Miten jarrukellojen ilmalähtöjä voisi kääntää parempaan asentoon

Muu tekniikkaan liittyvä kuten sähkökytkennät, pneumatiikka, runko, hytti, maalaus, jne. / Others like el-diagrams, pneumatics, frame, cabin, painting, etc.

Valvoja: sisua

Jay
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Miten jarrukellojen ilmalähtöjä voisi kääntää parempaan asentoon

Viesti Kirjoittaja Jay »

Koska on ehkä fiksumpi kysyä kun ensin lyödä päätä karjalan mäntyyn ja katua tyhmyyttään ilman päätä.

Laitoin rotoon alle Masin pyörät ja varmuudeksi ketjut ettei lähde lentoon. Nyt näyttäisi kuitenkin että että ketjut tulevat ottamaan jarruletkuihin kiinni jos/kun rengas alkaa pyöriä.

Aloitetaan etukelloista. Voinko kääntää kellon puolikasta vain avaamalla pantaa ja varovasti kääntämällä vai pitääkö purkaa kokonaan että saan letkut oikeaan suuntaan. Täällä ei kai ole paineettomana mitään mielettömiä vastajousia?? Ei se varmaan pahaa tee vähän litistää kelloa jotta saa ensin pannan liikkeelle, mutta pitäisikö pystyä vääntämään kantta muutama aste sisäänpäin särkemättä sisuskaluja.

Ja sama kysymys sarja takakelloille. Täällähän on seisontajarrun jouset, mutta eikös se ole se akselin suunnasta jälkimmäinen osio. Voinko siis kääntää käyttöjarrun kantta ja koko perässä tulevaa osiota vapautamalla seisontajarrun mekaanisesti ja löysäämällä pantaa hieman. Mulla on ilmeisesti sellaiset kellot että vapautusruuvin avaaminen katkaisee jousen ja käyttöjarrun yhteyden. Arvelen vaan koska pulttii liikkuu vapaasti sen jälkeen kun sen on kiertänyt auki. VAi onko parempi vaan pistää seisontajarruun painetta ja kasitellä sitä sitten kuin etukelloa.

Samalla akselilla olevat kellot ovat siiis pystylinjasta noin "viisi yli", joten oikealta puolelta haluaisin kääntää "kymmenen minuuttia" taaksepäin.
Jay

Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
TapsaR
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Miten jarrukellojen ilmalähtöjä voisi kääntää parempaan asentoon

Viesti Kirjoittaja TapsaR »

Kyllä se noin pitäisi kääntyä, mutta Kontion kelloista samaa harrastaessa totesin että alkoi vuotamaan, eli täytyy nyt vielä purkaa ne ja vähintään puhdistaa pinnat, ehkä uudet kalvot jos vaan löytyy.
LP-138 CVT
Höyrykoneita ja maamoottoreita
Vastaa Viestiin