Offimersu
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Offimersu
Eksyin Vironpoikien MB sivulle
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=23563&page=3
Tulipa mieleen, että jos jollain sattuu olemaan moottorivikanen huonokoppanen Proto tmv, niin semmoseen joku tuommonen MB 300 TD olis kova kone.
Vakiovehkeillä n 200 hp, eikä maksa paljon joku verovikanen.
Rungon päälle koko koppa tekniikoineen, siinä kunnon 4Matic!
Tietty joku lyhyempi, kevyempi Gaz tmv olis Protoa sopivampi alusta?
Tuubistakin löyty tuo
http://www.youtube.com/watch?v=SJCbHHLJBqw
M!
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=23563&page=3
Tulipa mieleen, että jos jollain sattuu olemaan moottorivikanen huonokoppanen Proto tmv, niin semmoseen joku tuommonen MB 300 TD olis kova kone.
Vakiovehkeillä n 200 hp, eikä maksa paljon joku verovikanen.
Rungon päälle koko koppa tekniikoineen, siinä kunnon 4Matic!
Tietty joku lyhyempi, kevyempi Gaz tmv olis Protoa sopivampi alusta?
Tuubistakin löyty tuo
http://www.youtube.com/watch?v=SJCbHHLJBqw
M!
- Liitteet
-
- mbw124offroad.jpg (54.71 KiB) Katsottu 15949 kertaa
-
- 2011August331.jpg (116.27 KiB) Katsottu 15950 kertaa
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Offimersu
Siitähän tuilis hieno lumikone!
- Liitteet
-
- mblumikone.jpg (104.66 KiB) Katsottu 15948 kertaa
Re: Offimersu
Ei taia Proton alustalle onnistua, ku tulis kone kuskin ja apparin kohalle.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Offimersu
Niin, taitas olla sovittamista. Vaikea hahmotella , mutta vois se onnistua tuosta mersun vaihdelaatikon perästä alennuslaatikolla järjestää veto Proton voimansiirtoon? muistikuvia vaan...4wdman kirjoitti:Ei taia Proton alustalle onnistua, ku tulis kone kuskin ja apparin kohalle.
Re: Offimersu
3 litrainen henkilöauton moottori ja 5 tonnia painava kuorma-auto ei ole oikein kestävän kehityksen yhdistelmä. Paljonko MB 300 TD vääntää 1500 kierroksella?kuusaan.matti kirjoitti: Tulipa mieleen, että jos jollain sattuu olemaan moottorivikanen huonokoppanen Proto tmv, niin semmoseen joku tuommonen MB 300 TD olis kova kone.
Mielummin ajan hädin tuskin 100 kw tuottavilla leukku O.401 tai valmet 611 moottorisilla protoilla. Niissä on sentään 400 nm vääntöä 1500 kierroksen tuntumassa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Offimersu
Kyllä Leukku on vääntävämpi tietty ja siihen tehty.
Johonkin Uazin, Gazin tmv keveämmän päälle tuommonen Mesen tekniikka vois sattua paremmin.
Semmoseen "vähän" alkuperäistä tehokkaampi tekniikka:
E 300 TD R6 Turbo 330 Nm @ 1600–3600 r/min, 2996 cm 177 hv @ 4400 r/min, 1997–1999.
Tiedä sitten miten semmosissa kestäis orggisakselit ym voimansiirto.
Johonkin Uazin, Gazin tmv keveämmän päälle tuommonen Mesen tekniikka vois sattua paremmin.
Semmoseen "vähän" alkuperäistä tehokkaampi tekniikka:
E 300 TD R6 Turbo 330 Nm @ 1600–3600 r/min, 2996 cm 177 hv @ 4400 r/min, 1997–1999.
Tiedä sitten miten semmosissa kestäis orggisakselit ym voimansiirto.
Re: Offimersu
Tuo kuvien mersukoppa on laitettu Gaz-66 päälle, jos ei joku tunnistanut. Kattelin julkaisijan youtube -profiilista muutkin videot ja siellä oli myös se ratkiriemukas kolme metriä korkea Passat -korinen laite.
Mersussa tuntui olevan automaatti kytkettynä suoraan Gazin jakikseen ja välitykset tuntui riittävän tiuhalta noille isoillekin renkaille. Huonona puolena, auto liikkui vain välityksillä, ts. moottorissa ei riitänyt löyly renkaan pyörittämiseen. Joskus se on vaan etenemisen ehto, että saa renkaan vähän sutimaan. Laitanpa huonon esimerkin, ei pyöri kunnolla:
http://www.youtube.com/watch?v=nNJwE9WdEvA
En tiedä paljonko tuo mersulaite painaa, mutta arvelen päälle kolme tonnia. Minusta saisi olla päälle 300hv ja koneessa kierroksia 6000rpm niin voisi käyttää pienempiä vaihteita, eli hyödyntää välityksiä.
Kutunjuusto Offroad on rakennellut mersutekniikkaisia laitteita enemmänkin, ne löytää ainakin tuolta "Kansainvälisestä Tyttökerhosta" (Kiitos hienosta termistä sisua45 ) : http://fi-fi.facebook.com/pages/Offroad ... 5784723772
Jos tarkoitat Gaz-69:siä, niin ainakin yksi sellainen on tehty G-mersun vitoskoneella. Sitä paljon hienompi laite oli G-69 Off-road kilpuri Oldsin? kasilla ja sen "virkaveli" Moparin kasilla. G-69 suti parhaina päivinä Boggeria molemmista päistä ihan asfaltillakin. Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen G-mersuun. Niitä on OM603 ja OM-606 koneilla muutamia tehtykin.
Mersussa tuntui olevan automaatti kytkettynä suoraan Gazin jakikseen ja välitykset tuntui riittävän tiuhalta noille isoillekin renkaille. Huonona puolena, auto liikkui vain välityksillä, ts. moottorissa ei riitänyt löyly renkaan pyörittämiseen. Joskus se on vaan etenemisen ehto, että saa renkaan vähän sutimaan. Laitanpa huonon esimerkin, ei pyöri kunnolla:
http://www.youtube.com/watch?v=nNJwE9WdEvA
En tiedä paljonko tuo mersulaite painaa, mutta arvelen päälle kolme tonnia. Minusta saisi olla päälle 300hv ja koneessa kierroksia 6000rpm niin voisi käyttää pienempiä vaihteita, eli hyödyntää välityksiä.
Kutunjuusto Offroad on rakennellut mersutekniikkaisia laitteita enemmänkin, ne löytää ainakin tuolta "Kansainvälisestä Tyttökerhosta" (Kiitos hienosta termistä sisua45 ) : http://fi-fi.facebook.com/pages/Offroad ... 5784723772
Jos tarkoitat Gaz-69:siä, niin ainakin yksi sellainen on tehty G-mersun vitoskoneella. Sitä paljon hienompi laite oli G-69 Off-road kilpuri Oldsin? kasilla ja sen "virkaveli" Moparin kasilla. G-69 suti parhaina päivinä Boggeria molemmista päistä ihan asfaltillakin. Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen G-mersuun. Niitä on OM603 ja OM-606 koneilla muutamia tehtykin.
Re: Offimersu
Pakkoko se on aina helpoimman kautta mennä?kivinen kirjoitti:Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen...
Re: Offimersu
Voisin kysyä myös itseltääni, että pakkoko se on aina vaikeimman kautta, mutta ei siitä sen enempää...Roki kirjoitti:Pakkoko se on aina helpoimman kautta mennä?kivinen kirjoitti:Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen...
Ompa 605:sen turbossa kokoa?
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Offimersu
Juluman kokonen on, mutta tuolla varmaan voimaa tulee.kivinen kirjoitti:Voisin kysyä myös itseltääni, että pakkoko se on aina vaikeimman kautta, mutta ei siitä sen enempää...Roki kirjoitti:Pakkoko se on aina helpoimman kautta mennä?kivinen kirjoitti:Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen...
Ompa 605:sen turbossa kokoa?
Tuolla on kokemusta aiheesta: http://www.blacksmokeracing.com/about/faq/
Semmoseen G mersuun tietty mersun kone on helppo laittaa, mutta G mersutkin on hinnoissaan, eikä niillä kehtaa ryvetellä.
Tuommonen vanha 300TD + Gaz 66 yhdistelmä ei paljon maksa, mutta vaatii tietty askartelua.
Ja ihan mukavasti näytti rengas pyörivän http://www.youtube.com/watch?v=KJvRNXoeNks
Toiset ne tekee ja meikä haaveilee
Re: Offimersu
Kytkin kun alkoi pitää niin perä luovutti. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0 Tuolla lisää.kuusaan.matti kirjoitti:Juluman kokonen on, mutta tuolla varmaan voimaa tulee.
Re: Offimersu
Youtube surffailussa tuli tollanen sivu vastaan. Gaz-66 5,7 V8:silla. Ei mitään tietoa, mutta veikkaisin Chevyksi?
http://www.youtube.com/user/kvadraugis/videos?view=0
Ja olihan siinä Volvossa kutoskone, jotenkin ne syöttöputket vaan kulkee piilossa.
http://www.youtube.com/user/kvadraugis/videos?view=0
Ja olihan siinä Volvossa kutoskone, jotenkin ne syöttöputket vaan kulkee piilossa.