Sisun linja-autot
Lähetetty: La Heinä 05, 2008 11:16 pm
Alustavasti jo tuossa puheltiin, että tekisin jotain juttua Sisun ja leylandin linja-autoista.
Kun tuossa on sellainen toistasataa ennenjulkaisematonta kuvaa aiheesta.
Suurin osa on tamperelaisen Väinö Paunu oy:N vaiheista, yksi suurimpia SISU-Vanaja taloja aikoinaan...
Kuvat on ajalta 1920-70-luku ja juttuunhan tulisi kylkiäisinä sitten kaikkia pneumo-Cyclic vaihteistosta alkaen.
voitte esittää toiveita asian suhteen, mitä juttuun haluttaisiin, eihän Sisu ollut linja-autona huono, vaan vielä huonompi
Lainaus suoraan Paunun ex. moottorispesialistilta...
Halutaanko lukea työntekijöiden muistelmia tyyliin; Huoltopäälliköllä oli huono päivä, sen takia laittoi hitsarin vaatturin saksilla leikkaamaan nurmikkoa ym.
Muutenkin tuo linjuripuoli on joka saitilla heikosti edustettuna sisuista...
Olihan Sisun hyvillä linjurimalleilla jopa ulkomaillakin vakiokäyttäjiä, esim. AEC-koneisilla BT-69CR mallilla Stettinissä paikallinen postin sopimusliikennöitsijä.
BT-69CR oli se parhailla jarruilla ja Leylandin Pneumo-Cyclic lootalla varustettu auto, jota ehkä 0,2% suomalaisista pölkkypäistä koskaan oppi ajamaan
Kun tuossa on sellainen toistasataa ennenjulkaisematonta kuvaa aiheesta.
Suurin osa on tamperelaisen Väinö Paunu oy:N vaiheista, yksi suurimpia SISU-Vanaja taloja aikoinaan...
Kuvat on ajalta 1920-70-luku ja juttuunhan tulisi kylkiäisinä sitten kaikkia pneumo-Cyclic vaihteistosta alkaen.
voitte esittää toiveita asian suhteen, mitä juttuun haluttaisiin, eihän Sisu ollut linja-autona huono, vaan vielä huonompi

Lainaus suoraan Paunun ex. moottorispesialistilta...
Halutaanko lukea työntekijöiden muistelmia tyyliin; Huoltopäälliköllä oli huono päivä, sen takia laittoi hitsarin vaatturin saksilla leikkaamaan nurmikkoa ym.
Muutenkin tuo linjuripuoli on joka saitilla heikosti edustettuna sisuista...
Olihan Sisun hyvillä linjurimalleilla jopa ulkomaillakin vakiokäyttäjiä, esim. AEC-koneisilla BT-69CR mallilla Stettinissä paikallinen postin sopimusliikennöitsijä.
BT-69CR oli se parhailla jarruilla ja Leylandin Pneumo-Cyclic lootalla varustettu auto, jota ehkä 0,2% suomalaisista pölkkypäistä koskaan oppi ajamaan
