4x4 karhu projekti.
Valvoja: sisua
Re: 4x4 karhu projekti.
Eipä ole vielä tullut ajettua.
Parlokit tuli laitettua ja vähän jotain muutakin, kuva kertoo enemmän.
Seuraavaksi olisi vuorossa sisustan siistiminen, kattoverhouksen korjaus, kuskinpenkkiin uusi päälinen ja muuten riittää perusteellinen puhdistus.
Sitten lisävarusteita radiokasetti soitin ja la puhelin.
Parlokit tuli laitettua ja vähän jotain muutakin, kuva kertoo enemmän.
Seuraavaksi olisi vuorossa sisustan siistiminen, kattoverhouksen korjaus, kuskinpenkkiin uusi päälinen ja muuten riittää perusteellinen puhdistus.
Sitten lisävarusteita radiokasetti soitin ja la puhelin.
- Liitteet
-
- IMG_20191019_174134_resized_20191019_054222701.jpg (122.78 KiB) Katsottu 12780 kertaa
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: 4x4 karhu projekti.
Oletko kopin maalannut?noi mustat rannut näyttää mageelta..
Re: 4x4 karhu projekti.
En kokonaan.. Vas. Etuloksu tuli maalattua uusiksi kun oli maali kupruillut ja sitten valkoinen raita mustaksi niin ei näytä niin paloautolta.
Punavalkoisia on niin paljon että ajattein erottua joukosta näin
niin ja maski hopeaksi sillähän on nyt mustat "kehykset"
Muuten sitten vaan kopin myllytys/vahaus niin on bueno.
Punavalkoisia on niin paljon että ajattein erottua joukosta näin

Muuten sitten vaan kopin myllytys/vahaus niin on bueno.
Re: 4x4 karhu projekti.
Hatunnostoni tälle retusoinnille, tätä projektia on ollut suuri ilo seurata. 

Re: 4x4 karhu projekti.
Muistaakseni meidän Karhussa tuli peränvaihtajan ilma suoraan ilman mitään kytkimen "kuittausta". Siinä vaihdettiin peränopeus vauhdissa vain kaasua löysäämällä. Oli muuten perän ja vaihteen väli melkein sama, ei ollut paljon hyötyä siitä, ainoastaan jos oli vaikeapaikka niin sai ykkösen piennenttyä.proto kirjoitti: ↑Ke Marras 06, 2019 7:07 pm viewtopic.php?f=11&t=3629&p=32669#p32669
Osaisiko joku antaa tuohon vastauksen?
Re: 4x4 karhu projekti.
Koitin etsiä paineilmakaavioista tuota kytkentä tapaa. Mutta minulla ei ollut niin uuteen paineilmakaaviota, jossa olisi ollut paineilmatehosteinen kytkimen pääsylinteri.
Mutta omassa Karhussa se paineilma otetaan suoraan paineilmajärjestelmästä, ilman kytkintä (koska tässä ei ole vielä tehostinta pääsylinterissä). Eli rungon välissä olevalla magneettiventtiilillä vain hallitaan sitä perää.
Ja juu. Nuo perän välitykset on todella lähellä toisiaan. Sitä perää tulee käytetyksi ainoastaan kun jossain montulta tulee lähdettyä täydellä kuormalla liikkeelle. Muuten se perä on aina nopealla puolella, kun normaalisti liikun autolla.
Mutta omassa Karhussa se paineilma otetaan suoraan paineilmajärjestelmästä, ilman kytkintä (koska tässä ei ole vielä tehostinta pääsylinterissä). Eli rungon välissä olevalla magneettiventtiilillä vain hallitaan sitä perää.
Ja juu. Nuo perän välitykset on todella lähellä toisiaan. Sitä perää tulee käytetyksi ainoastaan kun jossain montulta tulee lähdettyä täydellä kuormalla liikkeelle. Muuten se perä on aina nopealla puolella, kun normaalisti liikun autolla.
Re: 4x4 karhu projekti.
Kiitoksia vastauksista ja vaivannäöstä 
Kytkentä nyt tehty suoraan ilman kytkin "kuittausta"
Tuo takaperä mikä mulla nyt on karhussa, niin en tiedä missä se on alunperin ollut.
Sen välitykset on 4.72/7.06
(alkupetäinen yksinopeus takaperä 5.71)
Etuperäänkin löytyy "uusi" välitys mikä on lähellä tuota seiskaa, eli neliveto toimii vain tiheämmällä välityksellä ja maantiellä sitten loikotellaan harvalla puolella pelkästään takaveto päällä.

Kytkentä nyt tehty suoraan ilman kytkin "kuittausta"
Tuo takaperä mikä mulla nyt on karhussa, niin en tiedä missä se on alunperin ollut.
Sen välitykset on 4.72/7.06
(alkupetäinen yksinopeus takaperä 5.71)
Etuperäänkin löytyy "uusi" välitys mikä on lähellä tuota seiskaa, eli neliveto toimii vain tiheämmällä välityksellä ja maantiellä sitten loikotellaan harvalla puolella pelkästään takaveto päällä.
Re: 4x4 karhu projekti.
Penkki verhoiltu uusiksi.
Re: 4x4 karhu projekti.
Kattoverhoilu korjattu/pesty
Vähän jäi korjauskohta näkyviin mutta kelpaa mulle.
Vähän jäi korjauskohta näkyviin mutta kelpaa mulle.
- Liitteet
-
- IMG_20200125_173920_resized_20200125_063930515.jpg (130.1 KiB) Katsottu 10586 kertaa
-
- IMG_20191124_163506_resized_20200125_063930839.jpg (99.07 KiB) Katsottu 10586 kertaa
- Kontiosusi
- Viestit: 194
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: 4x4 karhu projekti.
Lika lähti kattoverhoilusta ilmeisesti melko hyvin. Millä korjasit repeämän?
L-139CV 4100 -72, LV-132CVT 6x2/4100+1200 -72, LV-131CVT 4600 -76. Mistä näitä oikein sikiää....
Re: 4x4 karhu projekti.
Lika lähti veneen pressun star brite puhdistus aineella helposti.. kolmella käsittelykerralla.
Kattoverhouksen korjaus on oikeastaan vähän vielä kesken.
Laitoin yläpuolelle mattoteipin että revenneet reunat pysyy paikoillaan ja sitten sikaflex liimaa päälle niin että liima sitoo verhouksen reunat yhteen, vielä pitäis sävyttää sauma paremmin ja mustalla maalilla tehdä "reijät" niin korjaus kohta ei erottuisi niin hyvin.
Kattoverhouksen korjaus on oikeastaan vähän vielä kesken.
Laitoin yläpuolelle mattoteipin että revenneet reunat pysyy paikoillaan ja sitten sikaflex liimaa päälle niin että liima sitoo verhouksen reunat yhteen, vielä pitäis sävyttää sauma paremmin ja mustalla maalilla tehdä "reijät" niin korjaus kohta ei erottuisi niin hyvin.
Re: 4x4 karhu projekti.
Sähköinen huoltokirja.
9.3.2020 / 53683km
Takaperä 80w140 gl5 (20L)
Jako vaihteisto 80w140 gl5 (3,5L)
Etunavat 80w140 gl5 (1L per,puoli)
Vaihdelaatikko 80w90 gl4 (11L)
Etuperä 80w90 gl4 (6,5L)
Moottori 15w40 + suodatin (19L)
Polttoaine veden erotin + suodattimet
Ilmansuodattimet puhdistus.
Nivelten rasvausta, etuvetonivel rasvaukset.
9.3.2020 / 53683km
Takaperä 80w140 gl5 (20L)
Jako vaihteisto 80w140 gl5 (3,5L)
Etunavat 80w140 gl5 (1L per,puoli)
Vaihdelaatikko 80w90 gl4 (11L)
Etuperä 80w90 gl4 (6,5L)
Moottori 15w40 + suodatin (19L)
Polttoaine veden erotin + suodattimet
Ilmansuodattimet puhdistus.
Nivelten rasvausta, etuvetonivel rasvaukset.
Re: 4x4 karhu projekti.
Kun ei merkkejä löydy niin tehdään sitten itse.
Konekuidussa ruuvvin reijät niin saa merkeillä mukavasti piiloon.
Pitääköhän aurinkolippakin ite tehdä
Konekuidussa ruuvvin reijät niin saa merkeillä mukavasti piiloon.
Pitääköhän aurinkolippakin ite tehdä
