SA-1333
Valvoja: sisua
Re: SA-1333
Jokin hämärä mielikuva, että suomessa joku tekis vanhoihin kuoriin vaijereita, mutta kuka, missä se tosiaan ihan hukassa?
Re: SA-1333
Jos olisin vittumainen käskisin lukea mun projektitopikin
Mut annanpa senverran vinkkiä että ainakin mittarihuolto rami oulussa tekee vaijereita.
Minultakin puuttui vannenauha 1 renkaan sisältä, pistettiin vaan reilummalla asennusrasvalla se sisukumi ja ainakin toistaiseksi on kestänyt, tuon koon sisärenkaat ovat yleensä "työkone" mallia jotka ovat senverran paksuja että kestävät pienet epätasaisuudetkin.

Mut annanpa senverran vinkkiä että ainakin mittarihuolto rami oulussa tekee vaijereita.
Minultakin puuttui vannenauha 1 renkaan sisältä, pistettiin vaan reilummalla asennusrasvalla se sisukumi ja ainakin toistaiseksi on kestänyt, tuon koon sisärenkaat ovat yleensä "työkone" mallia jotka ovat senverran paksuja että kestävät pienet epätasaisuudetkin.
Re: SA-1333
Puolisen vuotta auto jo toiminut hyvin, mutta nyt tuli ensimmäinen todellinen vika. Ohjaustehostimen pumpusta akseli poikki ja käyttöratas jakopään kotelosta ulos. Tuohon minulla on apu, koska kaupassa tuli toinen moottori mukana josta osat. Onkohan tämä jokin tyyppivika? Pumppu ei ollut leikannut, eikä laakeri. Mitään järkevää vikaa ei silmällä löydy, eli olisiko väsynyt akseli vain..
Jotta saan tuon jakopään kotelon vaihdettua, pitää hihnapyörät tietysti kammen päästä irroittaa. Siellä näkyy 6 kpl, pienempiä pultteja kehällä ja keskellä n. 46 mm. kannalla oleva suurempi pultti. Tuota keskipulttia kun vääntää auki, niin vaihdetta vasten, vai millä lukitaan moottori pyörimättömäksi? Ja mitkä lienee noiden pulttien momentit?
Jotta saan tuon jakopään kotelon vaihdettua, pitää hihnapyörät tietysti kammen päästä irroittaa. Siellä näkyy 6 kpl, pienempiä pultteja kehällä ja keskellä n. 46 mm. kannalla oleva suurempi pultti. Tuota keskipulttia kun vääntää auki, niin vaihdetta vasten, vai millä lukitaan moottori pyörimättömäksi? Ja mitkä lienee noiden pulttien momentit?
Re: SA-1333
Pienillä M8 pulteilla ei ole niin nuukaa, ne vedetään 30 Nm tienoille.UrJukka kirjoitti:Jotta saan tuon jakopään kotelon vaihdettua, pitää hihnapyörät tietysti kammen päästä irroittaa. Siellä näkyy 6 kpl, pienempiä pultteja kehällä ja keskellä n. 46 mm. kannalla oleva suurempi pultti. Tuota keskipulttia kun vääntää auki, niin vaihdetta vasten, vai millä lukitaan moottori pyörimättömäksi? Ja mitkä lienee noiden pulttien momentit?
Nokkamutteri, kierre M33x2, vedetään sen sijaan oikein kunnolla kireälle. 611 koneelle on vanha ohje 500 Nm, ja uudempi 1000 Nm. Käytännössä vedetään niin kireeseen kuin saa. Iso pulttipyssy, 1" karalla, on hyvä peli avaamiseen. Itse avasin veljen pyöräkoneen (411BS) napamutterin lyömällä. Tein kahdesta 25x25 mm sorvin terän varresta työkalun, johon sopi tuuman karalla oleva hylsy. Sen vartta sitten hakkasin lekalla kuin heikkopäinen, ja aukesi se.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Re: SA-1333
Juu lähinnä tarkoitin niitä 6 kpl. 7/16 pultteja joilla värinänvaimennin on kiinni hihnapyörässä. Kai ne voi vetää noin 80nm. kiinni ja ei mene paljoa pieleen. Ja tarvitseeko värinänvaimenninta edes siivasta irroittaa.. Leyland on tässä mulla ja moottorin kirjaa ei oikein netistä löydy.
Re: SA-1333
Jaa niin sulla olikin Leukku.
On mulla siihenkin kirja, katson illemmalla...

On mulla siihenkin kirja, katson illemmalla...
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Re: SA-1333
Katsoin yhdestä paperisesta Leyland-kirjasta, ja neljästä tietokoneelle skannatusta. Mallit 370-400-401-410. Missään niissä ei lukenut nokkapultin momenttia.
Erikoinen juttu kun ei lue, minusta ei nyt apua ollut.
Erikoinen juttu kun ei lue, minusta ei nyt apua ollut.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
