
Suomalainen tienhoitoauto
Valvoja: sisua
Suomalainen tienhoitoauto
Uusimmassa Raska kalusto -lehdessä on juttu suomalaisen tienhoitoauton kehityksestä. Esittelyssä on yhden aikakauden pääte eli -97 SR313 Tielaitoksen värisenä. Mukana tietysti myös ohjaamokuva josta silmään osui ratti, oliko tämä Sisun vakioratti?


Re: Suomalainen tienhoitoauto
luin kanssa marketissa ton artikkelin.Ei ole Sisun vakio ratti tuo ekkös sää "wonderi" ajellu karjaan E:llä joskus työkses näissä viimesissä S-sarjalaisissa oli samanlaiset ratit kun niissä "optiona" puu ratti.Toimittaja piti näitä jo vähän museo vehkeenä no onhan ne kohta 20v vanhoja ja nämä päästö määräykset teki näistä vanhemmista kerta heitolla vähän arvottomia.Wonderi kirjoitti:Uusimmassa Raska kalusto -lehdessä on juttu suomalaisen tienhoitoauton kehityksestä. Esittelyssä on yhden aikakauden pääte eli -97 SR313 Tielaitoksen värisenä. Mukana tietysti myös ohjaamokuva josta silmään osui ratti, oliko tämä Sisun vakioratti?
Re: Suomalainen tienhoitoauto
Käpykopilla ajelin joo ja ratti oli kolmipuolainen. Puurattikin on nähty muttei tuommoista.
Suomessa laki sanoo että museoautot on yli 30-vuotiaita, mutta 15-20 vuotiaana olisi jo kiire tallettaa kuormurikalustoa kun niitä vielä ehjempänä on.
Suomessa laki sanoo että museoautot on yli 30-vuotiaita, mutta 15-20 vuotiaana olisi jo kiire tallettaa kuormurikalustoa kun niitä vielä ehjempänä on.