Alusta oli SISUn hyvämaineisesta BT 69 tekniikasta, AEC:n kone oli heivattu pois ja tilalla oli edistyneet römppäsen sähkömoottorit ja apukoneena sähkökatkojen tms. varalle Deutzin pieni dieselkone.
Strömberg oli muuten tuolloin maailman edistynein tuottaja sähkö(moottori) ajokäytöissä, kokemustahan oli esim. kun polittisten syiden takia sähköveturit piti ostaa "Sdelano USSR" maasta, kauppa oli poliitikkojen mielestä hyvä; Ei tarvinnut mitään muuta kuin römppäsen rustata kaikki sähkövärkit uusiksi, USSR ajomoottoreiden käämeissä oli esim. lämmönkesto onneton.-Että on sitä ennen (Fiat) Italy pendolino sähläyksiäkin osattu.
Vaikkakin huipun valloittaneen SOCIETE ALSTHOMIN lisenssillä osin finlandiassa valmistetut veturit-60-luvulla.
Ja olihan römppäsellä maailmaninnovaatio SAMI-Strömberg asynchronousmotor inverter, elikä taajuusmuuttaja asynkronimoottoreille, joten tässä nyt alkuun römppäsen sähkökäyttöihin erikoistumista, puhumattakaan tietysti korruptio-metron toimituksia...
BT 69JA ajoi pääkaupunkiseudulla n. 5 v ONGELMITTA.
Mutta, mutta, elettiin aikaa, jolloin sjuurta ja mahtavaa naapuriamme ei uskallettu vihastuttaa millään muotoa, joten erinomaisuudestaan huolimatta ei jatkoa sähköbeeteelle seurannut.
Joskus -60-70-luvuilla oli suuresta ja mahtavasta pyydetty koeajoon ZIU 9 johdinauto, joka ei sähkölaitteiltaan karkeakäyttöisenä tyydyttänyt finskejä, niinpä ZIU palasi pian kotiin.
ZIU muuten tarkoittaa sitten= Zavod Imeni Uritskog-Uritskogin tehdas, ah kuinka omaperäistä

Näinpä totesivat kaikkivoipat poliitikot, ettei johdinautoja voida ottaa SISUlta tai mistään muualtakaan, kun ei state of the art SOVIET tuotekaan kelvannut.
Ulkomaan lehdistössäkin vilahti maininta: "New SISU hybrid-bus with zero defects".
Sähkö-BT sysättiin romikseen tylysti, kova on pioneerin asema (itä)-poliittisesti värittyneessä maassa

Jos asiaa positiivisesti ajattelee; Emme ainakaan joutuneet uuteen talvisotaan suuren ja mahtavan kanssa, kun emme menneet heitä ärsyttämään johdinautohankinnoillamme
