Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

lob
Viestit: 3
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja lob »

sisua45 kirjoitti:Komea peli tulossa. Väritys on mielenkiintoinen, onko tuo tehty vanhan esikuvan mukaan, vai itse suunniteltu?
Tämä ei ole Ruolan entinen vaikkakin samanlainen ,värisävyt on tehty alkuperäisen mukaan, alkuperäisenä vihreä oli tuulilasiin saakka mutta päätettiin jättää koppi yksväriseksi.
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja sisua »

6V92:n Niittikoppi vetopöytää vaille valmis, kuvia lisää gallerian puolella:
(on se vaan hieno!!!)
http://www.sisua.net/gallery/v/niittikoppi/?g2_page=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Tähän Niittikoppiin tarvitaan 70-luvun roiskeläpistä mallia tai jos joltakin jopa löytyisi uudet ajanmukaiset läpät?

Kuva

Kuva
Avatar
sutii
Viestit: 439
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja sutii »

Mulla olis yks tuohon sopiva aurinkolippa. Sellanen alumiinikehyksinen kaareva sitä vanhaa mallia jos kiinnostaa.
Siisti on 8)
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Niin on hyvän näköinen kuin karkki että yhdellä suupalalla menis alas :D

Kyllä silmä lepää niittikopissa, on varmaan suomen hienoin :roll:
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Morsku on oikeessa . Ei oo varmaan yhtä hienosti entisöityä niittikoppia suomessa ,väitän että ei ole ollut edes noin "namu" kun on Karjaalta lähtenyt meinaan on sen verran pastellia mukana :D Noi taka valot vaan rupes kiinittämään huomioo vaikka eihän se mulle mitään kuulu mut kun mulla on 66 mallisessa Vanajassa presiis samanlaiset lyhdyt ja siinäkään vielä mitään mutta ne sattuu olemaan alkuperäiset vuodelta 66 niin oisin kiinostunut tietämään että mistä noita 60 -luvun takalyhtyjä vielä löytäis :?: Itelläni kun on apumiehen puoleisessa särö ja kun sitä alku peräistä oon niin etsinyt .80-lukusia on mullakin hyllyssä mut kun en oo niitä ilennyt laittaa 60-lukuseen :D
Avatar
K-44SP
Viestit: 461
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja K-44SP »

Itse ostin joitakin vuosia sitten Pönkäsen Markulta parit lasit jotka ovat niitä alkuperäisiä Hella:n valmistamia. Näyttäisi noita olevan vielä netti "pullollaan" myynnissä ja hintakin tuntuisi olevan aika edullinen. Googlen kuvahakuun hakusanaksi aluksi vaikkapa "Rückleuchte rund für DDR Anhänger von Hella" niin jopa löytyy :D Niitä aivan alkuperäisiä valaisimia joissa on peltirunko ei taida aivan helposti enää löytyä :?:

Kuva
telipyörä
Viestit: 58
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja telipyörä »

Nuita lamppuja löytyy ihan kaupasta kokonaisenakin, tosin kokomuovisena, oliko parikymppiä kpl. Nuo pitkät takasuojat on tosi hienot, saakohan niitä enää mistään?
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja FBW »

Noita lokasuojia saa ostaa ainakin:
- Metallisena ilman pinnoitetta
- Metallisena, galvanoituna
- Alumiinisena (en nyt muista miksi kutsutaan sitä pintaa jossa on sellaisia pitoa edistäviä viivoja)

Pituuksia ja leveyksiä on muutama vaihtoehto. Hintaa oli muistaakseni alumiiniselle 350,- pari (Saksassa).
LBS
Viestit: 132
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja LBS »

Mites löytyy saman mallista yksittäiselle akselille. Omassa projektissa tein lavan niin alas kuin mahdollista, nyt harkinnassa laittaisko lokasuojia pätkät telin etu ja takapuolelle vai molemmille akseleille omansa.
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja FBW »

Löytyy varmasti Saksasta, mutta sitä en osaa sanoa mistä saa Suomesta.
kivinen
Viestit: 753
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja kivinen »

FBW kirjoitti: - Alumiinisena (en nyt muista miksi kutsutaan sitä pintaa jossa on sellaisia pitoa edistäviä viivoja)
Invaramppi. :lol:
6v92
Viestit: 20
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja 6v92 »

Takavalot vaihtuu-73 mallisiksi heti kun sellaiset löytyy ja lokasuojista on muotti olemassa jos joku on kiinnostunut samanlaisista. Peltiset erillislokasuojat(uudet 70 luvulta) on ylimääräisenä jotka vaihtaisin vaikka alkuperäisiin,uusiin takavaloihin ja roiskeläppiin?
LBS
Viestit: 132
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja LBS »

Nuo peltiset lokasuojat saattais kiinnostaa, noita luettelemisiasi kamoja ei kyllä ole vaihdossa tarjota. Laita vaikka yv:tä hinnasta yms.
telipyörä
Viestit: 58
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja telipyörä »

Terve! Pinnoittamattomat kiinnostaisi jos niitä tosiaan saa sieltä! Löytyykö netistä jotakin sivua?
ITS
Viestit: 28
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973

Viesti Kirjoittaja ITS »

Muistojen kätköistä kaivettua, pienellä varauksella kumminkin. Ruolallahan noita oli parhaimmillaan 6 kerrallaan. Turussa 5 ja Lahdessa 1, kaikki alkujaan 3 akselisia rekkavetureita päivähytillä.
Rekkarit ja vuosimallit TAN-906 -72,TBL-928, TBL-929, TCM-532, TCM-533 -73 ja TBL-242 -74. Joista TCM-533 oli varustettu nokkapumpulla nestemoottorien vetoa varten, myöhemmin auto jatkettiin ja siihen asennettin Nummi Top nosturi ja irroitettavat vaihtolavalaitteet ja vetopöytä. Ainoastaan 42 oli varustettu etuovien ja ilmanohjaimien välissä olevilla ilmanottoaukoilla, kaikissa autoissa oli erillislokasuojat takapyörissä, vanhimmissa täyspeltiset ja viimeisissä peltilokarit kumireunoin. Kaikissa oli tehtaalta tullessa erikoiskuljetuskilpi katolla, kun autoissa oli ylipitkät elementtikärryt perässä. Harmi vaan kunnen ymmärtänyt taltioida valokuvia silloin kun firma liitettiin Puolimatkaan 90 luvun laman aikana.
Vastaa Viestiin