusti vaihteiston sisään.
Toiminta on sikäli outoa, että auto pyrkii ryömimään eteenpäin vaikka valitsin on vapaa asennossa.
Voisikohan jokin mäntä olla senverran jumissa, että panta jarruttaa jatkuvasti vaikka painetta ei tulisikaan ko. vaihteelle
Re: "Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
"Ryömimis vika" taisi olla öljyn vähyyttä
Tiedustelut sumujen saarelle tiivisteiden saamiseksi ovat käynnissä
Tiedustelut sumujen saarelle tiivisteiden saamiseksi ovat käynnissä
Re: "Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Tiivisteitä on saatu ja hiukan vaihdeltukin
Varsinainen luisto taisi tulla turbiinista ja sekin johtui vähäisestä öljymäärästä.
Ykkösellä luistoa ei vaan huomannut ja nelosella ei saanut niin paljoa kierroksia moottoriin että luisto olisi tullut esiin..
Varsinainen luisto taisi tulla turbiinista ja sekin johtui vähäisestä öljymäärästä.
Ykkösellä luistoa ei vaan huomannut ja nelosella ei saanut niin paljoa kierroksia moottoriin että luisto olisi tullut esiin..
Re: "Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Minulla on veneessä wilson leylandin jatkona. Tyyppiä en nyt muista, jonkinlainen korjaamikäsikirja vehkeeseen löytyy. Suosituksena öljyksi on tyypin A automattivaihteistoöljy. ATF 220 muistaakseni korvaa tuota. Pantoja voi säätää yläluukun kautta, Turbiinia ei minulla ole, vaihteisto pyrkii ryömimään tyhjäkäynnillä, lienee normaalia. Voin yrittää katsella manuskoja, ja lähettää sulle joitakin sivuja sähköpostiin jos tarvitset.
Re: "Wilson" pneumo-cyclic vaihteisto
Kaikki saatavilla oleva kirjallisuus näiden tekniikasta kiinnostaa kylläSamppa79 kirjoitti:Minulla on veneessä wilson leylandin jatkona. Tyyppiä en nyt muista, jonkinlainen korjaamikäsikirja vehkeeseen löytyy. Suosituksena öljyksi on tyypin A automattivaihteistoöljy. ATF 220 muistaakseni korvaa tuota. Pantoja voi säätää yläluukun kautta, Turbiinia ei minulla ole, vaihteisto pyrkii ryömimään tyhjäkäynnillä, lienee normaalia. Voin yrittää katsella manuskoja, ja lähettää sulle joitakin sivuja sähköpostiin jos tarvitset.
Tyrkkään osoitteen yv:llä