4x4 karhu projekti.
Valvoja: sisua
- Kontiosusi
- Viestit: 201
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: 4x4 karhu projekti.
Hieno peli tositoimissa. Kuvatekstiin kommenttina, vein itsekin kesällä romurautaa Stenalle ja maksoivat 1100 kg kuormasta 270 euroa. Puolet oli paksua rautaa ja puolet sekalaista peltiromua sun muuta. Silloin siis maksoivat 280 e/t paksusta raudasta ja vähän vähemmän peltiromusta. Kyllä siinä itselle työpalkan saa helposti kun tyhjentää metalliromut nurkista.
LV-132CVT 6x2/4100+1200 -72, LV-131CVT 4600 -76
Re: 4x4 karhu projekti.
Jotta tulevana kesänä kehtaa Karhu Sisulla ajella niin aloitin suutin rempan.
Dieselkaupassa on vaihtosuuttimia, onko jollain kokemuksia mitkä kannattaa laittaa? Siellä kun on useampia vaihtoehtoja.
Dieselkaupassa on vaihtosuuttimia, onko jollain kokemuksia mitkä kannattaa laittaa? Siellä kun on useampia vaihtoehtoja.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: 4x4 karhu projekti.
Mä ostin aikanaan Akaan dieseliltä 5reikäset suuttimet,hyvin on pelittänyt...
Re: 4x4 karhu projekti.
Siellä on yhtenä vaihtoehtona 5 reikäset, lukee että sopii tehonnostoon. Ei siitäkään tietty haittaa olisi mutta pitääkö sitten tehdä muutakin.
Nyt tarkoitus vähentää savutusta, kuinka mahtaa käydä jos laittaa 5 reikäset eikä tee muita muutoksia?
4 x 0,31 x 150 on 565, 500, 502, 504, 602, 604, 700, 702, 703 ja 900 vakiokärki
4 x 0,35 x 150 on 602T, 604T, 702S, 802, 803, 903, 1102, 1103 ja 1112 vakiokärki
5 x 0,31 x 150 ja 5 x 0,35 x 150 ovat tehonnostoon soveltuvia suutinkärkiä
Tuo lista dieselkaupan sivuilta kopsattu.
Nyt tarkoitus vähentää savutusta, kuinka mahtaa käydä jos laittaa 5 reikäset eikä tee muita muutoksia?
4 x 0,31 x 150 on 565, 500, 502, 504, 602, 604, 700, 702, 703 ja 900 vakiokärki
4 x 0,35 x 150 on 602T, 604T, 702S, 802, 803, 903, 1102, 1103 ja 1112 vakiokärki
5 x 0,31 x 150 ja 5 x 0,35 x 150 ovat tehonnostoon soveltuvia suutinkärkiä
Tuo lista dieselkaupan sivuilta kopsattu.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: 4x4 karhu projekti.
Joopa,nyt en tiedä..nuo luettolossa on traktorin suuttimia..kysy akaalta sillä on paras tieto tässä maassa valmetin diesel vehkeistä.on hyvä palvelu ja kohtuu hintanen ja mukava heppu...
Re: 4x4 karhu projekti.
Eiköhän traktorin suuttimet ole ihan hyvät Karhussa
Semmoset 5 reikäiset tuli dieselkaupasta. 5 x 0,35 x 150.
PS. Harvoin saa niin nopeaa palvelua kuin tuosta liikkeestä, ma. tilasin suuttimet ja ke. aamulla oli paketti kädessä.
Sitten ihmettelin kun oli 2mm pohjatiivisteet mukana, vanhat oli 3mm. Illalla 8 aikoihin laitoin sähköposti kyselyä asiasta ja vastaus tuli 5min päästä.(vähentää kiihdytys savutusta) Kyllä homma toimii Dieselkaupassa!
Viikonloppu suunnitelma olisi, venttiilivälyksien tark./säätö ja uudet suuttimet paikoilleen.

Semmoset 5 reikäiset tuli dieselkaupasta. 5 x 0,35 x 150.
PS. Harvoin saa niin nopeaa palvelua kuin tuosta liikkeestä, ma. tilasin suuttimet ja ke. aamulla oli paketti kädessä.
Sitten ihmettelin kun oli 2mm pohjatiivisteet mukana, vanhat oli 3mm. Illalla 8 aikoihin laitoin sähköposti kyselyä asiasta ja vastaus tuli 5min päästä.(vähentää kiihdytys savutusta) Kyllä homma toimii Dieselkaupassa!
Viikonloppu suunnitelma olisi, venttiilivälyksien tark./säätö ja uudet suuttimet paikoilleen.
Viimeksi muokannut proto, La Loka 05, 2024 8:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 4x4 karhu projekti.
Sumuttimet paikoillaan, venttiilit välykset säädetty ja keväällä käynnistellään.
Ahtopaine mittari tuli laitettua, löysin ajanmukaisen kotelon sille.
Mikäs kun paisuntasäiliön korkissa on läpi reikä? Nyt vasta huomasin. Yleensä jonkinlainen paine pitäisi olla järjestelmässä, mitä sen pitäisi olla Karhussa ja mistä uusi korkki?
Ahtopaine mittari tuli laitettua, löysin ajanmukaisen kotelon sille.
Mikäs kun paisuntasäiliön korkissa on läpi reikä? Nyt vasta huomasin. Yleensä jonkinlainen paine pitäisi olla järjestelmässä, mitä sen pitäisi olla Karhussa ja mistä uusi korkki?
Re: 4x4 karhu projekti.
Kesähän se ehti jo tulemaan ennenkuin pääsi kokeilemaan oliko rempasta mitään iloa ja olihan siitä.
Savutus väheni, ei kylläkään niin paljon kuin ajattelin mutta nyt kehtaa kuitenkin ajella, ei enään takanatulijat häviä mustan savuverhon sisälle.
Kulku puolessa ilman kuormaa ei huomattavaa eroa.
Ahtopaine mittari näytti parhaimillaan 1,1bar kierroksia1900rpm pitkää loivaa ylämäkeä noin 80km/h.
Turbo saisi heräillä pikkusen aikaisemmin niin olisi mukavampi käyttää.
Tulevalla viikolla ajamaan multaa ja sepeliä niin näkee miten jaksaa mennä kuormattuna.
Savutus väheni, ei kylläkään niin paljon kuin ajattelin mutta nyt kehtaa kuitenkin ajella, ei enään takanatulijat häviä mustan savuverhon sisälle.
Kulku puolessa ilman kuormaa ei huomattavaa eroa.
Ahtopaine mittari näytti parhaimillaan 1,1bar kierroksia1900rpm pitkää loivaa ylämäkeä noin 80km/h.
Turbo saisi heräillä pikkusen aikaisemmin niin olisi mukavampi käyttää.
Tulevalla viikolla ajamaan multaa ja sepeliä niin näkee miten jaksaa mennä kuormattuna.
Re: 4x4 karhu projekti.
Ei mitään eroa kulkuun uusilla suuttimilla. Savua vähemmän ilmassa mikä on positiivista 
Re: 4x4 karhu projekti.
Uudet ilmansuodattimet kun halvalla sai.