Kontiosta
Valvoja: sisua
Re: Kontiosta
Väri sopii Sisuun hienosti, näyttää erittäin hienolta !
Re: Kontiosta
Itsellä ei myöskään toiminut vaihto, jouduin siirtään tuon kymmenisen kilometriä sitten neljää kymppiä ajellen

Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Re: Kontiosta
Sain perän vaihdon toimimaan, oli vika siinä venttiilissä. Lyhyt kiihdytys, kytkin pohjaan ja napista vaihto niin tuntu nopeus vaihtuvan.
Tuli löydettyä torista 550 hiiabbi, odottaa lavalla nyt asennusta
lavasta pätkäsen palan pois niin jää nosturille tilaa noin 83cm, pitäs riittää ettei kolhi paikkoja. 40x80 putkesta 5mm seinämällä teen matalan apurungon alle, mihin saan isomman hydraulisäiliön kiinni ja erillisen pumpun.
Tuli löydettyä torista 550 hiiabbi, odottaa lavalla nyt asennusta

Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Re: Kontiosta
Millaiset öljynpaineet kuuluisi olla ajossa ja tyhjäkäynnillä? Leyland 0.410. On kiinni tarvikemittari ja näyttää 3-4bar ajossa ja tyhjäkäynnillä putoo johonkin 2bar.
Onko normaalit vai kuuluisko olla enemmän, tuntuivat jotenkin pieniltä
Onko normaalit vai kuuluisko olla enemmän, tuntuivat jotenkin pieniltä
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Re: Kontiosta
Nosturin asennus olikin nopeasti järjestetty. Siltanosturilla asennus oli melkein liiankin mutkaton 

Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Re: Kontiosta
Tuommoisen 40mm matalan pedin askarteli alle. Oli juuri sopiva niin jäi tilaa tankin ja ilmasäiliön päällekkin.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
- Kontiosusi
- Viestit: 195
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kontiosta
Minun kokemusten perusteella öljynpaineiden kuuluisi olla korkeammalla, mutta onko siten vain mittarin näyttämä virheellinen ja paineet silti ok? Omassa vähän ajettussa Kontiossa öljynpaineet mittarin mukaan aina tapissa. Sitten taas karumman kuntoisessa Kontiossa paineet laskee lämmetessä olisko samoihin arvoihin eli tyhjäkäynnilla johonkin 2 baarin hujakoille.
Liekö sama Hiabbi, joka oli myynnissä Torissa muutama päivä sitten varsin huokeaan hintaan...
Olisin myös ollut kiinnostunut jos tarvetta olisi 
Liekö sama Hiabbi, joka oli myynnissä Torissa muutama päivä sitten varsin huokeaan hintaan...


L-139CV 4100 -72, LV-132CVT 6x2/4100+1200 -72, LV-131CVT 4600 -76. Mistä näitä oikein sikiää....
Re: Kontiosta
Okei, no sitten täytyy vielä selvitellä tuota öljynpainetta että mitä se oikeasti on.Kontiosusi kirjoitti: ↑Pe Tammi 27, 2023 9:21 am Minun kokemusten perusteella öljynpaineiden kuuluisi olla korkeammalla, mutta onko siten vain mittarin näyttämä virheellinen ja paineet silti ok? Omassa vähän ajettussa Kontiossa öljynpaineet mittarin mukaan aina tapissa. Sitten taas karumman kuntoisessa Kontiossa paineet laskee lämmetessä olisko samoihin arvoihin eli tyhjäkäynnilla johonkin 2 baarin hujakoille.
Liekö sama Hiabbi, joka oli myynnissä Torissa muutama päivä sitten varsin huokeaan hintaan...Olisin myös ollut kiinnostunut jos tarvetta olisi
![]()
Juu tämä oli juuri se

Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Re: Kontiosta
Riittää mainiosti vanhalle koneelle
Re: Kontiosta
Hyvä, lämpimänä tyhjäkäynnillä putoaa 1barin tienoille. Täytyy silti ennen öljynvaihtoa huuhdella kone, melkosta kovettumaa ja noki sakkaa on venttiilikoppa täynnä kun korkista kattoo sisään. Öljypohjankin voisi käyttää irti mikäli siellä jotain kovempaa kertymää on
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Re: Kontiosta
Hydrauliikka vielä laittamatta, n.90l säiliö löyty torista ja pumpun käyn hakemassa IKHlta, ulosoton akseliin sopiva muutoslaippa pitää vielä löytää ellei sitten satu halpaa uraakselilla olevaa pumppua löytymään.
Tarvitsenko jos ostan pumpun 30l/min tuotolla ja 200barin max paineella, muuta kuin paineenrajoitusventtiilin? Hiabin ohje sanoo että maksimissaa 165bar niin ei ainakaan rikkois sitten mitään.
"Uudet" renkaat odottaa lavalla laittoa, etuset pitää varmaan ostaa uusina. Hieman pomputtaa motari vauhdissa.
Tarvitsenko jos ostan pumpun 30l/min tuotolla ja 200barin max paineella, muuta kuin paineenrajoitusventtiilin? Hiabin ohje sanoo että maksimissaa 165bar niin ei ainakaan rikkois sitten mitään.
"Uudet" renkaat odottaa lavalla laittoa, etuset pitää varmaan ostaa uusina. Hieman pomputtaa motari vauhdissa.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Re: Kontiosta
Kannattaa katsoa että ei ole yhtään pystyheittoa renkaissa kun niitä vanteelle laittaa. Itsellä huonoja kokemuksia uusista kiinan renkaista edessä. Niistäkin sai pyöreät "sorvaamalla"
Karhu oli herkkä myös takarenkaiden pystyheitolle.
Karhu oli herkkä myös takarenkaiden pystyheitolle.
Re: Kontiosta
Jos on oikein vanhaa öljyä koneessa, niin voi paineet nousta pelkästään uudella öljyllä. 15W-40 on soppeli.JHa kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 2:31 pmHyvä, lämpimänä tyhjäkäynnillä putoaa 1barin tienoille. Täytyy silti ennen öljynvaihtoa huuhdella kone, melkosta kovettumaa ja noki sakkaa on venttiilikoppa täynnä kun korkista kattoo sisään. Öljypohjankin voisi käyttää irti mikäli siellä jotain kovempaa kertymää on
Re: Kontiosta
Vaihdoin viime kesänä öljyt 10W-30, voi olla ehkä liian vetelää. Samalla kyllä käytin sisäpesuainepullon vanhan öljyn mukana, tuolle öljytilavuudelle kaksi pulloa olisi kyllä ollut parempi. Täytyy vielä uudestaan vaihtaa -40 öljyt ja koittaa putsata kone kunnolla.SR260 kirjoitti: ↑To Helmi 16, 2023 12:48 pmJos on oikein vanhaa öljyä koneessa, niin voi paineet nousta pelkästään uudella öljyllä. 15W-40 on soppeli.JHa kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2023 2:31 pmHyvä, lämpimänä tyhjäkäynnillä putoaa 1barin tienoille. Täytyy silti ennen öljynvaihtoa huuhdella kone, melkosta kovettumaa ja noki sakkaa on venttiilikoppa täynnä kun korkista kattoo sisään. Öljypohjankin voisi käyttää irti mikäli siellä jotain kovempaa kertymää on
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Re: Kontiosta
Autosta kuului kilinää jo aikaisemmin ja nyt vappuna kun käyttelin niin löyty syyllinenkin. Pyörii ja tärrää toi putken pätkä, oli sullottu jotain massaa väliin mutta rapisee pois. Saako tuohon uutta koko putkea tai noita renkaita joita vasten kuuluisi puristua? Tai muuta kikkaa millä saisi korjattua.
Koitin liottaa muttereita jo mutta taitaa olla parempi lämmittää punaseks ennen kuin yrittää auki
Koitin liottaa muttereita jo mutta taitaa olla parempi lämmittää punaseks ennen kuin yrittää auki
Säästän sähköä, ajan dieselillä
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91
Kontio Sisu -76 LV131 CVT
Volvo 240 5d GL -89 Diesel
Volkswagen T3 caravelle syncro -91