SM320 8x2 vm.1986
Valvoja: sisua
Re: SM320 8x2 vm.1986
Niin ja jos puolittaja temppuilee vielä, niin ekaksi kannattaa tarkistaa että kepiltä tuleva ohjaus ja ilmajohto on kunnossa.. en nyt tarkkaan muista diagnostiikkaa, mutta ideana että puolittajan napin liikuttamisen pitäisi näkyä askin johtimissa pääpaineen suuruisena paine-erona. Muistaakseni askille tulee kolme ohutta ohjausilmajohdinta ja puolittajan toimimisen askin puolella voi testata syöttämällä paineilmaa johonkin reikään, mutta en enää muista, mihin. Tästä on keskusteltu täällä jossain muuallakin, mutta en nyt muista minkä otsikon alla
Ne askille/kepille tulevat ilmajohdot ovat kaiketi eri värisiä ja tulppaamalla ne painemittarin kanssa ja syöttämällä paineilmaa kiinteällä liittimellä, näkee vuotaako jostain.
Joka tapauksessa tarkistaisin tämän ohjauspuolen ennen askin irrotusta.. jos ei näillä etene, keskustellaan lisää.
Ne askille/kepille tulevat ilmajohdot ovat kaiketi eri värisiä ja tulppaamalla ne painemittarin kanssa ja syöttämällä paineilmaa kiinteällä liittimellä, näkee vuotaako jostain.
Joka tapauksessa tarkistaisin tämän ohjauspuolen ennen askin irrotusta.. jos ei näillä etene, keskustellaan lisää.
Re: SM320 8x2 vm.1986
Puolittaja toimii kyllä ihan normaalisti, vaati vaan sen että apina tajusi että niin tässähän ei kuulukkaan pikkupuolella puolittajan toimia. Eli tämä on nyt sitten 13 pykäläinen?
Alueitten kanssa edelleen vähän häikkää, yks päivä pistin käyntiin varmaan viikon seisonnan jälkeen, kaikki toimi ihan normaalisti, ajoin postilaatikolle niin ei enää liikkunut pikkupuolella mihinkään. Sitten seisoi taas hetken ja hetken liikkui pikkupuolella. Täytyy öljyt ihan ekeksi vaihtaa kun kerkeää, tämä viikonloppu meni uudemman Sisun remontissa..
Alueitten kanssa edelleen vähän häikkää, yks päivä pistin käyntiin varmaan viikon seisonnan jälkeen, kaikki toimi ihan normaalisti, ajoin postilaatikolle niin ei enää liikkunut pikkupuolella mihinkään. Sitten seisoi taas hetken ja hetken liikkui pikkupuolella. Täytyy öljyt ihan ekeksi vaihtaa kun kerkeää, tämä viikonloppu meni uudemman Sisun remontissa..
SM320 8x2 vm1986
SM300 8x4 vm1991
SM300 8x4 vm1991
Re: SM320 8x2 vm.1986
Käy kurkkaamassa auton alla, vaihdelaatikossa, vänkärin puolella, hydr pumpun vieressä on tyyppikilpi, niin saa varmuuden. Viimeiset kaksi numeroa rtlo- kohdassa kertoo vaihteiden määrän. Tiedä oisko vasta E-sarjaan sitten tullut 18 vaihteinen? Ainahan loota voi olla vaihdettu
Re: SM320 8x2 vm.1986
Mun mielestä ei SM:ssä kuulukkaan olla 18 vaihteista, näin olen joskus kuullut ja aurinkolipassakin lukee että puolitus vain 5,6,7,8. En vaan muistanut, jokapäiväisesti kun ajaa 18-vaihteisella niin ei tullut heti mieleen taas.SamppaP kirjoitti:Käy kurkkaamassa auton alla, vaihdelaatikossa, vänkärin puolella, hydr pumpun vieressä on tyyppikilpi, niin saa varmuuden. Viimeiset kaksi numeroa rtlo- kohdassa kertoo vaihteiden määrän. Tiedä oisko vasta E-sarjaan sitten tullut 18 vaihteinen? Ainahan loota voi olla vaihdettu
SM320 8x2 vm1986
SM300 8x4 vm1991
SM300 8x4 vm1991
Re: SM320 8x2 vm.1986
Kyllä S-sarjalaisiinkin on jo ollut tarjolla 18-vaihteista. Taisi tulla vuonna -91. Yhtenä tunnusmerkkinä vaihteistolle lienee myös se puolittajan namiska, joka on 18-vaihteisessa harmaa ja 13-vaihteisessa punainen.
Re: SM320 8x2 vm.1986
Onkos Sisulle keretty mitään tehdä? T. SM Sisu kuumetta poteva
Re: SM320 8x2 vm.1986
Perushuollot ja pieniä korjauksia että nyt toimii myös vaihdelaatikko ilman ongelmia. Telinnostajaa pitäisi seuraavaksi tutkia. Tässä vähän semmoinen vaihe menossa että sisulle kaveria hankkimassa.
SM320 8x2 vm1986
SM300 8x4 vm1991
SM300 8x4 vm1991