Laitetaas tenne jotain juttua kun niin moni on kysellyt, miltä ne raudat näyttää. Eräs kaveri etelä suomen suunnalla tekee tällaisia, olikohan hinta jotain 120e? Raudat tulee ulommaisten runkolaakeripukkien pulttien alle, johon tarvitsee hommata 10kpl pitkiä pultteja, eli samoja jotka on sisempänä. (kannen pultit on myös samanlaiset

) Öljypohjaa joutuu pikkuisen muovaamaan etupäästä, jotta mahtuu paikoilleen. Siihen riittää rautojen tekijän mukaan pallopää vasara. Eli homma on aikalailla pulttaa kiinni. Vanissa tosin joutuu irroittaa vaihdelaatikon ja vetolevyn jotta öljypohjan saa suosiolla pois ja paikoilleen. Öljypohja oli kiinni tehtaan jäljeltä jollain sikaliimalla, oli oikeasti kiinni, ei olis tarvinnut pulttejakaan.

Venakopat on myös samalla "liimalla" asennettuja. Lämmitys auttaa jonkin verran. Eli..
Vihdoin ja viimein sain asennettua syksyllä teetetyt runkolaakeripukkien vahvikeraudat paikoilleen. Laakerit itsessään oli lähes uuden veroiset, mutta joistakin runkolaakeri liuskoista oli lähtenyt laakeripinta pois lohkeilemalla, aivan kuten oli siinä land cruiseri keskustelussa oli juttua. Samaa ongelmaa näköjään jenkki vehkeissäkin. Kone on vuosimallia -89 ja ajettu 300tkm. Runkolaakerit vaihtui uusiin kiertokangen laakerit oli kunnossa.
edestä
alta
takaa
