Sisu SA-150 1983
Valvoja: sisua
Re: Sisu SA-150 1983
Sisusta puuttui niinkin oleellinen osa kuin ratin keskiön peitinlevy.
Tein vähän salapoliisityötä ja siinä on käsittääkseni ollut alunperin tuollainen musta muovilätkä.
Nykytekniikka kun mahdollistaa kaikenlaista, pala polyasetaalia koneeseen ja cnc lauloi.
Tein vähän salapoliisityötä ja siinä on käsittääkseni ollut alunperin tuollainen musta muovilätkä.
Nykytekniikka kun mahdollistaa kaikenlaista, pala polyasetaalia koneeseen ja cnc lauloi.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Mie suunnittelen edelleen vinssin asennuksia mutta selvisi että ainakin toinen länsi naapurin kuorma-auto valmistajista on kieltänyt reiän poraamiseen runko laippaan. Tosin jos se on noin takana kun sie olet tehnyt niin sillä tuskin on suurta merkitystä?
Re: Sisu SA-150 1983
Kielto koskee rungon taivutus- ja vääntörasitettuja osuuksia. Jos reikä tulee esimerkiksi rungon takapäähän esimerkiksi takimmaisen poikkipalkin takapuolelle, voi maltillisen kokoisen reiän porata siellä laippaankin.
Re: Sisu SA-150 1983
Ernuta jo asiaa sivusikin, mutta tosiaan tuossa kohdalla on takapään poikkipalkit joihin vetopiste kiinnittyy, joten en usko olevan vaikutusta noilla porauksilla.
Runkopalkin sisäpuolelle tulee vielä lisävahvike, joka pultataan nippuun runkopalkin ja vinssipedin kanssa.
Noiden kolmen muodostama rakenne on paksuudeltaan 33mm, kestänee jonkunmoista rytkettä.
Mutta ihan hyvä huomio, runkopalkkihan elää/kiertyy ja jos siihen reikiä tehdään niin vaikutukset on mahdollisia.
Runkopalkin sisäpuolelle tulee vielä lisävahvike, joka pultataan nippuun runkopalkin ja vinssipedin kanssa.
Noiden kolmen muodostama rakenne on paksuudeltaan 33mm, kestänee jonkunmoista rytkettä.
Mutta ihan hyvä huomio, runkopalkkihan elää/kiertyy ja jos siihen reikiä tehdään niin vaikutukset on mahdollisia.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Kävin tänään perinteisellä tapaninajelulla.
Lunta on vielä sen verran vähän että auraamattomillakin metsäteillä pärjäsi hyvin vaikka ketjut oli vain taka-akselilla.
Lunta on vielä sen verran vähän että auraamattomillakin metsäteillä pärjäsi hyvin vaikka ketjut oli vain taka-akselilla.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Pieni projektin väliprojekti.
Sisun mukana tuli kaikkea pientä sälää, kuten vinssauksessa käytettävä väkipyörä.
Valmistaja on Sepson, eli pitäisi olla ihan laatutuote mutta pinnassa oli jo vähän ajan tuomaa patinaa.
Pyörä piti ensin tietysti purkaa, joka sujui muuten hyvin mitä nyt laakeriholkki vaati hiukka lämmitystä.
Osat saivat hiekkapuhalluksen ja sitten pintaan oranssi pulverimaali.
Lopuksi kasaus, uusi rasvanippa paikoilleen ja rasvaa liukulaakeriin.
Jospa se nyt menee taas seuraavat 30 vuotta.
Sisun mukana tuli kaikkea pientä sälää, kuten vinssauksessa käytettävä väkipyörä.
Valmistaja on Sepson, eli pitäisi olla ihan laatutuote mutta pinnassa oli jo vähän ajan tuomaa patinaa.
Pyörä piti ensin tietysti purkaa, joka sujui muuten hyvin mitä nyt laakeriholkki vaati hiukka lämmitystä.
Osat saivat hiekkapuhalluksen ja sitten pintaan oranssi pulverimaali.
Lopuksi kasaus, uusi rasvanippa paikoilleen ja rasvaa liukulaakeriin.
Jospa se nyt menee taas seuraavat 30 vuotta.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Vinssin asennus etenee ennätyksellisen hitaasti, tällä viikolla teline tuli uunista.
Kun teline on vain yhdellä pultilla kiinni, se kääntyy 90-astetta jolloin vinssin saa paikoilleen/pois.
Jos huomenna ehtisi tehdä loput kaapeloinnit...
Kun teline on vain yhdellä pultilla kiinni, se kääntyy 90-astetta jolloin vinssin saa paikoilleen/pois.
Jos huomenna ehtisi tehdä loput kaapeloinnit...
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Sinne se asettui.
Tänään vähän koevetoa, telinekin kesti
Aika vaivattomasti auto liikkui ainakin tasamaalla.
Tänään vähän koevetoa, telinekin kesti
Aika vaivattomasti auto liikkui ainakin tasamaalla.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Lunta on edelleen niin niukasti, ettei ole ollut tarvetta nelivetoa kytkeä.
Mutta laitoin kuitenkin ketjut eteenkin, tulipahan samalla lyhennettyä nekin sopivaan mittaan.
Käytetyt ketjut on sen verran venyneet että tarvitsee jo vähän rälläköidä lenkkejä pois jotta asettuu renkaalle järkevästi.
Mutta laitoin kuitenkin ketjut eteenkin, tulipahan samalla lyhennettyä nekin sopivaan mittaan.
Käytetyt ketjut on sen verran venyneet että tarvitsee jo vähän rälläköidä lenkkejä pois jotta asettuu renkaalle järkevästi.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Nyt kävi Sulovileenit
Osui kohdalle asevelihintaan erään navetan takana seisova Sisu Karhu 4x4, kaupathan siitä syntyi.
Mukana myös jyty nosturi ja alaterä.
Auto on kyllä ajokuntoinen, mutta hankin sen varaosiksi. Kuten tiedättekin, moottori on 611 ja voimansiirto sisältää samoja osia kuin Masi.
Itselle tarpeelliset osat arkistoin varastoon, loput menevät tod näk myyntiin. Siitä lisää myöhemmin.
Osui kohdalle asevelihintaan erään navetan takana seisova Sisu Karhu 4x4, kaupathan siitä syntyi.
Mukana myös jyty nosturi ja alaterä.
Auto on kyllä ajokuntoinen, mutta hankin sen varaosiksi. Kuten tiedättekin, moottori on 611 ja voimansiirto sisältää samoja osia kuin Masi.
Itselle tarpeelliset osat arkistoin varastoon, loput menevät tod näk myyntiin. Siitä lisää myöhemmin.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu SA-150 1983
Taitaa olla tuo nosturi RKP:n tekemä. Oisikohan RKP 7500:sta seuraava malli, tai sitten joku RKP 8?00.Kaato kirjoitti: ↑Pe Helmi 14, 2020 6:29 pm
Mukana myös jyty nosturi ja alaterä.
Auto on kyllä ajokuntoinen, mutta hankin sen varaosiksi. Kuten tiedättekin, moottori on 611 ja voimansiirto sisältää samoja osia kuin Masi.
Itselle tarpeelliset osat arkistoin varastoon, loput menevät tod näk myyntiin. Siitä lisää myöhemmin.
Taitaa olla sama moottori ja vaihteisto myös SL 4x4:ssä, tietysti SL 170:ssä on imusarjavälijäähdytin ja tuossa Karhussa varmaan "tavallisella" imusarjalla.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Sisu SA-150 1983
Mä kyllä näkisin tuon karhun kyllä mielellään korjattuna harraste käyttöön kun varaosiksi paloiteltuna. Ei taida masin osat olla niin kiven alla vielä.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
Re: Sisu SA-150 1983
Nosturin merkkiä en tullut tutkineeksi, eiköhän siitä joku tyyppikilpi löydy.Neliveto Sisu kirjoitti: ↑La Helmi 15, 2020 12:11 pm Taitaa olla tuo nosturi RKP:n tekemä. Oisikohan RKP 7500:sta seuraava malli, tai sitten joku RKP 8?00.
Taitaa olla sama moottori ja vaihteisto myös SL 4x4:ssä, tietysti SL 170:ssä on imusarjavälijäähdytin ja tuossa Karhussa varmaan "tavallisella" imusarjalla.
Ja joo, kone on ilman välijäähyä.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Tuota samaa on ehdottanut jo pari muutakin henkilöä
Mulla ei vaan ole oikein mitään käyttöä nosturiautolle (edes harrastekäyttöä)
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Taitaa jakolaatikko olla ainoa osa mikä sopii masiin?
Ja etuperän välitys on tiheämpi karhussa.
Ja etuperän välitys on tiheämpi karhussa.