Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Valvoja: sisua
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Ilmeisesti näissä on joku standardi minkälainen on täyttöpullo?
Googlettaa Viso F55 niin tulee kuvia saman näköisestä järjestelmästä kun on mulla Jatsarissa. Varmaan S-sarjassa on samanlainen järjestelmä.
http://www.magagri.com/recharge-start-p ... 2x20196677
Siinä pitäisi olla sopivaa ainetta, en tiedä lähettävätkö Suomeen mutta auttaa ehkä etsimisessä
Googlettaa Viso F55 niin tulee kuvia saman näköisestä järjestelmästä kun on mulla Jatsarissa. Varmaan S-sarjassa on samanlainen järjestelmä.
http://www.magagri.com/recharge-start-p ... 2x20196677
Siinä pitäisi olla sopivaa ainetta, en tiedä lähettävätkö Suomeen mutta auttaa ehkä etsimisessä
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Oikei kiitos sulle! Googlettelin kanssa, mutta kuvissa oli korkki päällä niin en ollut varma onko pullo oikea.
Kylläpäs maailma on taas pieni, viime syksynä huutokaupassa tarkkailin tätä Kontiota, ja tänään kun seilailin Nettikonetta niin bongasin kyseisein Kontion SL-Sisun myyntikuvien taustalta, mietinkin silloin että kuka sen sai 800 eurolla. Ei ole näköjään edes sammaleita pesty pois.
Nyt on mukavaa luettavaa. Sivukaupalla pelkkiä S-sarjalaisia myynnissä ja todella siistejä kaikki, eipä ole tosin vanhojakaan. Piti ostaa samalla seinille vähän täytettä, Sisu Celect juliste ja pääosassa Viinikan SM.
Kylläpäs maailma on taas pieni, viime syksynä huutokaupassa tarkkailin tätä Kontiota, ja tänään kun seilailin Nettikonetta niin bongasin kyseisein Kontion SL-Sisun myyntikuvien taustalta, mietinkin silloin että kuka sen sai 800 eurolla. Ei ole näköjään edes sammaleita pesty pois.
Nyt on mukavaa luettavaa. Sivukaupalla pelkkiä S-sarjalaisia myynnissä ja todella siistejä kaikki, eipä ole tosin vanhojakaan. Piti ostaa samalla seinille vähän täytettä, Sisu Celect juliste ja pääosassa Viinikan SM.
SM320 8x2 vm1986
SM300 8x4 vm1991
SM300 8x4 vm1991
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Melko ikävä kuva tuli netin ihmeellisessä maailmassa vastaan.
-
Aika hieno viime kuussa huomautuksetta leimattu SR 2+2, tuntuu ettei nämä 2+2 äsärrät ole kovinkaan yleisiä?
Tosi hyvin säilynyt hieno pyttykärry vuodelta 1982. Olisi hieno saada joku jyry samanlaisella pytyllä veturiksi. Tietääkö kukaan jotain harrastajaa joka ostaisi 1000e.
SM320 8x2 vm1986
SM300 8x4 vm1991
SM300 8x4 vm1991
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Yksi isäntä toi kuminaa kuivattavaksi kuorma-autosta tehdyllä kärryllä. Vaan mistä tämä oikein on katkaistu? Jousenkorvissa ja taka-akselissa lukee LEYS. Telin rakennehan on niinkuin Sisussa. Vaihdelaatikko myös paikoillaan, siinä lukee ENV London. Heh, Leyland tuli itselle näistä vihjeistä mieleen mutta tuskin kuitenkaan?
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Olisikohan tuo teli Suomalainen Teijon teli ja navan rakenteen vuoksi nähtävästi ykköspyöräinen,telitetty suomessa.
Alustan merkki saattaisi olla Bedford tai joku muukin Brittimerkki.
Alustan merkki saattaisi olla Bedford tai joku muukin Brittimerkki.
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Aivan, mielenkiintoista että Suomessa on telitetty autoja muinoin. Tarkemmin kun katsoo niin voisi hyvin pitää paikkansa, muut poikkipalkit yms niittaamalla kasattu, mutta telikehto on pulttaamalla kiinni, ja rungon sisällä alalaipan päällä on rhs palkkia pitkällä matkaa ns apurunkona. Ja rungon ulkopuolella nuo levyt on korkeammalla kun päärunko, joten voisi ajatella että kyseessä on ns yleismallin teli jota on muissakin autoissa voitu käyttää?Cummins kirjoitti:Olisikohan tuo teli Suomalainen Teijon teli ja navan rakenteen vuoksi nähtävästi ykköspyöräinen,telitetty suomessa.
Alustan merkki saattaisi olla Bedford tai joku muukin Brittimerkki.
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Teijo on tehnyt telejä Mercedes-Benzin LAK kuorma-autoihin, meillä oli joskus sellainen vetotavalla 4x4+2, alunperin auto oli ollut kaksiakselinen ja Teijolla siihen oli tehty ilmajousitettu nostoteli. Auto saattoi olla alunperin Mercedes-Benz LAK 1924SamppaP kirjoitti: ↑Ti Syys 03, 2019 5:24 pm Aivan, mielenkiintoista että Suomessa on telitetty autoja muinoin. Tarkemmin kun katsoo niin voisi hyvin pitää paikkansa, muut poikkipalkit yms niittaamalla kasattu, mutta telikehto on pulttaamalla kiinni, ja rungon sisällä alalaipan päällä on rhs palkkia pitkällä matkaa ns apurunkona. Ja rungon ulkopuolella nuo levyt on korkeammalla kun päärunko, joten voisi ajatella että kyseessä on ns yleismallin teli jota on muissakin autoissa voitu käyttää?
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
500e tuli etupäälle hintaa tänään huutokaupassa.
SM320 8x2 vm1986
SM300 8x4 vm1991
SM300 8x4 vm1991
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Parin viikon ajan yrittänyt kirjautua tänne, tänään sitten lykästi
En tiedä mikä oli...
En tiedä mikä oli...
Nuffieldit universal four ja 4/60,Leyland 384 ja Ford 5610
Ja kaikenlaista muuta rompetta...
Ja kaikenlaista muuta rompetta...
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Suosittelen selaimen välimuistin tyhjentämistä, vanha selainvälimuisti sotkee palstan päivityksen jälkeistä toimintaa.
Monet ovat kuitenkin kirjautuneet menestyksellisesti palstalle päivityksen jälkeenkin, joten palsta näyttää toimivan OK.
Toivottavasti sisäänkirjautumiset onnistuvat kaikille edellä mainitulla ohjeella.
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Täähän toimii taas
Nuffieldit universal four ja 4/60,Leyland 384 ja Ford 5610
Ja kaikenlaista muuta rompetta...
Ja kaikenlaista muuta rompetta...
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Ylimmäinen kuva lainattu facebookista ja alimmainen sutiin galleriasta, samaa näköä löytyy.
SM320 8x2 vm1986
SM300 8x4 vm1991
SM300 8x4 vm1991
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Täytyy myt tännekkin sivustolle tehdä päänavaus.
Koitin tehdä tunnuksia, ne olivatkin jo olemassa. Joissain muissa asioissa tänne tullut kirjauduttua.
Tosiaan eilen tuli hankittua ensimmäinen oma Sisu, Karhu 4x4. Alunperin piti hieroa kauppaa päällä olevasta Tico nosturista.
Sisuista jonkin verran kokemusta tietysti palveluksessa, sekä töissä meillä oli E12 fullerilla.
Saa nähdä mitä tästä omasta projektista seuraa. Harrastepeli tämä on täysin, mutta mikään entisöinti ei ole kiikarissa. Ennemminkin pitkänlinjan käyttökunnostus. Auto ei ole ollut leimassa pitkään aikaan, mutta nurkka-ajossa kylläkin, ettei ihan jämähtänyt ole. Myyjä kertoi tuoneensa sen siirtokilvillä Nurmosta, ajamalla.
Tässä ensimmäisenä hommana kannentiivisteen vaihto ja toivottavasti tokenee sillä. Tekee siis painetta jäähdyttäjään.
Kilpiin tämä olisi ajatus laittaa ja pitkään ajosta pois olleena siinä voi olla ihan mukavasti työmaata, että kaikki tarvittava saadaan toimimaan.
Toivon saavani apua täältä näihin, mitä tieliikennekuntoon saattaminen vaatii.
Ehkä tälle voisi avata ihan oman projekti-ketjun, jahka saadaan kotopihaan laahattua.
Osa täällä käyttäjistä näyttääkin olevan tuttuja tuolta masinistit.comista, kun tuli tuossa innostuksissa imuroitua kaikki tieto mitä palstalta Karhu-Sisuista löytyy.
https://www.nettikone.com/sisu/karhu/2068589
Parempia kuvia ei ole tähän hätään näyttää.
Koitin tehdä tunnuksia, ne olivatkin jo olemassa. Joissain muissa asioissa tänne tullut kirjauduttua.
Tosiaan eilen tuli hankittua ensimmäinen oma Sisu, Karhu 4x4. Alunperin piti hieroa kauppaa päällä olevasta Tico nosturista.
Sisuista jonkin verran kokemusta tietysti palveluksessa, sekä töissä meillä oli E12 fullerilla.
Saa nähdä mitä tästä omasta projektista seuraa. Harrastepeli tämä on täysin, mutta mikään entisöinti ei ole kiikarissa. Ennemminkin pitkänlinjan käyttökunnostus. Auto ei ole ollut leimassa pitkään aikaan, mutta nurkka-ajossa kylläkin, ettei ihan jämähtänyt ole. Myyjä kertoi tuoneensa sen siirtokilvillä Nurmosta, ajamalla.
Tässä ensimmäisenä hommana kannentiivisteen vaihto ja toivottavasti tokenee sillä. Tekee siis painetta jäähdyttäjään.
Kilpiin tämä olisi ajatus laittaa ja pitkään ajosta pois olleena siinä voi olla ihan mukavasti työmaata, että kaikki tarvittava saadaan toimimaan.
Toivon saavani apua täältä näihin, mitä tieliikennekuntoon saattaminen vaatii.
Ehkä tälle voisi avata ihan oman projekti-ketjun, jahka saadaan kotopihaan laahattua.
Osa täällä käyttäjistä näyttääkin olevan tuttuja tuolta masinistit.comista, kun tuli tuossa innostuksissa imuroitua kaikki tieto mitä palstalta Karhu-Sisuista löytyy.
https://www.nettikone.com/sisu/karhu/2068589
Parempia kuvia ei ole tähän hätään näyttää.
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Tervetuloa jengiin.
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:07 am
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79 + Ferrari FLG 23 S
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto