Paljonko runko kiertyy?

Yleistä keskustelua, foorumin säännöt/ General topics

Valvoja: sisua

Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Paljonko runko kiertyy?

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Pääsi laturin remmi löystyyn, kun venyttelin hirmua soramontulla.

Pääsee niin paljon tuo kone vääntyy runkoon nähden, että ottaa runkoon kiinni sen laturin runko. Olen ottanut pienen siivunkin sen laturin kohdalta pois, ettei ottais kiinni, mutta kun vaan ottaa.

Pitänee toiselle puolelle lisätä paksumpi kumitassu, niin saa sitä kauemmaksi.


Löytyykö faktatietoa tuosta rungosta, kuinka paljon sitä saa väännettyä, että palautuu vielä muotoonsa? Kokemusta on kyllä paljosta...
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1833
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua »

Sisun mainosmiehet lupaavat, että A-45:sen yhden pyörän alla voi olla metrin lohkare muiden pysyessä tiukasti maassa. Monet ovat varmaankin vääntäneet Sisua enemmänkin solmulle.

Poikkeaako alkuperäinen Leyland-moottorisen A-45:n laturin paikka vastaavasta "jälkiasenteisesta" Valmet-moottorisesta A-45:ta? Mietin, onko alkuperäistä rungon joustavuutta karsittu Valmetin moottorin kustannuksella?
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Rungon joustavuutta ei varmaankaan ole karsittu. Vääntyy se valmetillinenkin. Jos saan kuvan siitä leylandin moottorin kiinnityksestä, niin voin sanoa onko niissä eroja. Valmetissa moottorin kiinnityslätkät on aivan edessä sen tukipalkin yhteydessä. En kyllä ukso, että kiinnityksissä olisi mitään eroja. Laatikonkin kiinnitys lienee tismalleen samalla kohdalla.

Kiinnostaisi vain tietää paljonko tuo runko kiertyy kokonaisuudessaan. Renkaiden maassapysymiseen vaikuttaa niin paljon jousitus.
Avatar
sisua45
Viestit: 3117
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Otan kuvan Leyland toteutuksesta, kun tallille kameran kanssa joudan.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1833
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua »

ja alla olevasta esitteestä näkyy miten proto vääntyy
Miten muilta sujuu vaihteiden vaihtaminen proton ollessa solmussa?
Omassa pelissä vaihdekaavion liikkeet ovat rajattuja moisessa asennossa.
Kuva
roto
Viestit: 27
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja roto »

kyllä ne oireet on mullakin , pakki ei ainakaa mee päälle kun ajaa oikeen paljon rungon ristiin :(
SA-1335
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Noo tuosta kuvasta saa hyvin jo laskettua kulmat. Pitää joskus ottaa asiaksi mitata ne.
Avatar
sisua45
Viestit: 3117
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Kuva

Siinä kuvaa leylandilla varustetusta autosta. Laturi on Butec merkkinen.:wink:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Asiahan korjaantuu hetkessä, kun tulee Allisonni sinne kaveriksi!
Sais vaan löytää kumppanin, jolla on pitkät välitykset... Vaijeri ei mutkista piittaa.
Vastaa Viestiin