SL170
Valvoja: sisua
Re: SL170
On Valmet-Sisua tehty Eatonilla, olen nähnyt sellaisen moottorin osaluettelon. Eroa ZF:n laatikolliseen tais olla vain vauhtipyörä.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SL170
Voi olla että piirturi on vaihdettu. Silloin kun tuli oltua "valtion hommissa" , niin tuli huoltomiehen kanssa vaihdettua "uusivanha" piirturi SK:hon entisen piirturin hajottua. (hain sisulta korjatun mittarin tilalle)Defence kirjoitti:
Tuli muuten kaverille viime viikolla huoltoon intin vl-laitteilla varustettu SK250 Fullerilla. Kapusin piruuttani ohjaamoon katsomaan ajomäärää niin taulussa luki 570tkm. Eli kyllä noillakin näköjään ajetaan välillä ihan tosissaan. Tosin siviilikäytössä tuon lukeman voisi vielä vähintäänkin tuplata.
Eikä tullut mittariin lisää enempää kuin 170tkm
Uuden lukeman ollessa jossakin 370tkm paikkeilla, entisen 200tkm sijaan..
Re: SL170
sisua45 kirjoitti:On Valmet-Sisua tehty Eatonilla, olen nähnyt sellaisen moottorin osaluettelon. Eroa ZF:n laatikolliseen tais olla vain vauhtipyörä.
On tehty ja sillä sitä kyselinkin että onko tehtaalla asennettu jo ,koska muutamiin on "perimätiedon" mukaan asennettu jälkeenkin päin . Olen kuullut tuon määränkin paljonko niitä tehtiin ja se ei ollut paljon ,eli auto on mun mielestä harvinainen ja ehdottomasti säilyttämisen arvoinen.
Re: SL170
Meillä on tossa kylän VPK ,lla SK192 synkro eatonilla se on muistaakseni 9pykäläinen .on kait aika viimesiä SK malleja vm.95 tai peräti 96 en ole ihan varma. Niin olihan se SK150 aika totinen sarkolan mäissä aikanaan kun, sa-´rompetta´kalkkuun kuskailtiin. kävi ZF tutuksi
Re: SL170
Onko tietoo onko SISUSSA jossain joku tyyppi lätkä (ja missä) mistä vois kattoo onko alkuperäinen kokoonpano.Jasa kirjoitti: On tehty ja sillä sitä kyselinkin että onko tehtaalla asennettu jo ,koska muutamiin on "perimätiedon" mukaan asennettu jälkeenkin päin . Olen kuullut tuon määränkin paljonko niitä tehtiin ja se ei ollut paljon ,eli auto on mun mielestä harvinainen ja ehdottomasti säilyttämisen arvoinen.
Niin vois tutkia asiaa vai saako joku selville esim runkonumeron perusteella senhän kyllä löyää rekisteriotteesta.
Pitää isännälle sanoo sit jos harvinainen että säilöö tai sanoo jos meinaa myydä sen. Se kyllä keräilee vanhoja raktoreitakin että vois vaikka säilöö tonkin nytkin suurimman ajan piha käytössä ja hiekotusta talvella.
Re: SL170
80-luvulla SK/SL:än esitteessä oli vaihteistovaihtoehtoina 9-vaihteinen ZF, 13-vaihteinen raaka Fuller ja 6-vaihteinen Allisonin automaatti. Esitteestä sain sellaisen käsityksen että kaikki vaihteistot oli valittavissa kaikkiin moottorivaihtoehtoihin.
SISU -Moving Ahead-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
SISU -Kaikki Pyörät Vetämään-
Re: SL170
SK150 aika totinen sarkolan mäissä aikanaan . Sarkolan mäki on totinen nousu lähes joka autolle . Muistan kun ensinmäisen kerran lähdin mäkeä nousemaan FH 420 Volvolla jossa rohkeet 40000 haketta kyydissä myönnän että hiukan eka kerta jännitti kun vähän yli puolen välin oli enään käytössä 3 vaihdetta pienmpään ja loppu osa mäestä näytti että jyrkkenee vain .
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SL170
Mikä ihme vekotin on kärrissä
Re: SL170
Jaa, se oli teikäläisen yhdistelmä siellä "päälavan" läheisyydessä.
Eikös tuolla kärrinlavalla ole salaojakone, majurin päälle tehtynä?
Paljonko muuten tuollainen yhdistelmä vie polttoainetta. Armeija aikana vetelin kanssa sirkkaliisalla juuri tuollaista samanlaista kärriä perässä (toki, koskaan ei ollut noin painavaa tavaraa kyydissä, melkeinpä terveisiä ajettiin.), mutta veturi oli vaan 4x4 ja eipä silloin tuota kulutusta seurattu yhtään. Aina ajon jälkeen tankki täyteen.
Eikös tuolla kärrinlavalla ole salaojakone, majurin päälle tehtynä?
Paljonko muuten tuollainen yhdistelmä vie polttoainetta. Armeija aikana vetelin kanssa sirkkaliisalla juuri tuollaista samanlaista kärriä perässä (toki, koskaan ei ollut noin painavaa tavaraa kyydissä, melkeinpä terveisiä ajettiin.), mutta veturi oli vaan 4x4 ja eipä silloin tuota kulutusta seurattu yhtään. Aina ajon jälkeen tankki täyteen.
Re: SL170
John Allen & Sons (Oxford) Ltd:n valmistama kaivupyörätyyppinen salaojakone.Karhu 4x4+2 kirjoitti:Mikä ihme vekotin on kärrissä
Perustuu Super Majoriin johon on lisätty alennusvaihteisto ja tela-alusta.
Tuotu maahan uutena -62 ja isäni osti ko. koneen -70.
Näitä on tuotu viimeisimmän tiedon mukaan vain 3kpl.