
Vaasassa kun sai kokeilla kaikkia eri laitteita mitä siellä oli vuonna 89, kieltämättä kraz oli ehdottomasti äijjämäisin laite mitä ikinä olen ajanut 14.7l v8 diesel kulki vaasan moottoritiellä 90km/h.
Siitä sellanen hauska muisto kun alokas aikana olitiin vartio vuorossa yöllä ja kaveri tietty halus mennä tutkimaan kraz hyttiä ja painelemaan kaikkia katkasijoita niin eikös se lähteny käymään 30 asteen pakkasessa kun palmun alta ja ei sammu millään oli siinä kaveri ihmeissään kun kokeili laittaa pykälää päälle ja kytkintä ylös niin eikös se aina vaan lähteny etteen päin ja aina vaan käy ja vahingossa löytyi se käsi kaasu kojetaulun alta no sen kun työnsi eteen ni johan sammusi, piti muuten kraz aika mekkalaa keskellä yötä kun muuten oli niin hiljaista eikä onneksi jääty kiinni moisesta kokeilusta.
Se moottori on joskus käyny mielessä että mitenköhän sopisi protoon tulisikohan hylkimis reaktio.. Eka oma proto tuli lundan nimisen kauppiaan kautta ja maksoiki 4000 oli kyllä hyväkuntoinen yksilö leyland moottorilla.
Siihen oli tehty jousi remonntti jarrukellot laitettu ja paljon muutakin hyvää ja kun sen sain katsasttettua niin eräs nimeltä mainitsematon puolustusvoimien työntekijä halusi sen ostaa ja eihän sille sitten mitään voinu kun omasta mielestäni sain hyvän hinnan niin se sit meni. On se peli edelleen liikenteessä ja vieläkin vähän kaduttaa kun tuli myytyä se

Sitten kaveri päätti myydä omansa niin ei tarvinu kyllä yhtään miettiä ja kaupat tuli hinta oli kohdallaan ja tulipa pasin renkaita 5kpl mukana, autoon oli jo tehty paljon remonttia (kaverille tullessaan ei ollut ajo kunnossa) noo kaipasi se silti kaikkea pikku säätöä ennen leimaa.. Ensin renkaat vaihtoon, meinasi kyllä hiki tulla kun tallissa purkuraudan ja rengas rautojen avulla ne kiinni ruostuneet vanhat kuivat kumit sai irti vanteista, onnistui kuitenkin.
Sitten normaalit valojen muutokset, ja rtv ltä. hain maalia siinä meni tietty muutama ilta kun ekaksi raaputteli irtonaiset irti ennen maalausta, myös hytin katosta sisäpuolelta maali hilseili tosi ikävästi jokapaikassa valkoista maali hilettä, saumojen tiivistys hytissä että ei vesi valu suoraan kojetaulun päälle ,mittareiden korjausta ym sähkö hommia.
No penkeistä näkyi vaahtomuovit jote pitihän niillekkin jotain tehdä eli uutta keinonahkaa päälle ja hyvä tuli, roiske läpät tuli laitettua katsastusmiehen iloksi niitähän ei oikeesti tarvitse mutta on se oikeesti aika hurjan näköistä ajella tuommoisen isoyöräisen auton perässä jos ei ole läppiä

Auto leimalle ja ei mitään vikaa mutta on se turhan kallista kun tulee se jarrupaine mittaus vm 73 eteen päin pelkkä jarru mittaus 160 e noo harrastukset maksaa.
Sitten turbotus alkoi kun ei tahdo proto jaksaa isoilla pyörillä muun liikenteen seassa, maastossa en ole lisä tehoa kaivannut mutta ei siitäkään varmaan haittaa ole turbotus projekti jatkuu edelleen ja kuvia galleriassa .